Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@18:42:46 GMT

انفجار بیش از یک هزار کپسول گاز در حادثه دزفول

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۹۷۳۶

ساعت 24- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول با اشاره به مهار کامل حریق حادثه انفجار در شرکت پرسی‌گاز گفت: به منظور حصول اطمینان از پایداری شرایط، همچنان عملیات نشت‌گیری گاز ادامه دارد.

عبدالحسین معظم‌فر با اشاره به حادثه انفجار گاز و آتش‌سوزی در شرکت پرسی‌گاز واقع در جاده شهرک حمزه دزفول اظهار کرد: با وجود مهار کامل حریق تا پیش از ساعت ۱۹، همچنان نیروهای آتش‌نشانی به منظور ایمن‌سازی محل، خنک‌سازی مخازن و رفع نشتی گاز در محل حادثه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رد اخبار مبنی بر انفجار مخزن یا مخازن گاز در این حادثه، تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات نشت‌گیری تانکر سیار گاز در حال انجام است و همچنان در نقاطی نشتی گاز را شاهد هستیم که البته خطر کاملا رفع شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول با بیان این‌که علت این حادثه در دست بررسی است، عنوان کرد: در این حادثه بیش از ۲۲۰۰ کپسول گاز مایع در شعله‌های آتش سوختند که حدود نیمی از این تعداد کپسول گاز منفجر شد.

معظم‌فر ادامه داد: با تلاش آتش‌نشانان مخازن ثابت گاز مایع با ظرفیت ۶۰ تن،  از خطر انفجار رهایی یافتند.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر وجود خانواده سرایدار شرکت پرسی‌گاز زیر آوارهای ناشی از ابن حادثه، گفت: در این حادثه تنها یک نفر زیر آوار محبوس شده بود که توسط آتش‌نشانان خارج شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول ادامه داد: مسئولان شرکت پرسی‌گاز با حضور در محل حادثه وجود خانواده سرایدار این شرکت زیر آوار را تکذیب کردند.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس

رسانه‌های انگلیس امروز (چهارشنبه) از وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگ صنایع دفاعی این کشور موسوم به «بی‌ای‌ئی سیستمز» خبر دادند.

به گزارش مشرق از منابع خبری، این انفجار ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه در منطقه «مون‌ماوثشر» واقع در جنوب ولز رخ داد.

یک سخنگوی بی‌ای‌ئی سیستمز گفت که در پی این حادثه، پروتکل‌های ایمنی فعال و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

به گفته این سخنگو، حادثه امروز هیچ تلفاتی نداشته و علت بروز انفجار در دست بررسی است.

گفته می‌شود که این سایت در آستانه جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شد و در اختیار نیروی دریای انگلیس بود. در این مرکز اکنون ۵۰۰ نفر فعال هستند.

این رویداد درحالی رخ می‌دهد که فشارها روی دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه بالا گرفته است. حامیان فلسطین تاکنون تجمعات متعددی را مقابل دفاتر مختلف بی‌ای‌ئی سیستمز که گفته می‌شود با رژیم صهیونیستی همکاری دارد، برگزار کرده‌اند.

داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد که این شرکت طی یکسال گذشته، سود کلانی را به واسطه سفارش‌های تسلیحاتی دول غربی در پی جنگ اوکراین به جیب زده است.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
  • حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول
  • حادثه انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم داشت
  • انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم بر‌جای گذاشت
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • ۹ مصدوم در حادثه انفجار گاز در دزفول
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز