Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@05:45:42 GMT

7 آنتي هيستامين صد در صد طبيعي

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۰۱۹۱

7 آنتي هيستامين صد در صد طبيعي

خبرگزاري آريا -
آلرژي ها از واکنش سيستم ايمني بدن در برابر عوامل خارجي مانند گرد و غبار و ديگر مواد آلرژي زا ناشي مي شوند. در واقع آلرژي ها در اثر توليد پروتئيني به نام هيستامين بروز مي کنند که باعث ايجاد علائمي مانند گرفتن بيني، عطسه يا خارش و غيره مي شود.
برخي افراد در هر فصلي از سال به برخي مواد حساسيت پيدا کرده و دچار علائم اشاره شده و البته علائم ديگري نيز مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتيجه چاره کار را مصرف داروهاي آنتي هيستامين مي بينند تا بتوانند اين واکنش هاي آزاردهنده را کنترل کنند. در داروخانه ها انواع آنتي هيستامين ها از شرکت هاي مختلف وجود دارد که اتفاقاً بدون نسخه پزشک نيز به فروش مي رسند. با اين حال شما مي توانيد با مصرف برخي مواد غذايي که خاصيت آنتي هيستاميني دارند علائم آلرژي خود را کنترل کنيد. چون اين روش کاملاً طبيعي است و نيازي نيست خود را در معرض عوارض جانبي دارو قرار دهيد. در اين مطلب 7 آنتي هيستامين صد در صد طبيعي را معرفي مي کنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.

چاي سبز يکي از بهترين و موثرترين آنتي هيستامين هاي طبيعي است
چاي سبز علاوه بر اينکه يکي از بهترين مکمل هاي غذايي براي کاهش وزن محسوب مي شود بلکه يکي از بهترين و موثرترين آنتي هيستامين هاي طبيعي است. چون حاوي ميزان زيادي کرستين و کاتچين مي باشد که اين دو ترکيب خواص آنتي اکسيداني دارند و باعث کاهش توليد هيستامين مي شوند.
براي تهيه يک چاي سبز عالي يک قاشق غذاي خوري چاي سبز را در يک ليوان آب (معادل 250 ميلي ليتر) جوش بريزيد و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بکشد. به محض اينکه نخستين علائم آلرژي را در خود احساس مي کنيد به سراغ اين چاي مفيد برويد. مي توانيد روزانه سه مرتبه چاي سبز بنوشيد. توصيه مي کنيم در مصرف هر ماده غذايي مفيد نيز اندازه نگهداريد و دچار افراط نشويد.
جوشانده گزنه
جوشانده گزنه نيز يکي ديگر از درمان هاي طبيعي براي کنترل و کاهش علائم آلرژي است. خواص اين گياه باعث کاهش وجود مواد حساسيت زا در مجاري تنفسي شده و احتقان را برطرف مي کند.

جوشانده گزنه يکي ديگر از درمان هاي طبيعي براي کنترل و کاهش علائم آلرژي است
مواد لازم
گياه گزنه 1 قاشق غذاخوري معادل 10 گرم
آب 1 ليوان معادل 250 ميلي ليتر
روش تهيه
گياه گزنه را در يک ظرف حاوي آب ريخته و اجازه دهيد بجوشد. سپس اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه با حرارت ملايم بجوشد. زماني که جوشانده تان آماده شد آن را صاف کرده و روزانه تا دو مرتبه از آن استفاده کنيد. توجه داشته باشيد اگر تحت درمان با داروهاي فشارخون بوده و يا باردار هستيد نبايد از اين جوشانده استفاده کنيد.
سرکه سيب
سرکه سيب حاوي ترکيبات ضدالتهابي، ضدويروسي و آنتي هيستاميني است که به شيوه موثري با آلرژي هاي آزاردهنده مقابله مي کنند. براي مقابله با آلرژي هاي فصلي و همچنين ناراحتي هاي تنفسي ناشي از سرماخوردگي مي توانيد به سراغ سرکه سيب برويد.

سرکه سيب حاوي ترکيبات ضدالتهابي، ضدويروسي و آنتي هيستاميني است
مواد لازم
سرکه سيب 1 قاشق غذاخوري معادل 10 گرم
آب 1 ليوان معادل 200 ميلي ليتر
روش تهيه و استفاده
سرکه سيب را در يک ليوان آب ريخته و بلافاصله مصرف کنيد. اين کار را دو تا سه بار در روز انجام دهيد.
چاي ريبوس
چاي ريبوس همچنين با عنوان چاي قرمز آفريقايي شناخته مي شود و يکي از نوشيدني هاي طبيعي با خواص آنتي هيستاميني است که با احتقان بيني، احساس سوزش و خارش گلو مقابله مي کند. اين نوشيدني کاملاً طبيعي نيز مانند تمام داروهاي از اين نوع باعث ايجاد خواب آلودگي مي شود.

چاي ريبوس يکي از نوشيدني هاي طبيعي با خواص آنتي هيستاميني است
ترکيبات لازم
چاي کيسه اي ريبوس 1 عدد
آب 1 ليوان معادل 250 ميلي ليتر
روش تهيه
کافي است چاي کيسه اي ريبوس را داخل يک ليوان آب جوش انداخته و اجازه دهيد به مدت چند دقيقه دم بکشد. توصيه مي شود به محض احساس بروز نخستين علائم آلرژي به سراغ اين چاي برويد.
ماست طبيعي
ترکيبات ماست طبيعي باعث بهبود فعاليت فلور باکتريايي شده و در نتيجه باعث تقويت عملکرد دستگاه ايمني بدن مي شود. ترکيباتي مانند لاکتوباسيلوس اسيدوفيل و بيفيدوس موجود در ماست به کاهش خطر بروز آلرژي ها کمک مي کنند.

ماست باعث بهبود فعاليت فلور باکتريايي شده و در نتيجه باعث تقويت عملکرد دستگاه ايمني مي شود
مواد لازم
ماست طبيعي نصف ليوان معادل 122 گرم
عسل 1 قاشق غذاخوري
روش مصرف
ماست طبيعي تان را با عسل طبيعي مخلوط کرده و يک بار در روز ميل کنيد. اين کار ساده براي کاهش علائم آلرژي بسيار موثر است.
دم کرده يونجه
مصرف دم کرده يونجه قدرت لازم براي تسکين احساس سوزش چشم ها و کاهش مازاد مخاط بيني را دارد. بنابراين مي توانيد راحت تر نفس بکشيد.

جهت خشونت سينه و سرفه دم نوش يونجه مصرف کنيد
مواد لازم
يونجه 1 تا 2 قاشق غذاخوري
آب 1 ليوان معادل 250 ميلي ليتر
روش تهيه
يونجه را داخل ظرف حاوي آب بريزيد و اجازه دهيد به مدت چند دقيقه بجوشد. زير شعله را خاموش کنيد تا چند دقيقه استراحت کند. قبل از نوشيدن آن را صاف کنيد. هر روز يک مرتبه از اين نوشيدني مصرف کنيد.
جوشانده گياه جينکوبيلوبا
اين جوشانده حاوي ترکيباتي به نام جينکگوليد است که خواص ضدآلرژي دارند و باعث کاهش خلط و تسکين خارش چشم ها مي شوند.

گياه جينکوبيلوبا خواص ضدآلرژي دارد و باعث کاهش خلط و تسکين خارش چشم ها مي شود
مواد لازم
گياه جينکوبيلوباي خشک 1 قاشق غذاخوري معادل 10 گرم
آب 1 ليوان معادل 250 ميلي ليتر
روش تهيه
گياه جينکوي خشک را در ظرف حاوي آب ريخته و بگذاريد جوش بيايد. سپس زير شعله را خاموش کنيد. نوشيدني را صاف کرده و روزانه دو مرتبه بنوشيد.
حرف آخر
هر کدام از درمان هاي اشاره شده براي تسکين علائم ناخوش آيند آلرژي ارائه شده اند. مصرف بي رويه و بيش از ميزان ذکر شده ممکن است باعث مشکل شود. چون داروهاي گياهي بي خطر نبوده و عدم مصرف درست آن ها نيز دردسرساز مي شود. مي توانيد قبل از مصرف با پزشک يا عطار مشورت کنيد.
منبع:tebyan.net

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف

به گزارش خبرآنلاین، نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیری مستقیم روی پوست‌تان دارد. اگر می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره‌مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید:

۱. دمنوش نعناع

اگر به‌دلیل مشکلات هورمونی بیشتر مواقع مبتلا به آکنه می‌شوید، دمنوش نعناع مصرف کنید. منتول موجود در آن هورمون‌ها را متعادل کرده و جلوی تولید سبوم (چربی) اضافی را می‌گیرد. درضمن این دمنوش، چرخه سلولی را سرعت بخشیده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست‌تان می‌شود.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه‌تنها از اضطراب می‌کاهد و آرامش‌بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به‌طور طبیعی درمان کرده و موجب درخشانی پوست می‌شود.

درضمن برای درمان خستگی چشم‌ها و پف زیر آنها چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما روی چشم‌هایتان بگذارید.

۳. دمنوش رویبوس

این دمنوش به‌دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، زینک و اسیدهای آلفا هیدروکسی است، جلوی از دست رفتن چربی‌های زیرپوستی را گرفته و همچنین از پوست دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

درضمن به‌دلیل زینک فراوانی که در این دمنوش وجود دارد، عدم تعادل هورمونی، برطرف شده و آکنه‌های احتمالی از بین می‌روند و پوست شفاف و درخشان می‌شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

منبع:

richskxn

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898107

دیگر خبرها

  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند