Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس گفت:‌ استاني شدن بودجه آموزش‌وپرورش يک تجربه شکست خورده است و باعث مي‌شود فشار کسري بودجه از وزارتخانه به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها منتقل شود. حميدرضا حاجي بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم درباره بودجه آموزش‌وپرورش در سال 97 اظهار کرد:‌ استاني شدن بودجه آموزش‌وپرورش يک تجربه شکست‌ خورده و اين مسئله با آسيب‌هايي همراه است نخست آنکه اعتباراتي که درسطح ملي در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد در استان‌ها به اين اندازه قرار نخواهد گرفت چون بودجه آموزش‌وپرورش در تنگناي نيازهاي فراوان استانداري‌ها قرباني خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين بخوانيد:‌سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومي دولت کاهش نيافته/تشريح جزييات بودجه 97
وي افزود:‌ با استاني شدن بودجه به دليل عملکرد متفاوت استان‌ها زمينه اعتراض معلمان گسترده خواهد شد به اين دليل که دريک استان اضافه کار به نحوي داده مي‌شود و در استان ديگر به نحوي ديگر و اين مسئله باعث تحميل فشارهايي به معلمان مي‌شود.
رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس با اشاره به اينکه پشت پرده استاني‌ کردن بودجه خصوصي سازي است، گفت: استانداري‌ها ماموريت پيدا مي‌کنند با واگذاري مدارس به بخش خصوصي به بودجه خود کمک کنند،‌ اين روش بودجه‌ريزي براي خصوصي سازي آموزش‌وپرورش و واگذاري مدارس به بخش خصوصي و واگذاري دانش‌آ‌موزان به مدارس غيردولتي است که باعث تضعيف مدارس دولتي مي‌شود و اين مدارس به عنوان اولويت نخست آموزش‌وپرورش نخواهند بود.
حاجي بابايي تاکيد کرد:‌ با استاني شدن بودجه، مديران کل استان‌ها از يک مدير برنامه‌ريز و آموزشي به مدير تدارکاتي تبديل خواهند شد. فشار کسري بودجه از سازمان مديريت و وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها منتقل مي‌شود و چون آنها توان لازم براي تامين بودجه را نخواهند داشت نارضايتي و کمبود اعتبار بيشتر خودنمايي خواهد کرد همچنين فشار سنگين کسري بودجه و مشکلات موجود در آموزش‌وپرورش به استانداري‌ها و ادارات کل آموزش‌‌وپرورش منتقل خواهد شد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال