Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت‌نیوز، به نظر می‌رسد کمپانی لاکهید مارتین با همکاری کمپانی Aerion در حال توسعه یک جت تجاری مافوق صوت است که می‌تواند استانداردهای سفر را جابجا کند! Aerion یک کمپانی فعال در توسعه تکنولوژی مافوق صوت است که جت AS2 را برای مصارف تجاری تا سال 2025 عرضه خواهد کرد. این جت قادر است با سرعتی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابر سرعت صوت به پرواز درآید که به معنای سفر از نیویورک تا لندن در کمتر از 4 ساعت و نیم است.

در حال حاضر Aerion خودش را برای تولید حداقل 20 جت AS2 سفارش داده شده آماده می‌کند. لاکهید مارتین در بیانیه اخیر خود اعلام کرده است که سال آینده تصمیم خواهد گرفت آیا به پروژه جت تجاری مافوق صوت AS2 خواهد پیوست یا خیر!

در طول 20 سال گذشته، لاکهید مارتین چشمش را بر روی صنعت هواپیماهای تجاری بسته است؛ آن‌ها در واقع در طول این سال‌ها هواپیماها و سلاح های خودشان را تنها برای ارتش ایالات متحده ساخته‌اند. این شرکت بیشترین درآمد را نسبت به هر پیمانکار دفاعی دیگری از آن خودش کرده است و پتانسیل آن را دارد تا بتواند به یکی از بازیگران اصلی در بازار هواپیماهای تجاری تبدیل شود. البته Aerion و لاکهید مارتین تنها شرکت‌هایی نیستد که سعی در احیای پروازهای مافوق صوت دارند. یک استارتاپ به نام “Boom Supersonic نیز وجود دارد که هم اکنون 76 جت Boom XB-1 آن پیش‌خرید شده و شرکت Apike Aerospace نیز در سال 2014 از برنامه‌های خود برای ساخت یک جت مافوق صوت پرده برداری کرد.

جت مافوق صوت Boom XB-1

از سال 2003 که کنکورد آخرین پرواز خودش را انجام داد، دیگر هیچ جت مافوق صوتی موفق به انجام این کار نشد. اگر چه در آن پرواز 3 ساعته کنکورد موفق به عبور از اقیانوس آرام شد، اما این هواپیما در سال 2000 یک تصادف مرگ آور را تجربه کرده بود. ورود کنندگان جدید به بازار این جت‌های پرسرعت مستلزم عبور از مقررات دولتی و پیدا کردن راهی برای مقابله با هزینه‌های بالای پرواز آن‌ها است. باید دید با ورود لاکهید مارتین به عنوان یک شرکت هواپیماسازی بسیار متعبر به این حوزه، آیا بار دیگر شاهد احیای جت های مافوق صوت خواهیم بود یا خیر!‌

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار کاپیتان؛ مارتین اودگارد یاد مسوت اوزیل را در آرسنال زنده کرد

درخشش اودگارد در مقابل چلسی، یادآور بازی‌های مسوت اوزیل در جمع توپچی‌ها بود.

طرفداری | کاپیتان اودگارد یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای آرسنال در این فصل بوده است.

آرسنال در دیداری جذاب و نفس‌گیر، چلسی را با نتیجه 5-0 شکست داد و به صدر جدول لیگ برتر انگلستان صعود کرد. در این بازی، مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال، عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشت و هشت موقعیت گلزنی را برای تیمش خلق کرد. او همچنین دو پاس گل نیز برای هم‌تیمی‌هایش در بازی مقابل چلسی ارسال کرد. کاپیتان توپچی‌ها با درخشش خود در بازی برابر چلسی آمارهای جالب‌توجهی را به نام خودش به ثبت رسانده است.

عملکرد مارتین اودگارد در بازی مقابل چلسی بیشترین خلق موقعیت در یک بازی لیگ برتر برای آرسنال پس از مسوت اوزیل (8) بیشترین لمس توپ (82) بیشترین پاس در یک سوم پایانی زمین (34) بیشترین برد در دوئل‌ها (8) بیشترین دریبل موفق (3) بهترین بازیکن زمین از هواسکورد با نمره 9.8

بیشتر بخوانید:

آرسنال 5-0 چلسی؛ آواز مهیب در قلب شهر قرمز تحقیر پوچتینو در امارات؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ چلسی مقابل آرسنال!

عملکرد اودگارد در این بازی یادآور بازی‌های مسوت اوزیل، هافبک سابق باشگاه آرسنال بود. اوزیل در سال ۲۰۱۵ در مقابل ساندلند ۱۲ موقعیت برای بازیکنان آرسنال خلق کرده بود تا حال کاپیتان اودگارد پس از هشت فصل یاد او را بار دیگر برای هواداران آرسنال زنده کند.

پیروزی در این بازی برای آرسنال اهمیت زیادی داشت. آنها با این پیروزی موقتا به صدر جدول لیگ برتر صعود کردند تا امیدهای خود را برای کسب عنوان قهرمانی زنده نگه دارند. عملکرد اودگارد در این بازی نشان داد که او به معنای واقعی کلمه یک رهبر تمام عیار برای توپچی‌هاست. او با هوش، خلاقیت و تکنیک خود، یکی از بهترین بازیکنان آرسنال و لیگ برتر انگلستان در حال حاضر است.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: لیست سرمربی مشهور با یک سورپرایز
  • خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد / فیلم
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • شاهکار کاپیتان؛ مارتین اودگارد یاد مسوت اوزیل را در آرسنال زنده کرد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!