Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@04:14:06 GMT

کرمان جزو حادثه‌خیزترین استان‌هاست

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۱۱۷۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان دیروز یکشنبه، 3 دی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: از 10 آذر ماه سال جاری تا امروز یک هزار و 381 پس‌لرزه در استان کرمان داشته‌ایم که یک هزار و 279 در هجدک راور، 38 مورد مربوط به کوهبنان و 36 مورد مربوط به سایر شهرستان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زلزله هجدک 6.1 ریشتر و زلزله کوهبنان 5.2 ریشتر بود و دو گسل در این مناطق فعال هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بعد از زلزله‌های اخیر در کمتر از 30 دقیقه در هجدک و در کمتر از 10 دقیقه در کوهبنان در کنار مردم حاضر شدند و همچنان آماده‌باش کامل هستند.
فلاح تصریح کرد: اسکان اضطراری در هجدک انجام شد و بیش از 105 تیم هلال‌احمر در منطقه حضور داشتند و 447 چادر امدادی، موکت، والر، پتو و موادغذایی بین مردم توزیع شد.
وی یادآور شد: بعد از زلزله جور کوهبنان نیز یک‌هزار و 702چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شد و 85 درصد خانه‌ها در جور تخریب شده است و 27 تیم هلال‌احمر در منطقه بودند.
فلاح تأکید کرد: استان کرمان با 23 شهرستان دارای وسعت زیادی است و جمعیت هلال‌احمر اعتباری ندارد که به ما بدهد، بنابراین ما تجهیزات، اعتبار و خودروهای لجستیکی خاص برای استان می‌خواهیم زیرا کرمان جزو حادثه‌خیزترین استان‌هاست.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با انجام ۷۵ عملیات امدادی از بیست‌‍وهفتم فروردین تا سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی افزود: با انجام ۷۵ عملیات امدادی از بیست‌وهفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آب‌گرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر برای اسکان افراد متأثر از سیل برپا شد.

کد خبر 745752

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت