Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@22:17:18 GMT

آمريکا باز هم جامعه جهاني را تهديد کرد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۱۲۷۰

آمريکا باز هم جامعه جهاني را تهديد کرد

خبرگزاري آريا - يک مقام وزارت خارجه آمريکا از احتمال قطع کمک‌هاي مالي به برخي از کشورهايي خبر داد که در رأي‌گيري مجمع عمومي درباره قدس، عليه آمريکا رأي دادند.
به گزارش جام نيوز، دولت آمريکا از احتمال قطع کمک‌هاي مالي به نيجريه و چند کشور ديگر که در سازمان ملل متحد عليه تصميم اين کشور مبني بر به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي راي دادند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا اوائل ماه جاري به طور رسمي قدس را به عنوان پايتخت (رژيم) اسرائيل به رسميت شناخت و همچنين از برنامه خود در انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به اين شهر خبر داد. با اين حال، دولت نيجريه و 127 کشور ديگر پنج‌شنبه گذشته در جريان رأي‌گيري مجمع عمومي سازمان ملل متحد، با اين تصميم مخالف کردند.
«جوليا ميسن» از مقام‌هاي وزارت خارجه آمريکا به نشريه «پانچ» چاپ نيجريه گفت ممکن است واشنگتن کمک‌هاي مالي به اين کشور و ديگر رأي‌دهندگان به قطعنامه سازمان ملل را قطع کند.
ميسن گفت: «همانطور که ترامپ در بيست دسامبر گفت، اين مسئله عاملي در روند تصميم‌گيري‌هاي ما درباره ارائه کمک‌ها است. تيم سياست خارجي رئيس جمهور گزينه‌هاي گوناگوني را در اين زمينه در اختيار دارد. با اين حال، هيچ تصميمي تاکنون اتخاذ نشده است.»
به نوشته اين منبع خبري، ترامپ در جولاي 2017 اعلام کرد 639 ميليون دلار براي کمک به قحطي‌زدگان نيجريه، سومالي، سودان جنوبي و يمن اختصاص مي‌دهد.
با وجود آنکه پيش از رأي‌گيري دولت آمريکا اعلام کرده بود رأي هر کشور بر تصميمات آينده واشنگتن به تخصيص کمک مالي به آن کشور اثرگذار است، از بين کشورهاي ياد شده تنها سودان جنوبي بود که در رأي‌گيري سازمان ملل عليه آمريکا رأي نداد.
فارس
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰