Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت دکو بوم: پنجره ها، چشمان خانه هستند که با کمک پرده، مي‌توانند زيباتر و شيک تر به نظر رسيده و تعادل نور و رنگ ها را در فضا بيشتر کنند در واقع، در بدو ورود به منزل، اولين چيزي که در دکوراسيون به چشم مي آيد، رنگ هاي غالب و نور موجود در فضاست.
امروزه، دانشمندان و روانشناسان تحقيقات زيادي در زمينه تاثير رنگ ها در زندگي، احساس، حالت هاي روزمره انسان انجام داده اند و به اين نتيجه رسيده اند که جريان زندگي در خانه بدون پنجره و بدون نور وجود ندارد وعدم وجود نور عواطف انساني را به نحوي منفي تغيير مي دهد و به همين سبب استفاده از پنجره ها در معماري منزل و تزئين مناسب آن ها در دکوراسيون بسيار مهم مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لازم به ذکر است قبل از انتخاب رنگ مناسب براي پرده، چند عنصر حياتي نياز است يکي از مهم ترين موارد، سبک دکوراسيون مخصوصا رنگ ديوار ها، فرش و مبلمان مي باشد. شناسايي عناصر اصلي و عناصر دکوري که فرعي تر محسوب مي شوند نيز در اولويت هستند. اگر اتاقي داريد که رنگ هاي ديوار و فرش هاي آن روشن است، بهتر است پرده اي با رنگ خنثي انتخاب کنيد و يا برعکس، اگر تمام اتاق و مبلمان رنگ هاي خنثي دارند، پرده ها با رنگ روشن گزينه خوبي براي روح دادن به اتاق مي باشد.

رنگ قرمز، باعث افزايش اشتها، و افزايش انرژي مي‌گردد و افراد را شاد‌تر ميکند. بنابراين پرده‌هايي با رنگ قرمز مي تواند براي آشپزخانه، نشيمن و اتاق غذاخوري مناسب باشد.

رنگ نارنجي باعث مي شود که پذيرش تغييرات آسان تر باشد و احساس راحتي و انرژي را به خود به همراه دارد. از اين رنگ مي توان در اتاق‌ها، جايي که تمام اعضاي خانواده دور هم جمع مي شوند، استفاده کرد.
رنگ نارنجي براي آشپزخانه هم مناسب است زيرا به هضم غذا کمک مي‌کند و به افراد احساس راحتي مي دهد. پرده هاي نارنجي براي اتاق خواب توصيه نمي شوند زيرا که بسيار محرک بوده و در خواب اختلال ايجاد مي کند.

زرد مايل به نارنجي، حس دوستي به همراه دارد. اگر به دنبال يک ارتباط دوستانه هستيد، اتاق نشيمن خود را با پرده هاي زرد تزئين کنيد.

پرده هاي سبز براي اتاق خواب عالي هستند چون با ايجاد احساس آرامش، خواب خوبي را سبب مي شوند به علاوه، با اين رنگ اتاق بزرگتر به نظر مي رسد. اگرچه اين رنگ براي همه افراد مناسب است ولي بعضي افراد با بيش از حد استفاده‌کردن از اين رنگ مشکل دارند.

فيروزه اي به ايجاد هارموني داخلي کمک مي‌کند و باعث آرامش افراد مي‌شود. بنابراين اين رنگ پرده براي اتاقي مناسب است که بعد از يک روز طولاني مي خواهيد در آن جا استراحت کنيد.
آبي يک رنگ صلح آميز است که راه حل مناسبي براي بي خوابي و اضطراب محسوب مي شود علاوه بر آن به داشتن تمرکز نيز کمک مي کند. بنابراين پرده هايي با رنگ هاي آبي هم براي اتاق کار و هم اتاق خواب مناسب است.

استفاده از رنگ بنفش براي پرده، نور صورتي کم‌رنگي ايجاد مي‌کند که بسيار آرام‌بخش است. اين رنگ با عناصر روشن اتاق بسيار هماهنگي ايجاد مي‌کند و اتاق را زنده تر مي‌کند. بنابراين انرژي بيشتري را به شما مي‌دهد.

صورتي و بنفش باعث تندرستي و افزايش احساسات مي‌شود. بنفش و صورتي نيز تاثير خوبي بر روابط دارند، بنابراين پرده‌هاي رنگي صورتي به دلايل ذکر شده و به دليل تم فانتزي اکثرا براي اتاق خواب مناسب تر هستند و در اتاق کودک نيز کاربرد بيشتري دارند.اين رنگ براي سبک دکوراسيون هايي با رنگ هاي پاستلي نيز زيبايي را مي افزايد.

پرده هاي قهوه اي روشن خانه را براي شما دلپذير کرده و همچنين اين رنگ به داشتن تمرکز کمک مي‌کند اما بايد توجه داشت تا حتما با نور فضاي داخلي ترکيب شود تا باعث خستگي و تاريکي بيش از حد نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد

 سعید احمدعباسی، راس تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ انتخاب شد.

سعید احمدعباسی که یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی است، در این مسابقات از بازیکنان تاثیرگذار ایران بود و توانست ۸ گل در این مسابقات به ثمر برساند که یکی از آنها در دیدار فینال و در جریان پیروزی ۴ بر ۱ برابر تایلند بود.

باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.

همچنین تیم فوتبال تایلند، جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • «احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم