Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-در ماه‌های اخیر که میزان پرداخت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم با توجه به رسیدن به نقطه پایان دوره‌های ۱۲ و ۱۸ ماهه سپرده‌گذاری در این صندوق به شکل محسوسی افزایش یافته است، تغییراتی در نحوه درج اطلاعات «سن بنا» رخ داده است.
امکان استفاده از تسهیلات خرید بانک عامل بخش مسکن به‌عنوان یک ویژگی مثبت و اثرگذار بر میزان تقاضا به تازگی در مشخصات فایل‌های مسکن درج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در ماه‌های اخیر که میزان پرداخت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم با توجه به رسیدن به نقطه پایان دوره‌های ۱۲ و ۱۸ ماهه سپرده‌گذاری در این صندوق به شکل محسوسی افزایش یافته است، تغییراتی در نحوه درج اطلاعات «سن بنا» رخ داده است.  بر خلاف رویه سال‌های گذشته که تا بهار امسال نیز حاکم بود و به واسطه آن، سن بنا به‌صورت حدودی، بر اساس سنوات سکونت در بنا و بعضا کمتر از سن واقعی در آگهی‌ها درج می‌شد، از تابستان امسال که حجم زیادی از خریداران مسکن به پشتوانه تسهیلات بانک عامل بخش مسکن وارد بازار شدند و اطلاع از سن دقیق بنا را به کرات از واسطه‌ها و مالکان جویا شدند تا اطمینان حاصل کنند می‌توانند از تسهیلات مدنظر خود استفاده کنند، مشاوران املاک نیز تغییر رویه دادند و جزئیات سن بنا را به شکل دقیق احصا و در فایل‌ها درج کردند.
 
مالکانی که از طریق موتورهای جست‌وجوی ملکی و سامانه‌های مجازی مستقیما آپارتمان خود را در بازار مسکن عرضه کرده‌اند نیز به پیروی از روند جدید در آگهی‌های خود اعلام می‌کنند که ملک مذکور قابلیت استفاده از کدام‌یک از انواع وام مسکن را دارد.  برابر مقررات موجود استفاده از وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم که ارزان‌ترین و در استطاعت‌ترین نوع تسهیلات خرید مسکن در حال‌حاضر است، برای آپارتمان‌های تا ۱۵ سال ساخت از تاریخ صدور پروانه ممکن است اما شرایط استفاده از وام خرید از محل اوراق مسکن که تسهیلات نسبتا گران‌تر با سود و اقساط بالاتری است، قدری تسهیل شده و از این نوع می‌توان برای تملک آپارتمان‌های تا ۲۰ سال ساخت از تاریخ صدور پروانه استفاده کرد.  به این ترتیب آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت که امکان استفاده از وام صندوق یکم برای تملک آنها وجود ندارد، مناسب‌ترین قیمت پیشنهادی را در میان فایل‌های موجود در بازار دارند.  

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • محرک جدید بورس
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار