Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مدیریت های موفق در سایه مزاج دم اتفاق می افتد، گفت: اگر کسی بخواهد مشاوری برای تصمیم گیری انتخاب کند، بهتر است این فرد دموی باشد تا او را به سمت جلو راهنمایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید علی حجازی در گفت و گو با شهرضانیوز در رابطه با ویژگی های انسان های دموی، اظهار کرد: در یک نگاه کلی که برخی از محققان طب سنتی انجام داد ه اند، آن روسای جمهور و رهبرانی موفق بوده اند که از طبع و مزاج دم برخوردار بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه چندین ویژگی مهم در بین دموی ها وجود دارد که آن ها را برای مدیریت آماده می کند، اظهار کرد: ویژگی اول افراد دموی این است که صبوری بالایی دارند و این به خاطر حرارت و رطوبت بالا در بین آن ها است.

میزان دقت دموی ها آن ها را برای مدیریت آماده می کند
وی با بیان اینکه افراد دموی تا حدودی بی خیال هستند، خاطرنشان کرد: انسان های دموی علاوه بر این ویژگی ها دارای دقت بالایی هستند که البته از صفراوی ها و سودایی ها کم تر است ولی دقتی است که به درد مدیریت می خورد.
حجازی ادامه داد: دقت بسیار بالا، مانع مدیریت صحیح در افراد می شود و لذا در مدیریت که مدیر تصمیم اصلی را باید بگیرد و یا نظریات دیگران را در نهایت باید تایید کند، ما نیازمند دقتی هستیم که این دقت منجر به تصمیم بشود.

طبع دم بهترین طبع برای مدیریت است
کارشناس طب سنتی اذعان کرد: طبع دم به دلیل رطوبت و انعطافی که دارد این قدرت را به دموی مزاج می دهد که نکات و تفکرات خود را منجر به تصمیم بکند و به همین دلیل به درد مدیریت می خورد.
وی در رابطه به سفارشاتی که ائمه در بحث مدیریت می کردند، خاطرنشان کرد: وقتی امیرالمومنین(ع) کسانی را به عنوان حاکم و فرماندار مناطق مختلف می فرستادند، توصیه هایی داشتند که یکی از توصیه های ایشان این است که با انسان ترسو مشورت نکن.

انسان های ترسو اجازه حرکت رو به جلو به انسان نمی دهند
حجازی ادامه داد: افراد ترسو به عنوان یک فرد سردمزاج شناخته می شوند؛ زیرا این افراد انسان را از نتیجه و به هدف رسیدن می ترساند و اجازه حرکت رو به جلو را به مدیران نمی دهد و همیشه بازدارنده اند.

طبع دم از ترس کم تری برخوردار است
وی با بیان اینکه مزاج دموی چون گرم است از ترس کم تری برخوردار است خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد مشاوری برای تصمیم گیری انتخاب کند، بهتر است این فرد دموی باشد تا او را به سوی جلو راهنمایی کند.

مدیریت های موفق در سایه مزاج دم اتفاق می افتد
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مدیریت های موفق در سایه مزاج دم اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: انسان های دموی عمر طولانی دارند، این عمر طولانی ریشه در بی خیالی آن ها دارد.

کارشناس طب سنتی در رابطه با جوامعی که طبع اکثریت افراد آن ها گرم و دموی است، عنوان کرد: جوامع دموی دارای مختصاتی هستند که یک سری ویژگی ها را در آن ها درشت می کند و این ویژگی ها در جوامع سرد کم تر دیده می شود.

ایران جز جوامع گرم به شمار می رود
وی با بیان اینکه اروپا از لحاظ مزاجی یک منطقه سرد دسته بندی می شود، اظهار کرد: ایران، هندوستان، عراق، عربستان جوامع گرم تلقی می شوند که در خود ایران مناطقی مانند خوزستان، کرمان و شیراز مناطق گرم ما محسوب می شوند و قسمت هایی دیگر مناطق سردتری محسوب می شوند.
حجازی با بیان اینکه مزاج منطقه، مزاج افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، خاطرنشان کرد: ایرانی ها نسبت به سایر مناطق جهان مزاج آن ها گرم محسوب می شود که یک سری ویژگی ها را در آن ها برجسته تر کرده است.

مردم کشورهای شرقی مزاج گرم تری نسبت به کشورهای غربی دارند
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه کشورهای شرقی گرم تر از کشورهای غربی هستند، عنوان کرد: همین امر موجب می شود که کشورهای غربی، قانون مند، نظام مند، پایبند به قوانین خود هستند و بسیار مرتب بوده و یک برخورد وسواس گونه نسبت به قوانین دارند.
وی ادامه داد: اما وقتی به سمت شرق دنیا می آییم این روابط وسواس گونه رو به بیخیالی می گذارد تا آن جایی که برای قانون مند کردن مردم مدیران جامعه به سختی می افتند و این ریشه در مزاج افراد دارد و دلیل بر عقب افتادگی و بی فرهنگی این کشورها نیست و قسمتی از آن ها به مزاج برمی گردد.

انسان های گرم مزاج تابعیت کم تری از قانون دارند
حجازی با بیان اینکه اساسا انسان های گرم مزاج تبعیت از قوانین ندارند و پیرامون خود را این گونه می بینند، تصریح کرد: همین امر موجب می شود که این جوامع با مشکلات بیشتری مواجه شوند اما چون مزاج گرمی دارند با این مشکلات کنار می آیند.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه اگرحجم مشکلات فوق طاقت شد آنگاه موجب اعتراض جوامع گرم می شود، خاطرنشان کرد: بنابراین هرچند هم مشکلات در یک مملکت شرقی اوج بگیرد، مردم کم تر نسبت به یک موضوع اعتراض عمومی و راهپیمایی انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال در کشور عراق روزانه شمار زیادی از افراد کشته می شوند، اما درحال طی کردن زندگی عادی خود هستند، در سوریه شخص وقتی شب از خانه بیرون می آمد نمی دانست که آیا شب زده می ماند یا خیر اما عادی برخورد می کرد.
حجازی افزود: یمنی ها این حجم از مصیبت ها و کشتارها را مشاهده می کنند، اما از خانه و کاشانه خود فرار نمی کنند و با مشکلات کنار آمده اند.

مردم کشورهای گرم مزاج آسان تر با مشکلات کنار می آیند
کارشناس طب سنتی تصریح کرد: اوج ناراحتی دشمنان ما نیز همین گونه است که هر چه قدر مشکلات سیاسی، اجتماعی، معیشتی، اقتصادی و… ایجاد می کنند، باز مردم کشورهایی مانند کشور ما با مشکلات کنار می آیند و با سختی ها می سازند.
وی با بیان اینکه کشور ما در دوره هایی مانند اواخر قاجار که وضعیت معیشت و زندگی مردم بسیار سخت شد، با مشکلات کنار آمدند، خاطرنشان کرد: در همین دوره فعلی که داد مردم از سختی های اقتصادی بالا است اگرچه اعتراض می کنند، اما راهپیمایی و تظاهرات نمی کنند و اگر مسئولان بتوانند شرایط را مدیریت کنند، مردم نیز کنار می آیند.
حجازی با بیان اینکه این نوع رفتارها طبیعت مزاج های گرم است، عنوان کرد: اما اگر کار به جایی برسد که کارد به استخوان این جوامع خورد، دیگر هیچ چیز جلودار آن ها نخواهد بود؛ یعنی آن زمانی که نارضایتی ها به حدی زیاد بشودکه حتی یک دموی هم نتواند با آن ها کنار بیاید؛ انسان های دموی ناگهان متحد می شوند و این اتحاد تا تغییر حکومت ها هم پیش می رود.کارشناس طب سنتی گفت: انسان های گرم مزاج با مشکلات کنار می آیند ولی اگر به درجه ای برسد که دیگر قابل تحمل نخواهد بود، سبب ایجاد شورش های وسیع و انقلاب ها می شود.
وی ادامه داد: نمونه های این رفتارها را به خوبی در بحث بیداری اسلامی در کشورهایی مانند لیبی و تونس دیدیم که مردم خود حکومت ها را سرنگون کردند.
حجازی تاکید کرد: این سرنگونی حکومت ها به این دلیل بود که کار به جایی رسید که برای مردم هیچ طاقتی باقی نماند.

اگر صبر مردم دموی مزاج به پایان رسید، نتیجه ای جز شورش و انقلاب نخواهدداشت
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه این ویژگی را باید به صورت دقیق مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: مناطق دم، توان صبوری و کنار آمدن با مشکلات را دارند، اما این صبر آن ها هم درجه ای دارد و اگر از حد بگذرد موجب انقلاب ها می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در واکنش به انتشار ویدئویی از مشاهده چند قلاده شغال در پارک جنگلی لویزان اعلام کرد: «با توجه‌ به جغرافیای این پارک جنگلی و قرارگیری آن در حاشیه شمال شرقی پایتخت و هم‌جواری با مناطق کوهستانی که گونه‌های مختلف جانوری و حیات‌وحش در آنجا آزادانه زندگی می‌کنند، عامل ورود این دو حیوان به این پارک بوده است. ازآنجاکه کنترل تمامی گونه‌های جانوری از جمله شغال در حیطه وظایف اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تهران و اداره کل محیط‌زیست استان است، به نظر می‌رسد ساماندهی حیوانات وحشی و جلوگیری از نزدیک‌شدن اینگونه جانوران به حریم شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکالیف این مجموعه‌هاست.

یکی از راه‌های پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به حریم شهرها، غذارسانی مصنوعی در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده است تا این‌گونه حیوانات در کنار شکار طبیعی بتوانند با استفاده از این سیستم به حیات خود ادامه داده و برای تهیه غذا به انسان‌ها و اماکن مسکونی یا تفرجگاهی حاشیه شهر نزدیک نشوند.

شایان‌ذکر است در بسیاری از کلان‌شهرها، اداره کل حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با راه‌اندازی گشت‌های ویژه به‌صورت مداوم، فعالیت گونه‌های جانوری را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و در صورت نزدیک‌شدن به حریم شهرها با عملیات زنده‌گیری، آنها را به زیستگاه‌های طبیعی و امن باز می‌گردانند که این امر کاملاً تخصصی و در حیطه وظایف ادارات محیط‌زیست است.

هرچند رفتارهای نامناسب شهروندی در هنگام استفاده از جنگل‌ها و فضای سبز طبیعی اطراف شهرها و دفع نامناسب پسماندها می‌تواند غذای آماده برای برخی گونه‌های جانوری فراهم کند؛ اما نباید فراموش کنیم که در این زیستگاه‌ها حیواناتی مانند موش و خرگوش صحرایی به‌وفور یافت می‌شوند که شکار و درواقع غذای طبیعی برای حیوانات وحشی هستند که گزینه عاملیت پسماندهای شهروندان برای حضور شغال‌ها در این بوستان‌ها را کم‌رنگ می‌کنند. »

کد خبر 846566 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سگ بدون صاحب تهران بوستان

دیگر خبرها

  • اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • پایانه‌های مسافربری اصفهان موفق به کسب گواهینامه مدیریت کیفیت و ارزیابی رضایت مشتریان شد