Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به حذف عنوان ازدواج از اداره کل ازدواج این معاونت و تغییرات احتمالی برنامه‌های این معاونت در این حوزه، گفت: چارت داخلی وزارت‌ ورزش و جوانان در حال تغییر است و ‌ مجلس در حال تصویب این چارت است؛ با توجه به این چارت عنوان اداره کل ازدواج و به دفتر امور ساماندهی جوانان تغییر نام پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش 2 برابری سمن‌ها تا پایان کار دولت
وی با بیان اینکه این تغییر نام هیچ خلیلی در روند ارائه خدمات در حوزه ازدواج نخواهد داشت، افزود: خدمات دفاتر ازدواج و وظایف آنان همانند گذشته است و تغییری نکرده است. امروز این دفاتر به حدود 200 مورد در سراسر کشور رسیده و معتقدیم تا پایان کار این دولت 2 برابر و به حدود 500 مورد خواهد رسید.

تندگویان ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از این دفاتر در نوبت هستند و درخواست داده‌اند، این تعداد به مرور افزایش پیدا می‌کند. البته بخشی از مجوز این دفاتر مربوط به وزارت ورزش و جوانان و بخشی از آن مربوط به نهاد‌های دیگر است که باید کانون‌های مشاوره از نهادهای دیگر مشاوره آن را بگیرند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر همکاری‌ها خوب باشد و استان‌ها بضاعت راه‌اندازی این دفاتر را پیدا کنند، فکر می‌کنم تا پایان این دولت به تعداد 500 دفتر ازدواج برسیم.


سمن‌ها بدون هیچ حمایتی از دولت فعالیت خودشان را انجام می‌دهند
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت دولت از فعالیت‌ سمن‌های دینی و قرآنی، گفت: اصل کار در تشکل‌های مردم نهاد این است که بدون هیچ حمایتی از دولت فعالیت خودشان را انجام دهند و روی پایشان بایستند و همچنین بتوانند با بهره‌گیری از امکانات مردمی و ترویج فرهنگ خیری در تمامی حوزه‌‌ها ازجمله اعتقادی و مذهبی و حوزه‌های اقتصادی خودشان اقدام کنند.


فعال کردن سمن‌های دینی و قرآنی به صورت مردمی
تندگویان با بیان اینکه به دنبال فعال کردن سمن‌های دینی و قرآنی به صورت مردمی و محلی هستیم، ادامه داد: تلاش ما این است که امکانات مردمی را در این حوزه فعال کنیم و سعی می‌کنیم برای کمک به تشکل‌های مردم نهاد ورود نداشته باشیم. نهایت کمک‌های دولت به سمن‌ها درصورتی است که طرح‌ و یا موضوع خاصی، با کمک کوچکی از دولت، ارزش افزوده فراوانی پیدا کند. در حال حاضر هم این موارد شکل گرفته است.


حمایت ناچیز از مسابقات قرآنی برای حفظ وجهه!
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه عمده همایش‌های مذهبی و اعتقادی ما با همت خود مردم برگزار می‌شود، افزود: بعضا در حوزه‌های مختلف مانند مسابقات کشوری و یا حتی بین‌المللی قرآن کریم، یک استان و یا شهرستان مسئولیت برگزاری را بر عهده می‌گیرند، در این مواقع نیاز است که ما هم حمایتی را تا حدی که بتوانند از پس برگزاری آن مسابقات بر بیایند انجام دهیم، این حمایت‌ها علاوه بر کمک‌های مردمی و خیرینی است که در حوزه اعتقادی فعال هستند. حمایت ما تنها در حدی است که بتواند آن مسابقات را برگزار و وجه ملی آن به معنای واقعی حفظ شود.


افزایش تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان مساوی با کاهش آسیب‌ است
تندگویان در ادامه با اشاره به نقش تشکل‌های حوزه جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: براساس پایش وزارتخانه ورزش و جوانان، هرشهر و یا استان به میزانی که در زمینه شکل‌گیری تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان فعالیت کرده به همان میزان موفق به کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است. به عبارت دیگر میزان افزایش ثبت تشکل‌های مردم‌نهاد جوان ارتباط مستقیم با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.


وجود 1700 تشکل مردم‌نهاد فعال در کشور
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از وجود 1700 تشکل مردم‌نهاد فعال ثبت شده در کشور خبر داد و تصریح کرد: جوان با شکل‌گیری تشکل‌های مردم‌نهاد یک پایگاه پیدا می‌کند و هرچه این پایگاه‌ها بیشتر شود، با کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، نزاع، طلاق ‌و امثال آن روبرو خواهیم بود. لذا تلاش ما این است که تا سال آینده تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در کشور به 3000 مورد برسد.


وی در ادامه با اشاره به طرح‌ها و هزینه‌های معاونت جوانان برای سال آینده گفت: کمک به سمن‌ها، رسیدگی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان، طرح‌های کارآفرینی و توانمندسازی تشکل‌ها و احداث و اداره خانه‌های جوانان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود. درکنار این موارد باید به طرح‌های خاص هر استان نیز اشاره کرد.


تندگویان با بیان اینکه بخشی از خانه‌های جوانان امسال به شکل استیجاری در اختیار فعالیت‌های جوانان و سمن‌ها قرار داشتند، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داشتیم، در سال آینده نسبت به ساخت تعدادی از خانه‌های جوانان اقدام کنیم که با بودجه فعلی به نظر می‌رسد در سال 97 در این خصوص موفقیت آنچنانی حاصل نشود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!

روزنامه اعتماد از افزایش ۴۰ درصدی بودجه جامعه‌المصطفی خبر داده و آن را بیشتر از دانشگاه علامه طباطبایی و علم و صنعت برآورد کرده است.

جامعه‌المصطفی العالمیه، یکی دیگر از نهاد‌های مذهبی است که ردیف بودجه مستقلی دارد. این نهاد، در سال ۱۴۰۲، رقمی معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ برای سال جاری، دولت پیشنهاد کرده تا یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان دراختیار این نهاد مذهبی قرار بگیرد.

در همین حال ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودجه اختصاصی پیشنهاد شده است که سرجمع می‌شود ۴۰ درصد افزایش بودجه برای سال ۱۴۰۳.

tags # بودجه 1403 سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود