Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گروه موسیقی «کالیوه» در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت این مجموعه از رونمایی ساز دف ویژه با امضای تعدادی از هنرمندان جهان با هدف ارایه مفهوم صلح و دوستی خبر داد.

سارا احمدی سرپرست گروه «کالیوه» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه موسیقایی بیان کرد: ساعت ۲۱:۳۰ روز نهم دی ماه تازه‌ترین کنسرت گروه با عنوان «نغمه‌های مشرق زمین» در تالار وحدت تهران برگزار می شود که در این کنسرت ضمن اجرای قطعات مختلفی که در نظرگرفته ایم از ساز دفی که توسط تعدادی از هنرمندان شرکت کننده در فستیوال «فرهنگ های دوستی ملل» مکزیکوسیتی به امضا رسیده در حضور مهمانان ویژه رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کنسرت گروه «کالیوه» در حالی برگزار می شود که این مجموعه برنامه های ویژه ای را به مناسبت آغاز سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع) طراحی کرده که طی آن قطعاتی از موسیقی محلی کردی، لری، خراسانی، آذری و همچنین قطعاتی از موسیقی‌های ارمنی، افغانستانی، تاجیکی، هندی و ترکی اجرا می شود. البته در بخش اول کنسرت قطعه‌های آذری «گلابتون» و «آیریلیق» با صدای علی تنها، قطعه های لری «کام دنیا»، «بابا پیره»، «آرام جان» با صدای علی نادری، قطعه خراسانی «میون ایلم»، «ارمان ارمان»، «خه وورادکم» با صدای محسن میرزازاده، قطعه کردی «شمام»، «هوگول و ریحان»، «کیژی کردستان» با صدای فوآد پیشوا اجرا می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی «کالیوه» در توضیح بخش دوم کنسرت گفت: بخش دوم کنسرت از قطعات ارمنی، هندی، افغانستانی، تاجیکی، پاکستانی، ترکیه و آذربایجان تشکیل شده است. قطعه های ارمنی «در آرزوی آنی» و «من ارمنی هستم» با صدای ادوارد آبراهمیان، قطعه های هندی و پاکستانی «خواجا مری خواجا»، «بیایید بیایید»، «ای ساروان» با صدای کبیر معصومی، قطعه ترکی استانبولی «یالان دنیا» با صدای علی تنها، قطعه‌های افغانستانی و تاجیکی «شهر خالی»، «لیلی جان»، «یک دانه گل» با صدای عارف جعفری و قطعه پایانی «نام جاوید ای وطن» با خوانندگی همه خوانندگان برنامه هایی هستند که در تازه ترین کنسرت گروه «کالیوه» با تغییراتی جدید روی صحنه می‌رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی آوا به خوانندگی برادران سعیدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته اصفهان در هنرسرای خورشید و در قالب کنسرت به روی صحنه می‌رود.

در این برنامه که به همت دفتر موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، امیرمهدی مقدم: عود، سیاوش عابدزاده: تار، امیر محمدرضایی: کمانچه، همایون سبزواری: گیتار بیس، معین طاهری: پیانو، پویان جمشیدی: دف و سازهای کوبه ای، ایمان بهلول: تنبک و سازهای کوبه ای، علیرضا فاتحی: ادوات کوبه ای، آواز برادران سعیدی را همراهی خواهند کرد.
تنظیم قطعات این کنسرت را نیز امیرمهدی مقدم برعهده دارد.

آخرین اثر منتشر شده برادران سعیدی قطعه «بوگو چیطو شد» بود که بر اساس لهجه اصفهانی بود. برادران سعیدی سابقه همکاری با علی رهبری، در پروژه بلبل‌های پارسی را در کارنامه خود دارند.

کد خبر 6090603

دیگر خبرها

  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح