Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبگاه هیل به مناسبت آغاز سال نو میلادی ده اقدام جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2017 را فهرست کرده است. آفتاب‌‌نیوز : وبگاه هیل به مناسبت آغاز سال نو میلادی ده اقدام جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2017 را فهرست کرده است.

البته فهرست واقعی اقدامات و اظهارات جنجالی ترامپ به مراتب بیشتر از این فهرست است اما وبگاه هیل به ذکر این 10 مورد بسنده کرده است:

1- اخراج جیمز کومی

ترامپ هشت ماه پیش در اقدامی غیرمنتظره جیمز کومی را از از ریاست اداره فدرال تحقیقات آمریکا برکنار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کومی چندی قبل در اظهاراتی که خشم رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه داشت، تائید کرد که تحقیقاتی در مورد ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه در جریان است.

این اقدام ترامپ باعث شد رابرت مولر به عنوان دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا انتخاب شود. انتظار می‌رود سال 2018 مسائل پیرامون تحقیقات مولر همچنان ادامه داشته باشد.

2- دفاع از نژادپرستان سفیدپوست

دفاع ترامپ از گروه‌های طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان بر اخبار پیرامون ترامپ در سراسر ماه آگوست سایه افکند. در تجمعی که ماه آگوست با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد. در این درگیریها 3 نفر کشته و 35 نفر نیز مجروح شدند.

ترامپ که از سوی منتقدانش با داشتن افکار نژادپرستانه متهم است، در بیانیه خود خود از محکوم کردن صریح اقدامات گروه‌های نژادپرست خودداری کرد و گفت خشونت از سوی همه طرف‌ها را محکوم می‌کند. او تازه بعد از دو روز، تحت فشار رسانه‌ها با صدور بیانیه تازه‌ای صراحتا از گروه‌هایی چون «کو کلاس کلان»، نئونازی‌ها و سفیدبرتر پندارها اعلام برائت کرد.

این اظهارات ترامپ واکنش‌های تند منتقدان را به همراه داشت.

3- فرمان منع مسافرت

ترامپ در حالی که تنها یک هفته از ورودش به کاخ سفید می‌گذشت با امضای یک فرمان اجرایی اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران را از ورود به خاک آمریکا منع کرد.

نسخه اول این فرمان پس از ایجاد هرج و مرج و جنجال در فرودگاه‌ها با رأی یک قاضی فدرال متوقف شد. ترامپ بعداً چندین بار این فرمان را اصلاح کرد.

4- فحاشی به ورزشکاران

ترامپ در ماه سپتامبر به شماری از ورزشکاران لیگ فوتبال آمریکایی که هنگام پخش سرود ملی قیام نکردند، فحاشی کرد.

این ورزشکاران در اعتراض به رفتارها و تصمیم‌های ترامپ هنگام پخش سرود ملی آمریکا زانو زدند. ترامپ مدتی بعد با لحنی توهین‌آمیز خطاب به آنها گفت: «وقتی کسی به پرچم کشور ما احترام نمی‌گذارد، باید گفت آن حرام‌زاده بلافاصله از زمین بیرون آورده شود. آنها باید اخراج می‌شدند.»

5- تنش‌های لفظی با رهبر کره شمالی

رفتارهای تکانشی و غیرقابل کنترل ترامپ به صحنه بین‌المللی هم کشیده شد. ترامپ در یک سخنرانی در سازمان ملل از لفظ «مرد موشکی» برای اشاره به رهبر کره شمالی اشاره کرد.

ترامپ در همان سخنرانی گفت که ایالات متحده قادر است به کلی کره شمالی را نابود کند.

6- جنجال بر سر تسلیت

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی نشان داده بود که در صورتی که با انتقاد مواجه شود، ابایی از درگیر شدن با خویشاوندان سربازان آمریکایی که در درگیری کشته شده‌اند ندارد.

یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا فاش کرد که شاهد گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با همسر یکی از سربازان آمریکایی بوده که در نیجر کشته شده است.

به گفته این نماینده کنگره ترامپ به همسر این سرباز گفت: «او می‌دانست برای چه (در ارتش آمریکا) نام‌نویسی کرده ولی بهرحال وقتی این اتفاق افتاد باعث ناراحتی می‌شود.»

نماینده کنگره آمریکا گفت که این طرز سخن گفتن شایسته رئیس‌جمهور نیست و امیدوار است که ترامپ در گفت‌وگو با خانواده دیگر سربازان کشته شده آمریکایی از این ادبیات استفاده نکند.

7- کیفرخواست‌ها

اواخر ماه اکتبر تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا سرانجام برای ترامپ دردسرساز شد و به صدور کیفرخواست علیه پائول مانافورت، رئیس ستاد تبلیغاتی او در زمان رقابت‌های انتخاباتی و ریچارد گیتس دستیار او منجر شد.

8- اتهامات جنسی و واکنش‌ به آن

بعد از افشاگری چند زن درباره اینکه توسط ترامپ مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند «کریستن گیلیبرند»، نماینده سنا از ترامپ خواست از سمتش کناره‌گیری کند.

ترامپ در توئیتر به شدت از او انتقاد کرد و نوشت که او همین چند وقت پیش همراه با شومر از او کمک‌های مالی برای تبلیغات انتخاباتی «گدایی می‌کرده‌اند» و حاضر بوده‌اند برای دریافت آن «هر کاری انجام دهند.»

9- شان اسپایسر و جمعیت مراسم تحلیف

در حالی که جمعیت حاضران در مراسم تحلیف ترامپ از رئیس‌جمهور قبلی، اوباما کمتر بود ترامپ و شان اسپایسر، سخنگوی قبلی کاخ سفید اصرار زیادی برای ثابت کردن خلاف این ماجرا داشتند.

شان اسپایسر در چندین کنفرانس خبری از رسانه‌ها بابت عدم پوشش صحیح این مراسم انتقاد کرد.

10 اخراج اسکراموچی

ترامپ، روز 21 جولای آنتونی اسکراموچی را به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید منصوب کرد اما تنها ده روز بعد او را از این سمت برکنار کرد.

منبع: فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در صحبت‌هایی، از رد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در غزه خودداری کرد. او همچنین اعضای ناتو را تهدید کرد چنانچه سهم منصفانه‌ای از هزینه‌ها را پرداخت نکنند، آنها را به حال خود رها خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» که سه‌شنبه منتشر شد، بر اصرار ماه گذشته خود مبنی بر اینکه تل‌آویو باید «جنگ را به پایان برساند» قبل از آنکه هرگونه حمایت بین‌المللی را از دست بدهد، ایستاد.

ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که اسرائیل یک کار بسیار بد در حوزه روابط عمومی انجام داده است. فکر می‌کنم ارتش اسرائیل نباید هر شب تصاویری از ساختمان‌های فروریخته و بمباران بفرستد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا او تعلیق یا اعمال شروطی برای کمک نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی را به منظور پایان دادن به جنگ در نظر دارد، گفت «خیر.»

تهدید ناتو

در جریان گفت‌وگو با مجله تایم، ترامپ همچنین خطاب به اعضای ناتو گفت آنها را به حال خود رها می‌کند، مگر اینکه آنها هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

دونالد ترامپ به اعضای ناتو هشدار داده است که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری، آن‌ها «دست تنها» خواهند بود، مگر اینکه هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد سال ۲۰۲۴ گفت که پیام او به این ائتلاف نظامی این است: «اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، پس خودتان هستید و خودتان.»

ترامپ که مدت‌هاست شکایت می‌کند که «ایالات متحده بار مالی ناروایی را در ناتو به دوش می‌کشد»، قبلا ماده پنج این معاهده، یعنی اصل دفاع جمعی ائتلاف را زیر سوال برده است.

در اوایل سال جاری، او بیشتر از این پیش رفت و گفت روسیه می‌تواند با متحدان ناتو که به اندازه کافی برای دفاع جمعی هزینه نکرده‌اند، «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.» ترامپ در مصاحبه مفصل خود با مجله تایم گفت هنوز روی حرفش هست.

یک اقیانوس فاصله

این سیاستمدار ۷۷ ساله گفت، اگر در انتخابات نوامبر دوباره کاخ سفید را به دست بگیرد، ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین مشروط به این خواهد بود که اروپا با این کمک‌ها مطابقت کند. واشنگتن تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، با حمایت جو بایدن و حمایت دو حزب اصلی کنگره، کمک به اوکراین ارسال کرده است.

ترامپ می‌گوید: «ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها هیچی.»

ترامپ نگفت که آیا به همه کمک‌های مالی آمریکا پایان می‌دهد یا خیر، اما گفت: «تا زمانی که اروپا شروع به برابری نکند، پول نمی‌دهیم. اگر اروپا قرار نیست پول بپردازد، چرا ما باید پرداخت کنیم؟ آنها بسیار بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها نه.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری، در حمایت نظامی دیرینه آمریکا از تعدادی از متحدان کشورش تجدیدنظر خواهد کرد. او پیشنهاد کرد که می‌تواند نیروهای آمریکایی را که با هدف بازدارندگی علیه نظام کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی مستقر هستند، خارج کند.

ترامپ گفت که تدابیر فعلی «هیچ معنایی ندارد. چرا ما باید از کسی دفاع کنیم؟ و ما در مورد یک کشور بسیار ثروتمند صحبت می‌کنیم.»

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین