Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@22:05:58 GMT

آنهایی که تا قیام قیامت سیه‌رویند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۲۹۴۴

آنهایی که تا قیام قیامت سیه‌رویند

بوجود آمدن فرصت در هر سال و بمناسبت ۹دی، توفیق بزرگی برای یافتن مصادیق به‌روز فتنه‌گران با توجه به ملاک‌ها و معیارهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، فتنه، آزمایشی است که برای هر انسان مقدر شده، تا در کمال آزادی اراده، با تکیه بر ملاک‌ها و معیارها، راه درست را از نادرست تشخیص داده و در جهت انتخاب خود حرکت و تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این انتخاب حتماً نیازمند ملاک و شاقول است که در بینش توحیدی و اسلامی، ملاک قرآن و شاقول و تراز، ولایت و امامت است، که در آزمایش ۸۸، عده‌ای از خواص بدلیل عدول از ملاک و تراز، مردود شده اما برخی از آنان هنوز از فرصت‌های کریمانه نظام برای اصلاح و اعتراف خود استفاده نمی‌کنند.

قرآن مجید، آزمایش و امتحان را فتنه می‌نامد و می‌فرماید که همه انسان‌ها باید از تنور و صراط آزمایش عبور کنند تا مومنان از منافقان و کافران متمایز شوند. حال که به استناد آیات قرآن، انسان‌ها را از فتنه و آزمایش گریزی نیست، باید بفرموده آقا امیرالمومنین علی علیه‌السلام ضمن شناخت ماهیت آزمایش‌ها و آشکار ساختن ابعاد مختلف آن، داشتن بصیرت، وانهادن عداوت، ترک اشرافیت و فخرفروشی، پرهیز از اقدام یا سکوت نابهنگام، حفظ هوشیاری و با احتیاط عمل کردن، دوری از مغرور شدن در قبال نعمت‌ها، پیروی از رهبر صالح، راست‌گویی مسئولان ودولتمردان به مردم و شناخت آفت‌ها و خسارت‌های فتنه، از ضروریات زندگی هر فرد مسلمان و پیرو اهلبیت(ع) از منظر مولا علی علیه‌السلام شمرده شده است.

در فتنه ۷۸و ۸۸، ملاک‌ها و معیارها که حفظ امنیت و آرامش جامعه، احترام به قانون، ظرفیت داشتن در قبال آرا مردم، پرهیز از اقداماتی که موجب شادی دشمنان و ناراحتی دوستداران انقلاب می‌شود، کاملاً از سوی سران فتنه نادیده گرفته شد و آنها کاری کردند تا دشمنان مایوس انقلاب مجدداً امیدوار شده و بنابه درخواست لیدران فتنه، فشارهای خود به ملت ایران را در قالب تحریم‌های بی سابقه بیشتر کردند.

خسارت‌های مادی و معنوی‌ای‌که سران فتنه به کشور وارد کردند و ۸ماه وضع باثبات‌ترین کشور منطقه را بی ثبات و در معرض چالش امنیتی قرار دادند، آنچنان زیاد است که هیچ‌گاه قابل جبران نیست. از آنجا که جنس فتنه گران از نوع نفاق است و سران فتنه از منافقان معاصر بشمار می‌روند، بوجود آمدن فرصت در هر سال و بمناسبت ۹دی، توفیق بزرگی برای یافتن مصادیق به‌روز فتنه‌گران با توجه به ملاک‌ها و معیارهاست و امسال نیز سکوت برخی از دولتمردان در مقابل خروش مبارک ملت ایران علیه فتنه و مردودان این آزمایش بزرگ سیاسی اجتماعی، نشان می‌دهد که مردم باید بویژه در انتخابات‌ها هشیارتر رفتار کنند و برای خط قرمز خود، که تضمین‌کننده منافع و اقتدار ملی شان است، تشویق و تنبیه در نظر گرفته، رعایت کنندگان و بصیرت افزایان را تشویق و تجلیل و ساکتان و فریبکاران را تنبیه و مجازات کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟

هنگام انتخاب محصولات لاستیکی، آگاهی از خواص فیزیکی و شیمیایی جزء مهم است، بنابراین دانستن روش‌های تست لاستیک مورد استفاده در صنعت و ارزش آن‌ها ارزشمند است. برای کمک به درک این پارامترها، در ادامه رایج‌ترین روش‌های تست لاستیک و تفسیر نتایج آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

تست سختی تست سایش اندازه گیری تغییر رنگ انعطاف پذیری بازگشت عمودی تست قدرت انفجاری تست انعطاف پذیری مقاومت ازن مقاومت در برابر سرما اندازه گیری ویسکوزیته رئومتر دیسک نوسانی

شایگان لاستیک یک ارائه دهنده خدمات صنعتی پیشرو در سراسر کشور است که طیف گسترده ای از قطعات لاستیکی و پلیمری در ابعاد و متریال های مختلف با کیفیت بالااز جمله ضربه گیر لاستیکی ، گوی لاستیکی و... را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

ما در شایگان لاستیک ، به تولید با کیفیت ترین قطعات لاستیکی و درزگیرها شامل دیافراگم لاستیکی افتخار می کنیم. در صورت لزوم، ما می‌توانیم هر محصول را قبل از رسیدن به مشتری خود به‌دقت آزمایش کنیم. در این مقاله، انواع اصلی تست لاستیک را که برای حفظ استانداردهای بالای خود استفاده می کنیم، برجسته می کنیم.

تست سختی لاستیک

تست سختی لاستیک معمولاً با استفاده از روش اندازه گیری سختی فرورفتگی انجام می شود که به نام طول سنج نیز شناخته می شود . این دستگاه برای اندازه گیری سختی پلیمرها، الاستومرها و محصولات لاستیکی توسعه یافته و دارای مقیاس های مختلفی بسته به شکل فرورفتگی مورد استفاده برای اعمال فشار به جسم مورد آزمایش است. بعد از کلمه Shore با 00، 0، A، B، C یا D نشان داده می شود که از نرمی زیاد به خیلی سخت تبدیل می شود. بین مقیاس های 0 تا 100 همپوشانی وجود دارد، بنابراین مواد می توانند در بیش از یک مقیاس اما با مقادیر متفاوت باشند. محصولات لاستیکی عمدتاً در مقیاس Shore A هستند. از بهترین تولید کنندگان محصولات لاستیکی میتوان به شایگان لاستیک ، رویان صنعت و هیرمند بسپار نوین اشاره نمود

تست سایش لاستیک

در طول فرآیند آزمایش، یک سطح ساینده بر روی یک سیلندر دوار ثابت می شود، جسم مورد آزمایش بر روی آن حرکت می کند و کاهش حجم جسم مورد آزمایش اندازه گیری می شود. نتیجه این است که حجم از دست رفته ، هر چه این عدد بیشتر باشد، یعنی حجم از دست رفته، ماده در برابر سایش مقاومت کمتری دارد.

مقاومت در برابر سایش یک شاخص اساسی دوام است.

اندازه گیری تغییر رنگ

آزمایش بر اساس استاندارد ASTM D1148-13 (2018) اثر اشعه ماوراء بنفش را بر روی محصولات لاستیکی ولکانیزه شده سفید یا رنگ روشن اندازه گیری می کند. منبع نور، دما و رطوبت در طول آزمایش کنترل می شود، بنابراین یک واحد مهر و موم شده که مطابق با استاندارد باشد مورد نیاز است.

پس از انجام آزمایش، رنگ سنج برای مقایسه رنگ قطعه در معرض نور UV در طول آزمایش با شرایط جدید استفاده می شود. نتایج آزمایش در تفاوت رنگ ، هر چه مقدار بالاتر باشد، ماده آزمایش شده در برابر اثرات نور خورشید مقاومت کمتری دارد.

انعطاف پذیری بازگشت عمودی

الاستومرهای انعطاف پذیر و محصولات لاستیکی با اعمال نیروی متقابل به نیروی خارجی واکنش نشان می دهند. تست ASTM D2632 این نیرو را اندازه گیری می کند و خاصیت ارتجاعی محصول لاستیکی را استخراج می کند.

آزمایش انعطاف پذیری برگشت عمودی با انداختن یک پیستون استاندارد به صورت عمودی از ارتفاع مشخص بر روی یک جسم افقی طی شش بار متوالی انجام می شود. ارتفاع دفعات چهارم، پنجم و ششم به صورت بصری ثبت و میانگین گیری می شود. نتیجه ارائه شده در درصد نشان دهنده کشش محصول لاستیکی آزمایش شده است.

تست استحکام کششی

تست استحکام کششی لاستیک است که بر روی چرم، کاغذ، منسوجات و محصولات مشابه نیز استفاده می شود. یک دستگاه فشاری را بین 0-40 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع به سطح نمونه وارد می‌کند تا هنگام شکستن مواد اندازه‌گیری کند.

مقدار بالاتر به معنای مقاومت بهتر، استحکام کششی بیشتر است. این مقدار به ویژه برای مواد بسته بندی و محصولاتی که در معرض تأثیرات غیرمنتظره قرار دارند، مهم است.

تست انعطاف پذیری لاستیک

لاستیک ها لزوماً آزمایش می شوند که آیا می توانند خم شدن مکرر را بدون ترک خوردن تحمل کنند یا خیر. این نوع خستگی معمولاً با دستگاه DeMattia مطابق با ISO 132:2017 آزمایش می شود. این ماده آزمایشی را در معرض خمش با سرعت، درجه و چگالی مشخص شده در استاندارد قرار می دهد. .

مقاومت لاستیک در برابر ازن

قرار گرفتن در معرض ازن می تواند باعث ایجاد ترک در چندین نوع لاستیک، به ویژه لاستیک طبیعی و محصولات ساخته شده از پلی بوتادین، استایرن- بوتادین یا لاستیک نیتریل شود.

دمای 40 درجه سانتیگراد غلظت ازن 50 ppm 20 درصد بار روی نمونه، به عنوان مثال کشش.

در این شرایط نمونه به مدت 96 ساعت باقی می ماند، هر دو ساعت یکبار وضعیت آن بررسی می شود و هرگونه ضایعه یا ترک ثبت می شود. هر چه ضایعه کوچکتر و ترک ها کمتر باشد، مواد مقاوم تر می شوند.

مقاومت لاستیک در برابر سرما

برای برخی از محصولات، انجام آزمایش‌های عمومی مانند دوومتر، حتی در دمای زیر صفر بسیار ارزشمند است . اما سه استاندارد تست به طور خاص به نحوه رفتار مواد در شرایط بسیار سرد می پردازند. اینها آزمایشات مهمی برای مواد لاستیکی، چرم، چرم و مواد پلاستیکی هستند تا اطمینان حاصل شود که محصولات حاصل از آنها در آب و هوای سرد عملکرد خوبی دارند.

روش تست ASTM D1329 آزمایش می کند که یک ماده تا چه حد خاصیت ارتجاعی خود را در یک محیط یخچال حفظ می کند . این کار ابتدا با کشش، سپس بستن و خنک کردن، و در نهایت برداشتن گیره و اندازه گیری سرعت انقباض مواد آزمایش می شود.

درصد حاصل به صورت نسبت دما بیان می شود. دو نشانگر پرکاربرد عبارتند از TR10 و TR70، یعنی زمانی که مواد به ترتیب 10% و 70% منقبض شدند چه دمایی داشتند. هرچه دمای اندازه گیری شده کمتر باشد، تحمل سرمای مواد بهتر است.

استانداردهای ASTM D746 و ASTM D2137 نقطه شکنندگی را آزمایش می کنند. آنها دمایی را نشان می دهند که در آن یک لاستیک یا سایر مواد الاستومری خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد تا جایی که در اثر ضربه فیزیکی می شکند.

دیگر خبرها

  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند