Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@03:27:53 GMT

آمریکا نماد دولت شرور در منطقه است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۳۳۵۴

آمریکا نماد دولت شرور در منطقه است

  به گزارش پارسینه،علی لاریجانی در نخستين نشست تخصصي چالش هاي مبارزه با تروريسم و نقش همکاري هاي منطقه اي در پاکستان  با تاکيد بر لزوم بررسي مجدد روند گسترش تروريسم گفت:طي سي و چند سالي که ماجراي تروريسم در منطقه ما وجود داشت، از افغانستان و عراق، سوريه، شمال آفريقا و آسياي ميانه، بايد ديد که آيا روند گسترش تروريسم رو به نزول بود و يا رو به صعود؟ وی گفت: ائتلاف آمريکا در سال ۲۰۰۱ با چه سر و صدايي آمد و مدعي شد که مي خواهد تروريسم را از بين برد، حال سوال اين است که تروريسم در منطقه ما از لحاظ کميت و کيفيت گسترش پيدا کرده يا خير؟

رييس مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد:طي ۳۰ سال گذشته به ويژه دو دهه اخير، تروريسم در منطقه هم از نظر کميت و هم از نظر کيفيت گسترش يافته و اين موضوع نشان مي دهد که اگر اين روال ادامه پيدا کند، مشکلات امنيتي بيشتري را در منطقه شاهد خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لاريجاني با اشاره به سخنان "سردار اياز صادق" رييس مجلس ملي پاکستان در خصوص اينکه چرا ائتلاف هاي ضد تروريستي موفق نيستند، افزود:در دو دهه اخير دو نوع ائتلاف را شاهد بوديم که يکي ائتلاف به رهبري آمريکا در منطقه براي مبارزه با تروريسم وديگري ائتلافي بود که ايران، روسيه و ترکيه در مبارزه با تروريسم داشتند.

وي اضافه کرد:ائتلافي که آمريکايي ها داشتند قرار بود تروريسم را در افغانستان از بين برده و توليد و قاچاق مواد مخدر را نيز در آن کشور از بين ببرد که البته نه توفيقي در ريشه کني تروريسم و نه توفيقي در از بين بردن مواد مخدر داشتند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي کشورمان تصريح کرد:اين روزها توليد مواد مخدر در افغانستان چندين برابر گذشته شده و ناتو نيز مسئول اين کار است. وي از توليد مواد مخدر و تروريسم به عنوان دو روي يک سکه ياد کرد و افزود:مبارزه اي که ايران، روسيه و ترکيه در سوريه داشتند موفق بوده است به عبارت ديگر آنان به داعش ضربه زدند. وي با اشاره به ادعاي دونالد ترامپ در سند راهبردي جديد خود مبني بر اينکه در سوريه عليه داعش جنگيده اند، افزود:شما کساني بوديد که داعش را به وجود آورديد حال چگونه مدعي مبارزه با تروريسم هستيد و اين يک حرف خنده آور است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با تشريح برخي تجربه هاي موفق مبارزه با تروريسم و همکاري هاي منطقه اي نيز گفت: بايد ائتلاف هايي همانند ايران، روسيه و ترکيه را تقويت کنيم، چرا که اين نشست ها مي تواند در اين زمينه نقش ايفا کند و اگر چين و پاکستان نيز در اين قضيه به ما کمک کنند حتماً موفق مي شويم. وي همچنين با انتقاد از رويکرد آمريکايي ها در منطقه از اقدامات آنان به عنوان عامل به هم ريختگي امنيتي ياد کرد و گفت:آنها دنبال ماجراجويي جديد هستند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در خصوص قدس نيز گفت: آمريکايي ها در برنامه خود براي انتقال سفارتشان به قدس چه انگيزه اي داشتند و همگان ديدند که تمامي جهان به اين تصميم واکنش نشان دادند.

وي با بيان اينکه امروز آمريکا به نماد يک دولت شرور تبديل شده است، گفت:مسئله تروريسم در عراق و سوريه حل نشده و آمريکايي ها به موضوع فلسطين دامن زده اند و يقيناً مردم دنيا و مردم فلسطين در قبال اين اقدام سکوت نمي کنند و انتفاضه جديد به وجود خواهد آمد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از رويکردهاي منطقه اي آمريکا نيز گفت: ترامپ مي گويد که ما به دنبال اين هستيم که آمريکا به عنوان کشور اول در جهان باشد و کاري به کشورهاي ديگر نداريم و از سويي نيز روسيه و چين را به عنوان تهديدات خود معرفي مي کند.

لاريجاني همچنين از روسيه و چين به عنوان ستون هاي امنيت منطقه ياد کرد و افزود: آمريکايي ها در بيانيه جديد سياست خارجي خود ايران را به عنوان تهديدي براي منطقه مي دانند.

لاريجاني با تشريح اقدامات ايران در مبارزه با تروريسم گفت:جمهوري اسلامي ايران سال هاست که در حال مبارزه با تروريسم است و اين، آمريکايي ها بودند که داعش را به وجود آورديد.

رييس مجلس شوراي اسلامي کشورمان در بخش پاياني سخنانش از ادعاي جديد آمريکايي ها مبني بر کمک ايران به يمن به عنوان مضحکه جديد ياد کرد و افزود:يکي ديگر از نمايش هايي که اخيراً نشان دادند که واقعاً نمايش مضحکي بود، يک تکه آهن پاره جمع کرده و به آمريکا بردند و اعلام کردند که اين لاشه هاي موشکي است که ايران به يمن داده است. وي تاکيد کرد:جمهوري اسلامي ايران به يمن موشک نداده است و اگر چنين کاري را انجام داده بوديم از کسي هراسي نداشتيم و اعلام مي کرديم که چنين کاري را انجام داده ايم.

لاريجاني اين اقدام مضحکه آميز را براي انحراف افکار جهانيان از موضوع فلسطين خواند و افزود:هزينه مبارزه با تروريسم را تنها يک کشور نمي تواند بدهد.

وي اضافه کرد:ايران، روسيه و ترکيه در مبارزه با تروريسم در سوريه هزينه زيادي داده و بسياري از جوانان ما در سوريه به شهادت رسيدند، ابعاد مبارزه با تروريسم هم فرهنگي، هم سياسي، هم امنيتي و هم اقتصادي است و بايد عوامل نفوذ پول کثيف در سيستم تروريست ها را رديابي کنيم و بر آن تسلط يابيم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با کسی تعارف ندارد

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: شفافیت، جلوگیری از تعارض منافع، شایسته گزینی، تسهیل در انجام امور، شناسایی بسترها و گلوگاه های فساد و مبارزه قاطع با فساد مورد تاکید دولت مردمی است و برای اجرای آن با کسی تعارف نداریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست شورای اداری استان تهران با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲گانه رئیس جمهور در پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح گشت ارشاد مدیران پرداخت و افزود: برای جذب و تقویت مشارکت مردمی که مورد تاکید معظم رهبری در شعار امسال نیز قرار گرفته است، نیازمند تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار بخش خصوصی هستیم. به طور مثال اقدام وزارت اقتصاد در حذف امضاهای طلایی در این دولت می‌تواند نمونه برجسته‌ای از این اقدام باشد و همه دستگاه‌های اجرایی هم در این مسیر هستند.

وی ضرورت نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را هم تدوین کنیم اما به نظارت آن‌طور که باید توجه نکنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. نظارت به معنی عدم اعتماد به مدیران نیست و معتقدم مدیران اجرایی کشور، سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند. مهمترین راه صیانت از مدیر، نظارت و نگهداری اوست. بسیاری از مدیرانی که پرونده‌ای برای آنها در محاکم تشکیل شده، به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم اطلاع کافی از قوانین و آئین نامه ها دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان این‌که «در اصول ۱۲گانه ضدفساد آیت‌الله رئیسی، هیچ خط قرمزی نداریم»، تصریح کرد: رئیس جمهور فرمودند نباید هیچ حدود و ملاحضه ای در برخورد با فساد باشد، پس بازرسی و نظارت در همه سطوح و همه زمان‌ها جاری است. البته رد نمی‌کنم که گاهی ممکن است مدیری تحت فشار سیاسی یا غیرسیاسی باشد اما موظف است از مسیر حق و قانون خارج نشود و از توصیه‌ها تاثیر نپذیرد؛ گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است

وی با ذکر تعبیر رهبری از مبارزه با فساد در دستگاه اجرایی، اظهار کرد: ایستادگی در برابر اژدهای هفت سر به فرموده رهبر معظم انقلاب، ممکن است باعث تبعاتی شود اما باید مقاومت کرد. ما هم پشتیبان چنین مدیرانی هستیم، به طور مثال مدیر منابع طبیعی یکی از شهرستان های شمالی به دلیل اجرای قانون با فشارهای افراد سیاسی و دستور مدیر استانی عزل شده بود، ولی به این نوع برکناری ورود کردیم و مدیر شجاع مذکور را به جایگاه قبلی در همان شهر بازگرداندیم. حتی اصرار مدیرکل استان مبنی بر ارتقای او را رد کردیم و گفتیم باید به همان اداره شهرستان برگردد تا همگان، جدیت دولت در حمایت از مبارزان با فساد را ببینند و درس عبرت شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد خطاب به مدیران اجرایی استان تهران، توجه آن‌ها را به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر معطوف کرد و گفت: حضرت که به رئوفیت و گذشت زبانزد بودند، فرمودند "مفسدان را نقره داغ و خادمان را حمایت و تشویق کن" این رویه نصب العین دولت خدمتگزار سیزدهم است.

وی به مسائل اصلی و محوری استان تهران هم پرداخت و اظهار کرد: اجرای قانون هوای پاک در تهران حیاتی است و دستور ویژه رییس‌جمهور برای پیگیری هوای پاک، دغدغه ملی است و فقط استانداری مسوول آن نیست و همه دستگاه ها باید پای کار باشند.

وی با اشاره به این‌که «حاشیه نشینی در کنار تقاضای فراوان برای سکونت موقت در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران و استان های همجوار شمالی و تفرج‌گاه‌های خصوصی باعث افزایش قیمت زمین و وقوع بزه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری در معاملات و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی شده است» گفت: عدم توجه به حریم جاده و بستر رودخانه‌ها و تصرفات غیرقانونی باید متوقف و با جزای سنگین مواجه شود. اصلاح مرز تقسیمات کشوری و تعیین مرز شهرستان های تهران، ایمنی بازار تهران با قدمت تاریخی و اهمیت اقتصادی، و توجه به مقوله آموزش در ارتقا سلامت نظام اداری هم از دیگر سرفصل های مهم استان است که باید به آن اهتمام ورزید.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در پایان توصیه‌ای به مدیران استان تهران کرد و گفت: به اسناد بالادستی توجه کنید، آن‌ها را مطالعه کنید. از جمله اصول یاری رسان به مدیران در موفقیت همین اصل مهم است. از نگاه بخشی و جزیی و آلوده به سیاست و برخورد حزبی دوری کنید. شما مکلف به اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری هستید و نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی باشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • ستون سرکوب