Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛زلزله که آمد بسیاری بی خانمان شدند، غم را می شد در چهره آنها دید، بسیاری داغدیده شدند ، فکر از دست دادن عزیزان فکر آوار شدن خانه ها بر سرشان آزار دهنده بود، گریه کودکان معصوم که منتظر رسیدن آب و نان بودند بیشتر از همه دل ها را به درد می آورد،

مردم آمدند و ترافیک مهربانی شکل گرفت ، به دنبال آن برق امید در چشم مردمان زلزله زده درخشید ، همه آمده بودند تا در حد توانشان گوشه ای از بار سنگین این غم را بکاهند، حضور گروههای جهادی هم دراین روزها چشمگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در مناطق زلزله زده

سعیدی مسئول پشتیبانی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده قرارگاه جهادی امام رضا (ع) می گوید: گروههای جهادی با تیم های صد نفره کمک رسانی به زلزله زدگان را از صبح روز بعد از حادثه آغاز کردند،

توزیع آذوقه، خدمات پزشکی ، روانپزشکی ، روانشناختی ، آوار برداری و نصب کانکس از خدماتی بود که این جهادگران ارائه دادند.

سعیدی ادامه داد؛ گروههای یکصد نفره در این مناطق بصورت شیفتی به آسیب دیدگان خدمت می کنند.

بوی همدلی و نوع دوستی را در بین این جهاد گران بخوبی می توان استشمام کرد عده ای از آنان قرار است تا آخر بمانند می گویند باید خانه هایشان از دل این ویرانه ها ، قد علم کند .

توجه به بعد روانی آسیب دیدگان

روانشناسان هم گروهی دیگرند که دربین جهادگرانحضور دارند، شرایط بحرانی است وضعیت روانی آسیب دیدگان در روزهای اول تعریفی ندارد و طبیعی است که نیازهای روانی باید تامین شود، روحیه کودکانی که از نزدیک شاهد ماجرا بوده اند ، کسانی که عزیزانشان را از دست دادند باید مورد توجه قرار گیرد در این شرایط گروه های روانی کارشان را آغازمی کنند، حالا با گذشت بیش از چهل روز شرایط روحی مردم هم بهتر شده ،اما روانشناسان همچنان در این منطقه  حضور دارند.

 مدیر کل بنیاد مسکن کشور  واحد های تخریبی ارزیابی شده را 106 هزار واحد عنوان می کند ، واحدهایی که 50 هزار آن قابل مرمتند.

جودی می گوید:بیش از 4 هزار واحد تاکنون آوار برداری شده و 5 هزار و 500 کانکس هم بین روستاییان توزیع شده است که علاوه بر این آمار 1700 کانکس هم توسط خیرین اهدا شده است.

وی از پی کنی و پی ریزی  700 واحد مسکونی در روستاها خبر می دهد که برای دریافت وام به بانکها معرفی شده اند.

 

انتهای پیام/پ

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار

محمد یوسفی مسئول قرارگاه جهادی حیدریون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تشکیل این گروه جهادی گفت: گروه جهادی حیدریون کارش را با راه اندازی هیئت عزاداری شروع کرد و با حضور فعال جوانان و نوجوانان تبدیل به یک موکب شد.

یوسفی افزود: این موکب در مناسبت‌های مختلف مانند ایام محرم و صفر ۶۰ شب ، ایام فاطمه ۳۰ شب ، ماه رمضان نیز ۳۰ شب و ولادت و مناسبت‌های ملی و مذهبی و  شهادت‌ها اقدام به پذیرایی و حتی خدمات چند منظوره از قبیل خدمات رسانی پزشکی ، جهیزیه ، ازدواج ، پخت و پز غذا و محروم زدایی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مسئول قرارگاه جهادی حیدریون گفت: این قرارگاه چند مجموعه دارد  به طوری که ما از  خیریه ها، گروه‌های جهادی، ثمن‌ها و مراکز نیکوکاری  هم پشتیانی و حمایت می کنیم. 

یوسفی افزود: این قرارگاه از سال ۸۶ فعالیت خود را شروع کرد بطوری که بیشتر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته یوسفی قرار است تا یک ماه آینده برای جوانان ازدواج آسان را راه اندازی کنیم در باغ تالاری برای خانواده‌ها با ظرفیت ۲۰۰ نفر که به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • روحانی جهادی خوی درگذشت
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال