Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مصطفی اسماعیلی رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص مبانی وارد شدن لوازم آرایشی قاچاق به کشور اظهار داشت:‌لوازم آرایشی که از طریق مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، تحت کنترل دقیق وزارت بهداشت قرار دارند، در مرحله اول ورود این محصولات به کشور ثبت منبع محصولاتی که در کشور خارجی در حال تولید است انجام شده و در مرحله بعدی محصول بر اساس استانداردهای بین‌المللی و انجام آزمایشات لازم همچنین تطبیق با استانداردهای بین‌المللی پروانه ورود به کشور برای آن صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی ادامه داد: محصولاتی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند هیچگونه نظارتی ندارند و ممکن است از مواد اولیه غیرمجاز تهیه شده باشند. همچنین شرایط نگهداری این محصولات از استانداردهای کافی برخوردار نیست و همانطور که مشاهده می‌کنید عموماً این محصولات آرایشی در مکان‌های عمومی و خصوصاً پیاده‌روها در حال توزیع هستند باید توجه داشته باشیم که فروش این محصولات در اماکن عمومی نیز به هیچ عنوان مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نظارت بر داروخانه‌هایی که پروانه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برایشان صادر شده است بر عهده وزارت بهداشت همچنین اصناف و تعزیرات است که این بازرسی‌ها از طریق مراکز علوم پزشکی سراسر کشور اعمال می‌شود اما نظارت بر فروش لوازم آرایشی غیرمجاز در سطح شهر بر عهده شهرداری بوده که متأسفانه هیچ نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی،‌توضیح داد: محصولاتی که مجوز واردات گرفته‌اند برچسبی بر روی آنها نصب می‌شود که دارای یک کد 16 رقمی است و با خراشیدن برچسب می‌توان عدد را به شماره تلفن ذکر شده بر روی برچسب پیامک کرد و از اصالت محصول اطلاع یافت.

وی عنوان کرد: پس از ارسال پیامک اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، نام محصول و شرکت سازنده محصول به خریدار ارائه می‌شود.

وی در پایان در خصوص آمار واردات لوازم آرایشی قاچاق به کشور،‌گفت: آمار دقیقی در زمینه واردات این محصولات به کشور وجود ندارد اما گزارش‌های سازمان‌های ناظر بیان‌کننده این موضوع هستند که حدود 30 الی 40 درصد این محصولات از مبادی غیررسمی و غیرمجاز وارد کشور می‌شوند.

701

سازمان غذا و دارو لوازم آرایشی قاچاق مصطفی اسماعیلی وزارت بهداشت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران (فیلم) آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهر ری (فیلم) وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند