Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:دوّمین شماره مجلّه فرهنگی و هنری سفینه تبریز در موضوع تخصّصی ادبیات و تاریخ آذربایجان منتشر و درکتابفروشی های معتبر توزیع شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان ، به نقل از میراث مکتوب ،محمّد طاهری خسروشاهی مدیر مسئول و سردبیرسفینه تبریز با اعلام این خبر گفت:همزمان با فرا رسیدن سنت دیرپای شب یلدا،دوّمین شماره مجلّه فرهنگی و هنری سفینه تبریز در موضوع تخصّصی ادبیات و تاریخ آذربایجان منتشر  و درکتابفروشی های معتبر توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مطالب شماره دوم سفینه تبریز گفت:در شماره دوم مقالات و یادداشت های ارزشمندی از استادانی چون: محمدعلی موحّد،محمّدرضا شفیعی کدکنی،حسن انوری،جلال الدین کزازی، مجدالدین کیوانی ،رحیم رئیس نیا ،باقر صدری نیا،کامیار عابدی،سید محمود دعایی،منصور ثروت،ضیاء موحد و جمعی دیگر از پژوهشگران جوان آذربایجان به همراه اسناد و تصاویر منتشر نشده ای درج شده است.

طاهری خسروشاهی با اشاره به ضرورت انتشار مجلّه فرهنگی و هنری در تبریز گفت: طبیعی است که هرگونه پویایی و جنبشِ علمی،به صورت انتشار نتایج و دستاوردهای تحقیقات و در قالب کتاب و مجلّه انعکاس یابد که با وجود گسترش فضایِ مجازی و رسانه های دیجیتال،همچنان مهمترین رسانه هایِ علمی و فکری روزگارِ ما محسوب می شوند.

وی افزود:علی‌رغم افزایش شمار مجلّات فرهنگی به ویژه در حوزۀ تخصّصی ادبیات و تاریخ، متاسّفانه رکودی در سطح کیفی مقالات و مطالب مندرج در این مجلّه ها ملاحظه می شود. یکی از دلایل این رکود، در نظر گرفتن اجباری است که از نظر مقررّات اداری، برای چاپ مقالات در واحدهای دانشگاهی وجود دارد و تألیف آنها، کاملاً بدون ‌شائبه و با انگیزه تولید علم نیست.

سردبیر سفینه تبریز گفت: در مورد مقالات مجلّه هایی که از امتیاز اداری برخوردار نیستند، چنین شائبه‌ای وجود ندارد و غالباً اشتیاق به انعکاس و انتشار آرا و دریافت‌های علمی و علاقه‌مندی به ساحت علم و دانش و تشنگی ناشی از گسترش علم،انگیزۀ همکاری و ارسال مقالات و یادداشتها به شمار می‌رود؛ بنابراین سطح این مجلّات،معمولا از نشریات دانشگاهی بالاتر است.

طاهری خسروشاهی اظهار داشت:ما شمارۀ دوم سفینۀ تبریز را در حالی به دست خوانندگان ارجمندمان می‌سپاریم که به قلّت بضاعت و ضعف‌های آشکار و پنهان خود واقفیم. با وجود این سعی کرده ایم از شماره های نخست،کار را بر اساس محکمی بنا کنیم و حتی الامکان، تمام ویژگی های شکلی و محتوایی لازم، برای یک«تولید فرهنگی»را که متناسب با ذائقۀ مخاطبان فرهیخته در سراسر کشور به ویژه آذربایجان عزیز باشد،لحاظ کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر تبریزی گفت: سفینۀ تبریز مجالی است برای استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندانِ اهل قلمی که مطالعات مربوط به تاریخ، ادبیات، فلسفه، هنر و در یک کلام فرهنگ دیرپای ایران با رویکرد ویژه به نقش آذربایجان در تمدن اسلامی را ژرف‌تر و با انگیزه‌تر و با احساس مسئولیت بیشتری دنبال می‌کنند و ضمن اینکه از حاصل دریافت‌ها و دیدگاه‌های دیگران بهره‌ می‌برند، مشتاق‌اند دیگران را نیز از نتیجۀ تأمّلات و استنباط‌های خود آگاه و احیاناً بهره‌مند ‌کنند.

طاهری خسروشاهی در پایان گفت: سفینۀ تبریز، دست‌های پرمهر آن گروه از نویسندگان و متفکّران را که به دنبال کشف لایه‌های پنهان تولیدات فرهنگی هستند، به گرمی می‌فشارد و از یافته‌های جدید ایشان استقبال می‌کند.

علاقه مندان می توانند مقالات و یادداشت های خود را برای انتشار در سفینه تبریز به نشانی ایمیل مجلّه(safinehyetabriz_mag@yahoo.com )بفرستند و با نشانی  ( safinehyetabriz@) در تلگرام همراه سفینه تبریز باشند.

 

پایان پیام/37

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود

 علی اصغر دریایی  در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند،بیان کرد: برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ در همین راستا است.

دریایی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویداد‌های سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه‌ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت‌های امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد