Web Analytics Made Easy - Statcounter

طوایف مسیحی در سراسر فلسطین در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل جشن‌های کریسمس را لغو کرده و تنها به ادای شعائر دینی و مراسم مذهبی مسیحیان در نیمه شب گذشته اکتفا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، گروه‌های مسیحی ساکن بیت لحم در اعتراض به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، مراسم جشن کریسمس در میدان کلیسای "المهد" را لغو و تنها به انجام مراسم مذهبی و گردهمایی در شب کریسمس اکتفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل وجود ایست‌های بازرسی اسرائیلی‌ها در اطراف شهر بیت لحم امسال تعداد فلسطینی‌هایی که توانستند خود را برای جشن کریسمس به بیت لحم برسانند، به صورت چشمگیری کاهش داشت.

همچنین مسیحیان ساکن نوار غزه همانند مسیحیان ساکن بیت لحم جشن کریسمس خود را لغو کرده وتنها به انجام آیین مذهبی خود و دعاهای  عمومی در کلیسا اکتفا کردند.

شهر بیت لحم روز یکشنبه شاهد برگزاری مراسم جشن کریسمس در فضایی خاص بود که اثرات چالش تصمیم ترامپ درباره قدس بر آن کاملا مشهود بود.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد، چهره‌های مذهبی و سیاسی فلسطین با حضور در کلیسای المهد این پیام آشکار را به رئیس جمهوری آمریکا دادند که قدس شهری عربی، اسلامی، مسیحی و پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مسؤولان خارجی از جمله وزیر خارجه مالت در آیین مذهبی مسیحیان در شب گذشته شرکت کردند.

در مقابل سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی از استقرار یگان‌های بیشتر در قدس اشغالی و مسیرهای عبوری تا بیت لحم خبر داد.

این افسر اسرائیلی وقوع اتفاقاتی در جشن کریسمس در بیت لحم را به رغم تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس بعید دانست و مدعی شد، این استقرار نظامی در راستای سهولت بخشیدن به رفت و آمد گردشگران و بازدیدکنندگان به شهر فلسطین در جنوب کرانه باختری انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا خبر اول رسانه‌های دنیا + فیلم