Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان لرستان گفت: در راستای توانمند سازی جوامع محلی ، عملیات کاشت پیاز موسیر درسطح 10 هکتار از اراضی حوزه درب آستانه شهرستان دورود ،در قالب پروژه منارید اجرا می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدحسین بابایی اظهار داشت: پروژه منارید، با هدف شناسایی و رفع خلاء و موانع موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی، از طریق تقویت ظرفیت‌های قانونی و سازمانی، ایجاد هماهنگی بین ادارات مربوطه ، ایجاد اشتغال و مشارکت مردم به منظور حفظ منابع طبیعی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دیگر اهداف پروژه بین المللی منارید را توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی بهره برداران محلی دانست و گفت: به منظور آشنایی جوامع محلی و روستاییان ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مشارکت ادارات فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اقدام به برگزاری شش دوره آموزش کرده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان در پایان یاد آور شد: اعتبار مورد نظر جهت کاشت موسیر و برگزاری دوره های آموزشی ، از محل تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF) و برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) تامین می شود.

46

کلید واژه‌ها : استان لرستان - سازمان محیط زیست - دوستداران محیط زیست -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام نموده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند