Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با اقداماتی که ترامپ در دنیا انجام می دهد نه تنها در دنیا منزوی شده است بلکه در داخل آمریکا نیز جایگاه خاصی ندارد.

الهیار ملکشاهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: 128 کشور جهان در سازمان ملل با رای قاطع نسبت به تصمیم ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند و با این تصمیم مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مساله نشان می دهد که ترامپ در دنیا منزوی شده و دیگر آمریکا مانند گذشته جایگاهی در بین کشورهای جهان ندارد.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو سازمان ملل «نه» بزرگی به ترامپ گفتند که این حکایت از این موضوع دارد که دیگر آمریکا نمی تواند خواسته های خود را به دیگر کشورها تحمیل کند.
ملکشاهی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته با تصویب دو فوریت طرح بیت المقدس نه بزرگی به ترامپ گفتند و بیت المقدس را پایتخت همیشگی فلسطین دانستند.
وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که کشورهای اروپایی نیز دیگر هیچ تمایلی به آمریکا ندارند، شاید اگر دو سال قبل آمریکا این تصمیم را می گرفت بسیاری از کشورها در مقابلش عکس العملی نشان نمی دادند ولی امروز می بینیم که دیگر کشورهای اروپایی نیز با ترامپ همراه نیستند و این به دلیل اقدامات ترامپ است.
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین گفت: امروز حتی در داخل آمریکا نیز بسیاری از مردم و حتی بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مخالف اقدامات ترامپ هستند و آن را محکوم می کنند.
به گزارش ایرنا، نشست اضطراری سازمان ملل درباره قدس پنج شنبه 30 آذرماه به دنبال ارسال نامه مورخ 18 دسامبر 2017 نمایندگی ترکیه به عنوان رییس گروه عرب و همچنین سازمان همکاری اسلامی و همچنین نماینده یمن درباره قدس و لزوم رفع اشغال آن برگزار شد.
این درخواست برای آن انجام شد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تا با اقدامی یک جانبه و خلاف مقررات بین المللی، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کند.
پس از آن، سران عضو کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه گرد هم آمدند وخواستار لغو سریع این تصمیم شدند. همزمان نماینده مصرهم به نمایندگی از کشورهای اتحادیه عرب، نامه ای به رییس شورای امنیت فرستاده بود تا در قالب قطعنامه شورای امنیت مانع اجرایی شدن تصمیم آمریکا شود که با وجود موافقت 14 عضو این شورا، نماینده آمریکا آن را وتو کرد و به این ترتیب این مساله حل نشد.
مجمع عمومی سازمان ملل با 128 رای موافق قطعنامه ای علیه تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی صادر کرد، بر اساس این قطعنامه اعضای این کشورها تصمیم ترامپ را «پوچ و بیهوده» خواندند، صدور این قطعنامه یک پیروزی برای فلسطینی ها و حامیان آنها به شمار می آید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه روز گذشته به دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن، در این قانون اضافه می شود که بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند