Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@21:53:55 GMT

بهانه‌ای برای بحران

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۴۲۶۷

بهانه‌ای برای بحران

انتقال پایتخت به بیت‌المقدس، در راستای پروژه بحران سازی و با حمایت آمریکا صورت می‌پذیرد تا منطقه را از ثبات دور ساخته و زمینه‌ساز گسترش ارضی صهيونيسم شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری  دانشجو، یادداشت دانشجویی؛* در این ایام که مسئله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس به یکی از موارد جنجال‌برانگیز در منطقه بدل شده است، پرسش حائز اهمیتی که پیش روی تحلیل گران امور سیاسی قرار دارد، این است که چرا رژیم صهیونیستی در این برهه زمانی حساس دوباره به صرافت تغییر پایتخت خود افتاده است؟
موقعیت ویژه بیت‌المقدس ریشه در تاریخ تمدن‌های کهن بشری دارد؛ این شهر به‌عنوان مرکز مقدسی برای ادیان ابراهیمی و حتی بسیاری از آیین‌های دیگر بشری، همواره مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم مجعول صهیونیستی پس از اشغال بخش شرقی بیت‌المقدس در جنگ ۱۹۶۷، در ۱۹۸۰ اعلام کرد که پایتخت واحد خود را در این شهر قرار خواهد داد. اما به خاطر حساسیت بسیار بالای مسلمین نسبت به بیت‌المقدس، تا به امروز قادر به عملی کردن این تصمیم نشده است.
مسئله اینجاست که رژیم صهیونیستی پس از انقلاب اسلامی ایران، از رسالت اصلی خود در منطقه که اعاده امپراطوری داود و سلیمان (به‌زعم آن‌ها) و احیا ارض موعود است بازمانده‌اند. گسترش ارضی رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۹ به این‌سوی (جز موارد محدود) متوقف گردیده است. این امر درواقع به‌منزله پسرفت استراتژیک و زوال و نابودی صهیونیسم خواهد بود. نتانیاهو و حزب راست‌گرای لیکود با درک این معضل، درصدد ملتهب کردن منطقه و بهره‌برداری از شرایط نابسامان بعدازآن هستند. 
در طول حیات رژیم جعلی صهیونیستی آنچه مسلم شده اینکه، ادامه حیات این رژیم به بحران‌آفرینی و برهم زدن صلح و ثبات وابسته است. چنانچه مقام معظم رهبری نیز در واکنش به‌احتمال انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس اشاره فرمودند برخی سیاستمداران آمریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده‌اند که باید در منطقه غرب آسیا جنگ و درگیری به وجود آید تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد.
این پروسه سال‌هاست توسط صهیونیست‌های غاصب پی گرفته می‌شود، شاهد مدعا اینکه آن‌ها به‌طور دائم برخلاف قطعنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان ملل به شهرک‌سازی مبادرت ورزیده‌اند تا جایی که حتی از یونسکو هم به خاطر بی‌اعتنایی به تذکرهای آن و تخریب سایت‌های تاریخی در فلسطین اشغالی خارج گردیدند 
انتقال پایتخت به بیت‌المقدس، در راستای پروژه بحران سازی و با حمایت آمریکا صورت می‌پذیرد تا منطقه را از ثبات دور ساخته و زمینه‌ساز گسترش ارضی صهیونیسم گردد. درعین‌حال تاریخ معاصر نشان داده است پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقشه‌های شوم و خبیثانه سردمداران بی‌هویت رژیم جعلی صهیونیستی همچون حمله به جنوب لبنان و نواز غزه با درایت و هوشمندی نیروهای جان‌برکف حزب‌الله و گروه‌های مبارز فلسطینی با شکست تحقیرآمیزی مواجه و بی‌ثمر گردیده‌اند. امید آنکه این بار هم پروژه انتقال پایتخت به همین مسیر خواهد رفت و مقدمه‌ساز نابودی این موجودیت نامشروع و خبیث در سرزمین‌های مسلمین خواهد شد. ان شالله
مسعود جعفری نژاد- دبیر شورای راهبردی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهانانتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با اشاره به تحرکات برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و تاکید امروز رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان، گفت: نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از معلمان داشتند، در مورد برخی از تحولات در کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال این موضوع خطرناکی است به لحاظ اینکه این کشورها با توجه به حوادث خونینی که توسط صهیونیست ها در غزه و فلسطین رقم خورده و می خورد و هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین را به خاک خون کشاندند، این وضعیت قابل هضم و توجیه نیست.

وی بیان کرد: رهبران کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. باید خود را در مقابل ملت هایشان، ملت های اسلامی و ملت های تاریخ ببینند و پاسخگو باشند به لحاظ اینکه از جرثومه ای حمایت می کنند که کشتاری بی رحمانه در طول سال های گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین وغزه مرتکب شده اند.

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفت
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • عملیات جدید گروهان های قدس/ شهادت دو فلسطینی دیگر در غزه
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است