Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد حسینی در جلسه مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مبتنی بر توسعه مشارکتی افزود:دولت این طرح را در راستای تحقق سیاست‌های کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی و ارتقا منزلت اجتماعی روستائیان و نقش روستا‌ها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت این برنامه را تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این راستا قرار است هر سال ۵ هزار روستا با توجه به استعداد‌ها و ظرفیت‌های بومی و محیطی و قابلیت‌های محلی و اقتصادی منطقه با مشارکت نیرو‌های محلی و استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی و سرمایه گذاری خصوصی این برنامه اجرایی شود که سهم ما از این تعداد در سال ۳۳۰ روستا است که در کل برنامه به حدود ۱۶۵۰ مورد می‌رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: کارگروه آمایش استان برای سال جاری ۴۴۰ روستا را برای اجرای این طرح در دستور کار خود قرار  داده است.
حسینی گفت: تلاش ما بر آن است که بیش از سهمیه تعیین شده با استفاده از همان اعتبارات تعیین شده باتوجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق این برنامه برای تقویت اقتصاد روستایی اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه مطالعات در تدوین این برنامه‌ها در هر شهرستان باید در سریعترین زمان ممکن و به شکل دقیقی بر مبنای مطالعات فرادستی انجام شود افزود: در این میان موضوع تفویض اختیار به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورایاران هم مغفول مانده که باید پیگیری شود.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها با مجری طرح گفت: شورای مربوطه ظرف یک هفته برای هماهنگی‌های لازم در شهرستان‌های استان تشکیل شود و تا انتهای سال حداقل سه جلسه برگزار نمایند.
حسینی افزود: فرمانداران هم برای کمک و تسهیل در تدوین و اجرای برنامه، معاون خود را بعنوان رابط دایمی این طرح معرفی نمایند.
وی تصریح کرد: سهم خراسان رضوی از اعتبارات توسعه روستایی و صندوق توسعه ملی در این زمینه ۵.۹ درصد منابع کشور و از تعداد کل روستا‌ها هم ۹ درصد می‌باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر هماهنگی و نهایت همکاری دستگاه‌ها با مجری طرح افزود: باید تلاش شود به بهترین نحو و تقاضا محور در استان انجام شود و در این میان دهیاران و شورا‌ها تسهیل گران امر بوده و نقش پررنگی باید در این امر داشته باشند.   انتهای پیام//ف.ج   برگزاری جلسه مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مبتنی بر توسعه مشارکتی    

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است