Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مخملباف مجری طرح «بلوک های سبک ساختمانی در راستای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله» و مدیر یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار داشت: بلوک های سبک ساختمان در جداره داخلی و خارجی انواع ساختمان به کار می رود و ساختمان را در برابر زمین لرزه مقاوم می کند.

او با بیان اینکه از این بلوک ها می توان در تیغه بندی ها و دیوارهای پیرامونی ساختمان نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: این بلوک ها مزیت های زیادی به ساختمان اضافه می کند که یکی از آن مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخملباف تاکید داشت: در واقع زلزله باعث مرگ افراد نمی شود؛ این ساختمان است که باعث مرگ و میر به هنگام زمین لرزه می شود از این رو ساخت سازه های ضد زلزله یا مقاوم در برابر زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: به دلیل اینکه سازه های ساختمان ها مقاوم نیستند و ضوابط مهندسی در ساخت و ساز آنها رعایت نمی شود، جان انسان ها به خطر می افتد اما ما در این شرکت در صدد آمدیم تا بلوک هایی را طراحی کنیم که خطر مرگ را به هنگام زلزله از افراد دور کند.

به گفته مخملباف، هرچه بلوک سبک تر باشد و از سوی دیگر الیاف آن به گونه ای طراحی شده باشد که به هنگام زلزله همدیگر را رها نکنند بهتر است؛ از این رو این ویژگی ها در بلوک هایی که طراحی کرده ایم وجود دارد.

مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده بلوک های ساختمانی خاطر نشان کرد: این بلوک های ساختمانی از فروپاشی به هنگام زلزله ممانعت می کنند.

مخملباف با اشاره به صادرات محصولات خود افزود: تا پیش از اینها به کشور عراق صادرات داشتیم ولی مجموعه های دولتی برای صادرات به عراق، قطر و ترکیه با ما شرکتمان همکاری کرده اند؛ قرار است نمونه محصولمان را برای این کشور ها ارسال کنیم تا در پی آن مذاکراتی صورت گیرد.

او عنوان کرد: شرکت دانش بنیان تولید کننده بلوک های سیمانی سبک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است.

منبع: مهر
202

ساخت بلوک سبک ساختمانی مقاوم سازی سازه ها زلزله

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: هشت هزار فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اختصاص یافته است.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ