Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار کردستان از دانشگاە علوم پزشکی استان خواست در زمینه جذب بیماران و مداوای آنان از اقلیم کردستان عراق برنامه مدون و زمانبندی شده داشته باشد.

بە گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسە ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع گردشگری و توریسم درمانی اظهار کرد: لازم است علوم پزشکی با مراکز درمانی اقلیم ارتباط داشتە باشد تا از این طریق بتواند بیماران را جهت درمان و ایجاد درآمد جذب استان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکە هم اکنون استان کردستان دارای مراکز وتجهیزات پزشکی مجهز است اظهار کرد؛ اگر برنامە ریزی مناسبی وجود داشتە باشد بە دلیل همزبانی و وجود فرهنگ مشترک مردم در دوطرف مرز، مردم اقلیم کردستان مشتاق بە استفادە از امکانات درمانی ما خواهند بود.

 

مرادنیا بر ضرورت جدیت در مذاکرات از هم اکنون و بدون فوت وقت تاکید کرد و گفت: استاندار سلیمانیە در اولین فرصت بە کردستان سفر می کند و ما نیز با شورای عالی امنیت ملی جهت گسترش روابط با اقلیم کردستان عراق صحبت کردیم.

 

استاندار کردستان ایجاد بسترهای لازم برای  توریسم درمانی در همە بخش ها تاکید کرد و ادامە داد: ما زمانی می توانیم بە جذب توریسم امید داشتە باشیم کە هزینە و کیفیت مداوا بە نسبت دیگر مناطق مناسبتر باشد.

 

مرادنیا بر ایجاد انگیزە در نیروهای مستقر در مرز جهت برخورد مناسب با گردشگران تاکید کرد و ادامە داد: مرز ما را باید کسانی ادارە کنند کە روش برخورد شایستە بە گردشگران را بە بهترین شکل بلد باشند.

 

وی همچنین وجود پروازهای مناسب برای فرودگاە سنندج رانیز از دیگر بسترهای لازم برای توسعە گردشگری و جذب بیماران از اقلیم کردستان ارزیابی کرد و افزود: پروازهای فرودگاە سنندج باید ساماندهی شود و ما نیز در این راستا صحبت هایی با متولیان داشتەایم.

 

وی افزود: هم اکنون پروازهای ۵۰ نفرە با قیمت مناسب ۲۰ میلیون تومانی در کشور وجود دارد کە می توان از این پروازها در مسیر سنندج، سلیمانیە، اربیل و بلعکس  استفادە کرد کە این امر روال ورود نیازمندان بە درمان از اقلیم بە کردستان را تسهیل می کند.

 

وی همچنین بر ضرورت وجود زمانبندی در اجرای طرح، پروژەها و برنامەها تاکید کرد و گفت: ما باید یک زمانبندی کامل از دورە اجرای پرژەها داشتە باشیم تا بدانیم هر کار بە چە میزان پیشرفت داشتە و چە موانعی بر سر راە اجرا وجود دارد.

 

مرادنیا در ادامە سخنان خود یکی از پتانسیل های مطلوب کردستان را حوزە گردشگری دانست و اضافە کرد: بخش گردشگری بستر مناسبی برای درآمدزایی است کە می تواند اشتغال بالایی هم ایجاد کند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکە تاکنون کار خیلی اساسی در بحث گردشگری و جذب توریسم صورت نگرفتە است افزود: لازم است از مشاوران درجە یک در سطح کشور برای بە فعل درآوردن پتانسیل ها و چگونگی اجرای پروژەهای گردشگری استفادە شود.

 

مرادنیا رونق در بخش گردشگری کردستان نیازمند عزم جدی دانست و اضافە کرد: متاسفانە تاکنون این عزم جدی وجود نداشتە و آنچە شایستە استان زیبای کردستان است اتفاق نیفتادە است.

 

وی ادامە داد: لازم است هر سال در استان روی چند نقطە گردشگری تمرکز و برای توسعە آن برنامەریزی کرد و با تبلیغات مناسب تورهای گردشگری را تشویق بە حضور در آن مناطق کرد.

 

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟

تخلف زیرمیزی پزشکان، به دریافت وجه مازاد بر تعرفه‌های قانونی از سوی برخی پزشکان در ازای ارائه خدمات درمانی، اطلاق می‌شود؛ این کار نه تنها غیرقانونی و غیراخلاقی است، بلکه مجازات‌های سنگینی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی نیز مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

یکی از موضوعات قابل توجه حقوق شهروندی، موضوع دریافت وجه اضافی پزشکان از بیماران (زیر میزی) است؛ پزشک نباید شروع به درمان و درمان بیمار را به دریافت مبلغ یا مبالغی فراتر از تعرفه پزشکی یا توافق آن دو در چارچوب قانون موکول نماید؛ واقعیت مسئله این است که در حال حاضر بنا به دلایل مختلفی قصور و تخلفات پزشکان و دست‌اندرکاران پزشکی در مبحث زیرمیزی افزایش پیدا کرده است.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که مکانیسم حقوقی برای رسیدگی و بررسی این امور به چه نحوی است و با وجود تعیین تعرفه‌های قانونی در حوزه سلامت، راهکار قانونی برای رسیدگی به تخلفات دریافت وجه غیرقانونی (زیرمیزی) توسط پزشکان چیست.

طبق قانون، پزشکان موظف به ارائه خدمات مطابق با تعرفه‌های مصوب هستند و دریافت هرگونه وجهی مازاد بر تعرفه قانونی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود، چرا که این کار خلاف مصوبه و قانون نظام جمهوری اسلامی و حرام است، بنابراین از منظر حقوقی زیرمیزی پزشکان می‌تواند تحت عنوان «وصول و دریافت مال نامشروع» تلقی شود، این بزه از عناوین کلاهبرداری محسوب شده و مرتکب آن از یک سال تا هفت سال زندان محکومیت خواهد داشت.

طبق ماده ۱۰ و ۱۳ آئین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته، شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته مکلف هستند تعرفه‌های خدمات درمانی مصوب
ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را رعایت کنند و حق دریافت هیچ‌گونه وجه یا مالی از بیماران را علاوه بر وجوهی که توسط مسؤولان مؤسسه درمانی ذی‌ربط طبق مقررات دریافت می‌شود، ندارند.

طبق قانون، پزشکی که هر گونه وجه دریافت اضافی از بیماران (زیر میزی) داشته باشد، بار اول دو برابر پرداختی بیمار جریمه و توبیخ کتبی می‌شود، بار دوم پنج برابر پرداختی بیمار جریمه و پروانه مسئول فنی نیز لغو شده و بار سوم ۱۰ برابر پرداختی بیمار، پزشک مربوطه جریمه خواهد شد و پروانه مسئول فنی و حتی بیمارستان نیز باید لغو شود.

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان (مصوب ۲۱/۷/۱۳۹۸)، هر گونه دریافت وجه اضافی از بیماران (زیر میزی) از شیوه‌های غیرقانونی برای وصول هزینه خدمات به مشتریان به شمار می‌آید که این رفتار خلاف قانون، تخلف و جرم محسوب می‌شود و مستلزم تعقیب قانونی است.

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز با مکانیسم دیگری با این جرم برخورد می‌کند و زمانی که موردی مبنی بر تخلف پزشکان گزارش داشته باشند از طریق کمیسیون ماده ۱۱ در حوزه درمان طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود و میزان پولی که بیش از تعرفه از بیمار دریافت شده به وی برگردانده خواهد شد، بنابراین در صورت مشاهده تخلف تعرفه‌ای، بیماران می‌توانند از طریق: ۱- مراجعه به سازمان نظام پزشکی و شکایت در دادسرای نظام‌پزشکی ۲- مراجعه به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شکایت از پزشک متخلف در کمیسیون ماده یازده ۳- مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب و طرح شکایت کیفری، اقدام کنند.

کد خبر 748988

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد