Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا اسکای نیوز عربی گزارش داد، این گام چند روز بعد از حمایت دولتش از آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص قلمداد کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برداشته می‌شود.

جیمی مورالس، رئیس‌جمهوری گواتمالا در حساب کاربری رسمی خود در فیس‌بوک نوشت، بعد از صحبتی که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در روز یکشنبه داشت، تصمیم گرفته سفارت کشورش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورالس افزود:‌ یکی از مهمترین مسائلی که با هم بحث کردیم انتقال سفارت گواتمالا از تل‌آویو به قدس بود.

وی ادامه داد: از این رو من شما را مطلع می‌کنم که دستوراتی را به وزارت خارجه داده‌ام تا هماهنگی خاص لازم برای تحقق این امر را آغاز کند.

نتانیاهو اخیرا مدعی شده بود، کشورهای دیگری قدس را به رسمیت خواهند شناخت.

در این راستا لیویو دراگنا، رئیس پارلمان رومانی و رهبر حزب سوسیال دموکرات این کشور در سخنانی تصریح کرده بود: باید ازایالات متحده الگو گرفت و سفارت خود در اسرائیل را از تل‌آویو به قدس انتقال دهیم. مسائل عملی وجود دارد، تمامی نهادهای مرکزی اسرائیل در قدس قرار دارند. سفیران و کارمندان سفارتخانه از تل‌آویو به قدس انتقال پیدا می‌کنند. من بر این باورم که باید به صورت جدی به انتقال سفارت خود به قدس فکر کنیم.

ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شش دسامبر حکمی را امضا کرد که براساس آن قدس پایتخت اسرائیل قلمداد می‌شود. با این حکم ترامپ از سیاست ده‌ها ساله آمریکا در قبال قدس عقب‌نشینی کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، گروهی از دانشجویان و فعالین اجتماعی گرجستانی عصر چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در تفلیس ضمن اعلام انزجار از جنایات این رژیم در نوار غزه، از فلسطینیان مظلوم  اعلام حمایت کرده و خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.

معترضان پلاکاردهایی با مضمون "از نهر تا بحر فلسطین آزاد باید گردد" و "فریب قدرت نرم اسرائیل در گرجستان را نخورید" در دست داشتند.

این اولین تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در تفلیس طی دست کم یک دهه گذشته است.

رژیم صهیونیستی روابط نزدیک و نفوذ گسترده‌ای در گرجستان دارد.

 

دیگر خبرها

  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن