Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکزخراسان رضوی ،معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت:دولت  105 میلیارد و 550 میلیون ریال به ‌صورت بلاعوض به زلزله ‌زدگان و سیل ‌زدگان خراسان رضوی اختصاص داد.

حسن حسینی افزود: مجموع تسهیلات و اعتبارات بلاعوض دولت در مناطق زلزله ‌زده خراسان رضوی 101 میلیارد ریال و در مناطق سیل ‌زده چهار میلیارد و 550 میلیون ریال است که پس از وقوع حوادث طبیعی بخش عمده آن در ماههای گذشته و در مقاطع مختلف به آسیب دیدگان اعطا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در زلزله 16 فروردین امسال به 2 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خراسان رضوی در چهار شهرستان مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس آسیب رسیدو پس از انجام بازسازی در مجموع پایان کار 96 درصد واحدها صادر شده است.

وی افزود: 85 میلیارد ریال به صورت بلاعوض به هزارو 730 واحد مسکونی روستایی در زلزله اخیر پرداخت شد. همچنین به مالکان هر یک از واحدهای آسیب‌ دیده 200 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و اقساط 15 ساله اعطا شد و در کنار آن تسهیلات 30میلیون ریالی خرید وسایل منزل، تحویل 180 پاکت سیمان اهدایی مقام معظم رهبری، تحویل بلوک سقفی برای دو هزار واحد به ارزش 10 میلیارد ریال اهدایی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و صدور پروانه نظارت و آواربرداری رایگان صورت گرفته است.
حسینی ادامه داد: در این زلزله تعداد هزار واحد دامی هم دچار حادثه شد که در این ارتباط پرداخت وام 100 میلیون ریالی از سوی دولت مصوب و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی حادثه‌ دیدگان شناسایی شدند و برای تعداد هزار واحد جانمایی صورت گرفته و پروانه‌های آن نیز صادر شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی با اشاره به حادثه سیل 20 مرداد ماه امسال گفت:  به هریک از حادثه ‌دیدگان این واقعه نیز 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و اقساط 15 ساله، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال نیز تسهیلات معیشتی اختصاص یافت‌.
حسینی ادامه داد: برای اجرای طرح هادی در مناطق زلزله ‌زده نیز اعتبار 300 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است که در 56 روستای خراسان رضوی اجرا می‌شود .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند