Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مراکز یادگیری محلی سواد طرحی ملی در حوزه توانمندسازی شهروندان است که تا کنون 4 مرکز در این استان راه اندازی شده که یک مرکز آن پایلوت کشوری است.

محرمعلی الهویی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درقالب مراکز یادگیری محلی ، اقداماتی در زمینه مهارت آموزی برای نو سودان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در مراکز یادگیری محلی خدمات آموزشی و مهارتی از جمله مهارت‌های زندگی، حرفه‌های مختلف برای تامین معاش و... به شهروندان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: در آینده ای نزدیک 2 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی دیگر نیز در مناطق کم برخوردار این استان در حوزه آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج و ساوجبلاغ راه اندازی می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز مراکز یادگیری محلی سوادآموزی را یک نوع کمک به یادگیری مادام‌العمر افراد ذکر کرد و ادامه داد: همفکری و همدلی در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی موجب شده تا استان البرز در بخش راه اندازی مراکز یادگیری محلی در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.
الهویی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ، طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموز در چند سال اخیر قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برای فعال کردن مراکز یادگیری در مناطق کم برخوردار و پر جمعیت البرز نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و خانواده ها در سطح محله های این استان نیاز داریم.
وی بهره وری بهینه از امکانات و منابع انرژی ، فراگیری حداقل یک مهارت ، ارتقاء دانش، افزایش کیفیت زندگی، رضایتمندی افراد از زندگی و ... در جامعه نیاز به ایجاد بسترهای مناسب آموزشی دارد که رسیدن به این اهداف مهم را می توان در مراکز یادگیری محلی پیگیری کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز با هم بودن، کسب تجربه ، عزت نفس، مدیریت کردن کارها، تفکر جمعی، تعامل، برنامه ریزی ، هدف گذاری، استفاده از مهارت ها و توانمندی های مردم را از جمله نتایج ارزنده فعال شدن مراکز یادگیری محلی در مناطق مختلف البرز برشمرد.
الهویی یاد آور شد: در این مراکز در کنار دوره های سواد آموزی،انتقال ،تحکیم و کلاس های مهارتی آموزش هایی از قبیل مهارت زندگی ،حقوق شهروندی ،احکام و آموزه های دینی و اسلامی، آشنایی با فضای مجازی و پیامدهای مثبت و منفی این فناوری به ساکنین محل ارائه می شود.
وی ادامه داد: در دوره های مهارت آموزی بین 50 تا 100 سواد آموز در مراکز یاد گیری محلی سواد استان البرز تحت پوشش قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: اکنون مرکز یادگیری محلی سواد شهید عباسعلی البرزی در آموزش و پرورش ناحیه یک واقع در حصارک کرج به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است به گونه ای که مدیران و مربیان سایر استان های کشور برای شناخت بیشتر با نحوه اجرای کمی و کیفی برنامه های مهارت آموزی از این مرکز بازدید می کنند.
الهویی تاکید کرد: هفته گرامیداشت سواد آموزی فرصتی مناسب برای آشنایی و بازدید شهروندان از فرآیند آموزشی - مهارتی مراکز یادگیری محلی سواد فعال در البرز است.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز