Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار اعضای تحریریه روزنامه وقایع اتفاقیه با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام، گفت: امروز اگر قرار باشد امام و مسیر ایشان حفظ شود باید امام را به عنوان دوای درد روزگار خودمان معرفی کنیم؛ در این راستا باید ابتدا درد را بشناسیم و سپس به گونه ای در اندیشه امام اجتهاد کنیم که درد جامعه را درمان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از میان رفتن این نمادها را مایه انشقاق در جامعه دانست و گفت: امام راحل نماد وحدت و هویت ملی است و همه باید تلاش کنیم همانطور که ایشان نماد و هویت دیروز و امروز جامعه ما است، شخصیت ایشان نماد فردای جامعه ما هم باشد؛ امری که با توجه به اندیشه امام در خصوص تأثیر زمان و مکان در اجتهاد و بعد پویایی فقه امکان پذیر است.
وی افزود: هرچقدر نقاط وحدت را در جامعه بیشتر کنیم هویت ملی مردم تقویت می شود.
یادگار امام در ادامه به طرح پرسشی در خصوص دلیل اقبال قاطبه ملت ایران به امام خمینی پرداخت و یادآور شد: مردم آن روزگار با احزاب، جریان ها و سیاستمداران آشنایی کامل داشتند و اینگونه نبود که یکباره امام آنها را به صحنه آورده باشند، اما چگونه است در شرایطی که حتی رساله امام حق چاپ نداشت اکثریت مردم به سوی امام می روند.
وی ادامه داد: دلیل این اقبال آن است که جامعه احساس کرد امام پاسخ به دردهای تاریخی است و هرکس در سیمای امام پاسخ دردها و مطالبات خود همچون استقلال خواهی، آزادی خواهی و فسادستیزی را می یابد.
سید حسن خمینی ورود مجدد دین به عرصه اجتماعی را از آثار مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از هجمه سنگین مارکسیسم به دین، خصوصا با جاذبه های عدالت طلبانه و تبلیغات وسیع، بازگشت دین به عرصه جامعه در انقلاب اسلامی رخ داد.
وی تصریح کرد: البته دینی که انقلاب اسلامی عرضه می کند، دارای نگاهی رو به جلو و نه ایستاده در گذشته است، امام نماد دینِ ظلم ستیز ، فقر ستیز، آزادی بخش، استقلال ساز و زندگی بخش است.
وی زبان، دین، مذهب و فرهنگ را عوامل اصلی وحدت خواند و تاکید کرد: وجود فرهنگ ایرانی در هرجای جهان حکایت از سرزمین ایرانی را دارد و به همان دلیل که مولوی و ابوریحان بیرونی به رغم تولد در بخشی خارج از ایران، ایرانی هستند امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هم ایرانی هستند، زیرا قسمت مهمی از فرهنگ ایران را تشکیل می دهند.
یادگار امام در آخر به دست اندرکاران روزنامه وقایع اتفاقیه توصیه کرد: مخاطب را بشناسید و آن را گم نکنید، چرا که سرمایه یک رسانه مخاطب مستقیم آن است و از این رو برای بدست آوردن دل کسی که یکبار شما را می خواند مخاطب اصلی را نرنجانید و کاری نکنید که آنان دچار سردرگمی شوند.
6003/3218
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد