Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده های منتهی به بشاگرد آبستن حوادث جبران‌ناپذیری می باشد که بی توجهی 25 ساله مسئولان به زیر ساخت های شرق هرمزگان حوادث بسیاری همچون فوت تا نقص عضو را رقم زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز؛وضعیت نامناسب راه های ارتباطی و وجود پستی و بلندی های فراوان از عوامل خطر ساز و حادثه آفرین هستند و عدم توجه مسئولان به این امر مهم می تواند عامل حوادث مرگباری در جاده ها به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرق استان هرمزگان وضعیت جاده های بسیار خطرناک و اسفناک است که این خود مانعی برای پیشرفت آن شهرستان محسوب می شود و جاده میناب-بشاگرد نسب به دیگر نقاط استان از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است.

در شهرستان بشاگرد جاده هایی وجود دارد که کمینگاه حوادث جبران‌ناپذیر است آیا مسئولانی هستند واین جاده ها آبستن حوادث بسیاری همچون فوت تا نقص عضو هستند.

جاده منتهی به بشاگرد بسیار خطر آفرین و غیر قابل تردد است

سال‌هاست که جاده میناب- بشاگرد با حوادث ناشی از تصادفات جان انسان های بسیاری را گرفته و خانواده های زیادی داغدار کرده همچنین باعث آسیب‌های جانی و مالی بسیاری شده است.

پزشک متخصص کودکان بیمارستان بقیه الله بشاگرد هم نتواست از این جاده به راحتی عبور کند و در حادثه چند روز گذشته خودروی شبکه بهداشت که متخصص کودکان یکی از سرنشینان این حادثه بود واژگون شد اما خوشبختانه هیچ کدام آسیبی ندیده اند اما بلافاصله بعد از بروز این حادثه،تنها پزشک این شهرستان انتقالی خود را گرفت و این بیمارستان بدون داشتن پزشک متخصص کودکان دچار مشکل شده است.

بیمارستانی که با تلاش مستمر و شبانه روزی مسئولان احداث شده است هم اکنون به دلیل جاده های ناامن و حادثه ساز با درخواست جابجایی کارکنانش مواجه است.

 

 

عرض کم جاده و نبود شانه خاکی

محمود کریمی، راننده مسیر بشاگرد- میناب در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز،با اشاره به وضعیت جاده های این شهرستان گفت: به دلیل باریک بودن عرض جاده نداشتن خط کشی دو ماشین به سختی از کنار همدیگر عبور می کند و اگر کامیونی در حال حرکت باشد باید خودروی مقابل ماشین را به شانه خاکی کشانده تا کامیون عبور کند.

این راننده بشاگردی بیان کرد: نداشتن تابلو های راهنمای رانندگی نظیر تابلوی خطر،پیچ تند،ممنوعیت و محدویت سرعت ، سبقت ممنوع ، و حتی تابلوی جایگاه های سوخت، نداشتن شانه خاکی رانندگی را همواره سخت تر می کند.

کریمی افزود: به علت نزدیکی جاده به کوه در مواقع بارندگی شاهد سقوط سنگ ریزه ها در وسط جاده  هستیم  که با حرکت سنگ ها و ماسه های روان به داخل جاده سبب مسدود شدن مسیر می شود.

وی ادامه داد: جاده های بشاگرد در میان تپه ها ساخته شده و هیچ گونه نظارتی در طی این 25 سال صورت نگرفته است.

چاله هایی که تبدیل به چاه شده اند

وی در ادامه تصریح کرد: آبنماهایی که در مسیر میناب-بشاگرد قرارد دارد رنگ آسفالت را به خود ندیده و حتی از بتن هم خبری نیست که باعث شده قلوه سنگ ها از زمین بر آمده و جاده را بسیار ناهموار کند.

این راننده بشاگردی گفت: بر اثر نبود زیر ساخت های لازم  آسفالت این مسیر  نشست کرده و چاله های به وجود آورده که روز به روز به عمق آنها افزوده می شود که افتادن در این چاله ها باعث پارگی لاستیک و کج شدن رینگ خودرو  می شود.

نبود یک اورژانس جاده ای در طول مسیر میناب-بشاگرد

کریمی با انتقاد ار نبود یک اورژانس جاده ای در طول مسیر میناب-بشاگرد افزود: در حال حاضر اورژانس جاده ای در طول مسیر میناب-بشاگرد وجود ندارد و با بروز حواث آمبولانس های بیمارستان باید وارد عمل شوند که این امر باعث دیر رسیدن مجروح به مراکز درمانی می شود.

حمید حسن زاده، یکی دیگر از رانندگان مسیر بشاگرد-میناب بااشاره به آسیب های این جاده به خودروها گفت: به دلیل نامناسب بودن آسفالت جاده بشاگرد، رانندگان هزینه های زیادی متحمل می شود که مشکلات ارمغان کم کاری مسئولان نسبت به زیر ساخت های جاده ای این شهرستان است.

این راننده بشاگردی افزود: هزینه های ناشی از استاندارد نبودن جاده بسیار بالا است در صورتی که تمام حقوق و درآمد ماهیانه ام را صرف خودرو می کنم.

عدم تامین جانی برای عبور ومرور

حسن زاده با بیان اینکه راه ارتباطی شهرستان بشاگرد به میناب از کیفیتی خیلی پائینی برخوردار است، اظهار کرد: راه ارتباطی شهرستان بشاگرد به میناب حتی خط کشی و لاین بندی ندارد که این خود باعث  وقوع حوادث مرگباری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر آسفالت را بردارند و به همان جاده خاکی سابق باز گردد رفت و آمد ما آسان تر خواهد شد، تصریح کرد: جاده هایی که در دل روستاها عبور می کنند بسیار حادثه ساز است و اگر جاده از کنار روستاها می گذشت برای رانندگان و هم برای مردم روستا به مراتب بهتر بود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد مرحله اجرا شد

عملیات اجرایی پروژه احداث پل خورگو ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزو برنامه‌ اصلاحی است.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر 26 کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است. 

به گزارش تسنیم، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در مدت زمان 18 ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • شکست اسرائیل در عملیات وعده صادق جبران‌ناپذیر است
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود