Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا- فرآیند استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس البرز چند سالی است که کلید خورده و اما هنوز هستند مدارسی که وسایل گرمایشی آنها نیاز به استاندارسازی دارد تا دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس در شرایطی مناسب به ویژه در روزهای سرد سال به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، مدیران مدارس آموزش و پرورش البرز همواره در نشست های خود با اولیاء دانش آموزان با شروع فصل سرما از وجود مشکلات در سیستم گرمایشی مدارس البرز سخن می گویند و تاکید می کنند که نیاز به حمایت والدین و خیرین دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از دغدغه های والدین در فصل سرما را وضعیت گرمایشی کلاس های درس در البرز به ویژه در مدارس کم برخوردار و کوهستانی این استان را تشکیل می دهد و این فرآیندی است که آغاز شده اما به طور کامل به نتیجه نرسیده است.
برخی از مدیران مدارس البرز به اولیاء دانش آموزان می گویند که هزینه گاز بالاست لذا توان پرداخت آن را ندارند و مجبور هستند برای کاهش مصرف گاز، موتورخانه ها با شعله پایین کار کند.
مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز در تماس خبرنگار ایرنا با آنها در خصوص وضعیت گرمایشی و استاندار سازی سیستم گرمایشی مدارس این استان، اظهار کردند: در هر سال تحصیلی کوشیده ایم که دانش آموزان در شرایط مناسبی در مدارس البرز با عملیاتی کردن برنامه پروژه مهر حضور پیدا کنند.
این مدیران بیان کردند: مدیران مدارس موظف هستند تا قبل از شروع فصل سرما در زمینه آماده کردن سیستم گرمایشی مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.
به گفته مدیران آموزش و پرورش نواحی هشت گانه آموزش و پرورش البرز مشکل اصلی سیستم گرمایشی مدارس به فرسودگی وسایل و تجهیزات موتور خانه ای در مدارس این استان بر می گردد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این زمینه گفت: اداره کل نوسازی البرز برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در این استان به خصوص در این ناحیه در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است.
وحید یعقوبی اظهار کرد: مدارس این ناحیه در بخش سیستم گرمایشی مدارس از جمله جاده چالوس در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی ادامه داد: همه مدارس این ناحیه به جز یک مدرسه دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند.
خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس را وظیفه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان دانست.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز در این زمینه گفت: 30 درصد فضای ساختمانی مدارس به دلیل قدمت بالا فرسوده است و بیش از نیمی از موتورخانه های مدارس این استان از رده خارج شده اند و انجام تعمیرات و تعویض قطعه های آن دیگر مقرون به صرفه نیست، زیرا هزینه بالایی دارد.
فرامرز مهدوی اصل با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی 97-96 طرح جمع آوری بخاری های نفتی و گازسوز با هدف استاندارد سازی سیستم گرمایشی و تعمیر موتورخانه ها در مدارس این استان اجرا شده است، اظهار کرد: در سال های اخیر با توجه به اعتباری که در زمینه سیستم گرمایشی مدارس از سوی دولت تدبیر و امید اختصاص یافت که موجب شد اقدامات گسترده ای در بخش استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس البرز همانند سایر استان های کشور انجام شود.
وی بیان کرد: برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس این استان اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در طول 4 سال گذشته هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه سیستم گرمایشی مدارس البرز در سال های اخیر روند بهبود یافته ای داشته و قابل مقایسه با سال های قبل از آغاز بکار دولت تدبیر و امید نیست، خاطرنشان کرد: در این استان فقط دو مدرسه بخاری سوز داریم و سایر مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی و استاندارد مجهز شده اند.
وی یادآور شد: این دو مدرسه بخاری سوز در آموزش و پرورش ناحیه یک و سه کرج قرار دارد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: با اجرای طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی در مدارس، بخاری های گاز سوز و نفتی از مدارس این استان جمع آوری شد.
مهدوی تصریح کرد: دیگر حتی در مدارس جاده چالوس در بخش آسارا کرج و شهرستان طالقان که از مناطق کوهستانی و سرد سیر البرز است، سیستم گرمایشی بخاری سوز نفتی نداریم و سیستم گرمایشی 15 هزار و 704 کلاس در س این استان بجز کلاس های 2 مدرسه، استاندارد سازی شده است.
وی اضافه کرد: در استان البرز 2 هزار و 443 مدرسه دولتی و غیر دولتی فعال است که قبل از شروع سال تحصیلی 97-96، سیستم گرمایشی آن مورد بازدید کارشناسان قرار گرفته است.
وی مشکل اصلی سیستم گرمایشی مدارس البرز را فرسودگی بیشتر موتور خانه ها دانست و تاکید کرد: بهسازی، تعمیر و تعویض موتور خانه های مدارس نیاز به اعتبار زیادی دارد که متاسفانه با اعتبارات کمی که به این بخش اختصاص داده می شود سال ها طول می کشد تا این مشکل برطرف شود زیرا با کاهش دما موج اعتراض ها نسبت به این موضوع در استان افرایش می یابد.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/1535 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد