Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات تونسی در واکنش به ممانعت شرکت هواپیمایی امارات از سفر زنان تونسی با هواپیماهای این شرکت تصمیم گرفتند از فرود هواپیماهای امارات در فرودگاه‌های‌ این کشور ممانعت به عمل آورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از به نقل از سایت شبکه الجزیره، وزارت حمل و نقل تونس اعلام کرد، این کشور تا زمانی که شرکت هواپیمایی امارات براساس قوانین و معاهدات بین‌المللی به راه‌حل مناسبی برای انجام پروازهای خود دست یابد، پروازهای این شرکت از مبدا و به مقصد تونس را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه جمعی از زنان تونسی از پرواز با هواپیمایی که به مقصد دوبی می‌رفت، منع شدند.

یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس روز سه‌شنبه در فرودگاه قرطاج با اداره‌های گمرک و امنیت درباره تصمیم مذکور مشورت خواهد کرد و ممکن است موضع تونس در نتیجه این نشست تغییر کند.

این در حالی است که به دنبال جریان منع سفر زنان تونسی با هواپیماهای امارات، مقامات این کشور اعلام کردند، این ممانعت رفع شد، اما این مساله روز یکشنبه نیز تکرار شد و باعث شد مقامات تونس از ورود هواپیماهای شرکت هواپیمایی امارات به فرودگاه‌های تونس مانع شوند.

در این راستا، نخست وزیر تونس با سالم الزعابی، سفیر امارات در تونس دیدار کرد. به گفته سفیر امارات، تصمیم منع سفر زنان به خاطر شرایط و به دلایل امنیتی بوده و بعدا به آنها اجازه سفر داده شده است.

همچنین وزارت خارجه تونس سفیر امارات را احضار کرد و در این باره از او توضیح خواست.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز در توئیتر خود نوشت: با برادران تونسی خود پیرامون اطلاعاتی امنیتی که اقدامات مشخص و موقتی را در پی داشت، مذاکره کردیم.

قرقاش با بیان اینکه باید از تلاش‌ها برای مغلطه اجتناب کرد، گفت، امارات زنان تونس را محترم می‌شمارد.

وی درباره این نگرانی امنیتی که منجر شد شرکت هواپیمایی امارات مانع از سفر زنان تونسی شود، توضیحی نداد.

این اقدام امارات خشم و آشوب را مقابل دفتر شرکت امارات در فرودگاه بین‌المللی قرطاج تونس برانگیخت که در پی آن وزارت خارجه این کشور درباره این موضوع از سفارت امارات در تونس خواستار توضیح شد.

همچنین سازمان‌ها و احزاب‌ تونسی خواهان مقابله با همه اقداماتی شدند که کرامت ملت این کشور را از بین می‌برد.

جنبش "الاراده" تونس این اقدام امارات را محکوم و آن را بر خلاف عرف دیپلماسی و اقدامات مربوط به حمل و نقل بین‌المللی دانست.

حزب آفاق نیز از دولت خواست عزت تونسی‌ها حفظ شود، دبیرکل این حزب این اقدام امارات را نادرست و غیرقابل قبول خواند و جنبش "النهضه" تونس هم خواستار فهم دلایل پنهانی این تصمیم امارات شد.

سازمان‌های حقوق بشری تونس نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اقدام امارات را محکوم کرده و آن را نقض حقوق زنان تونس و تبعیض خواندند.

منابع آگاه در فرودگاه قرطاج تونس گفتند، مسؤولان امارات این تصمیم خود را اینگونه توجیه کردند که اداره شرکت هواپیمایی دستور اکید منع سفر زنان تونس با هواپیماهای امارات را صادر کرده است.

دولت امارات نیز پس از واکنش‌های تند در تونس، اعلام کرد به دلایل امنیتی این اقدام اتخاذ شده است.

در این راستا سعیده قراش، سخنگوی ریاست جمهوری تونس اعلام کرد، همه دستگاه‌های تونس وارد عمل شده و مشکل را حل کردند.

قراش تصریح کرد، امارات در راستای حاکیمت و تمامیت ارضی خود این اقدام را اتخاذ کرد و به معنی عدم اطمینان و تمایل به بد کردن روابط با تونس نبود.

وی تاکید کرد، دولت تونس از حقوق مردم خود در داخل و خارج از کشور دفاع می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

نادیا زکالوند: چندی پیش تمساحی که از محل زندگی خود دور شده بود در باند فرود نیروی هوایی مک‌دیل سرگردان شده و سپس جلوی ارابه فرود یکی از هواپیماها جا خوش کرده بود.

کارکنان این فرودگاه، عکس این تمساح ۳ متری را که جلوی پرواز هواپیما را گرفته بود در صفحه «فیس‌بوک» خود منتشر کردند و سپس تلاش خود را برای جابه‌جا کردن تمساح از باند فرود و سپس انتقال آن به بیرون از فرودگاه نشان دادند. این تمساح از رودخانه «هیلس‌باروف» که نزدیک فرودگاه قرار دارد به فرودگاه آمده بود.

کارکنان این فرودگاه گفتند، «با تلاش و جهد بسیار سرانجام توانستیم جدیدترین پرسنل دندان‌تیزمان را از جلوی ارابه فرود هواپیما کنار بزنیم.»

آنها این تمساح را که روی آن نام «الویس» گذاشته بودند از فرودگاه به محل زندگی خود منتقل کردند.

منبع:

upi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900711

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟