Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:16:58 GMT

انگیزه‌های قاچاق کالا را از بین ببریم

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۶۲۵۲

انگیزه‌های قاچاق کالا را از بین ببریم

استاندار اصفهان گفت: تا انگیزه ورود کالای قاچاق وجود داشته باشد مشکلات نیز وجود دارد و باید انگیزه ها این کار از بین برود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در صد و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به گزارش اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه و مقابله ای دستگاه‌های مرتبط و گزارش کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار با جدیت پیگیری شده و انگیزه بالایی در بین دستگاه‌ها وجود دارد و امیدوارم که این روند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار احساس می شود، افزود: باید با دقت کامل در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام شود و در این راستا وظیفه سازمان‌ها مشخص و ارزیابی شود که چه درصدی از اهداف عملی شده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید با اقدامات صورت گرفته پس از گذشت چهارسال پدیده قاچاق کالا و ارز ریشه کن می‌شد، افزود: با توجه به فعالیت های عمیق صورت گرفته نشان می دهد که رسیدگی وجود دارد ولی باید بررسی شود که به چه علت هنوز کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و یک گزارش تحلیلی و آسیب شناسی از روش‌های بکار گرفته شده، ارائه شود.

وی ریشه یابی اصل موضوع را مهم دانست و افزود: این امر می تواند بخشی از کار باشد و در این راستا طرح های عملیاتی بسیار مهم است و اگر برنامه های ملی دقیق و کامل نباشد در استان ها هم نمی توانیم خوب عمل نماییم.

استاندار اصفهان افزود: قانون در این راستا نوشته شده ولی شاید این قوانین دقت لازم در جامعیت برخورد با قاچاق کالا و ارز را پیش بینی نکرده است و باید در این خصوص بررسی دقیق و آسیب شناسانه داشته باشیم و اگر قوانین جامعیت کامل را ندارند مکتوب اعلام شود.

وی نتیجه عملی کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید یک بررسی و آسیب شناسی دقیق با رویکردی نتیجه گرایانه انجام و مشخص شود که چقدر به نتایج مطلوب دست یافته ایم و دلایل توفیق و عدم توفیق ارائه شود.

مهرعلیزاده اضافه کرد: اگر در ساختار اداری این کمیسیون ایراداتی وجود دارد باید در ارزیابی ها مشخص و پیشنهادات لازم برای اصلاح ارائه شود تا در یک زمانبندی مشخص بتوانیم این پدیده شوم را ریشه کن کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های استانی برای برخورد و ریشه کنی این پدیده باید ارائه شود، افزود: خروجی و نتایج کار باید بیشتر از این باشد و عملگرایانه تر کار کنیم و کارها را پیگیری کنیم.

استانداراصفهان گفت: تا انگیزه ورود کالای قاچاق وجود داشته باشد مشکلات نیز وجود دارد و باید تلاش شود که این انگیزه ها از بین برود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۴۴۰ ثوب بلوز زنانه خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خوی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبرگمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه حکم به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت خودروی حمل کالای قاچاق صادر و در مجموع متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوی گزارش تخلف را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد