Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 242-مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حمایت از هزینه های مربوط به پیوند شبکیه مصنوعی تنها وظیفه وزارت بهداشت نیست و علاوه بر ارگان های دیگر، سازمان های بیمه گر نیز باید موظف به پوشش بیمه ای از این بیماران شوند.

عباس زارع‌نژاد در خصوص اولین پیوند شبکیه مصنوعی در ایران گفت: پیوند شبکیه مصنوعی پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش بالاخره برای اولین بار در ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی‌که پروتز مربوط به این عمل از کشورهای خارجی وارد می‌شود، اما تبحر پزشکان ایرانی تاکنون توانسته است بینایی را به ۳ بیمار بازگرداند.

وی افزود: همزمان با انتشار اخبار مربوط به اولین پیوند مصنوعی شبکیه در شهر شیراز، بسیاری از نابینایان را به این درمان امیدوار شدند، اما هزینه بالای این پیوند به یک نگرانی تبدیل شده و انتظار مردم از حمایت مالی توسط وزارت بهداشت را افزایش داده است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همان‌طور که بسیاری از درمان‌های نوین در علم پزشکی با هزینه‌های بالایی همراه است؛ پیوند مصنوعی شبکیه چشم نیز با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در کشور انجام می‌شود. این در حالی است که بخش زیادی از این مبلغ به ازای وارد کردن پروتز از شرکت خارجی تولید کننده دریافت می‌شود.

زارع‌نژاد در خصوص حمایت وزارت بهداشت از هزینه‌های مربوط به پیوند شبکیه مصنوعی چشم در کشور عنوان کرد: حمایت مالی از پیشرفت‌های علم پزشکی تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست. بلکه در این راستا وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر و شورای عالی بیمه و ۱۹ صندوق بیمه باید در خصوص حمایت مالی از اینگونه اعمال جراحی مشارکت داشته باشند. این در حالی است که در لایحه بودجه وزارت بهداشت هزینه‌ای مبنی بر حمایت مالی از اینگونه بیماران تعریف نشده و بر اساس برنامه ریزی‌ها درصد زیادی از این بودجه به بیماران حیاتی و صعب العجلاج تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه اذعان داشت: در خصوص هرگونه حمایت مالی از بیماری‌های پرهزینه و خاص قبل از ارائه لایحه بودجه به مجلس تصمیم‌گیری می‌شود؛ بنابراین در بودجه سال ۹۷ حمایت از بیماران صعب‌العلاج در اولویت قرار گرفته و بودجه‌ای برای پیوند شبکیه مصنوعی تعریف نشده است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تشکیل انجمن مختص بیماران، پوشش، پوشش سازمان‌های بیمه گر، و حمایت دولت می‌تواند راهگشایی برای حمایت مالی از بیماران کم‌توان در پرداخت هزینه‌های مربوط به پیوند شبکیه تلقی شود بنابراین با اینگونه کمک‌ها امیدواریم از لحاظ اقتصادی به حدی از توان مالی دست یابیم که بتوان از این بیماران حمایت کرد.

وی افزود: بهترین راه برای سهل‌الوصول شدن اعمال پیوند مصنوعی شبکیه کمک‌های خیرین است که در این‌صورت بخش زیادی از هزینه‌ها را تشکل‌های مردم نهاد و بخشی دیگر از طریق حمایت‌های فراهم می‌شود.

زارع‌نژاد عنوان کرد: در تأمین کمک‌های مالی به بیماران مشمول پیوند مصنوعی شبکیه تنگناهایی وجود دارد که با توجه به محدودیت‌های موجود در بودجه وزارت بهداشت و میزان بدهی‌های این وزارتخانه به کمک تشکل‌های مردمی در پشتیانی از بیماران نابینا امیدواریم تا بخشی از مشکلات پرداخت هزینه‌های درمان حل شده و به مرور زمان از بودجه مربوط به اینگونه درمان‌ها در دولت برخوردار شویم.

میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش خبرآنلاین،فاطمه حاجی علی عسگری در واکنش به اختلال ایجاد شده در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت گفت: اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد.

فارس در خبری نوشت:وی ادامه داد: درحال حاضر اختلال درحال رفع شدن است. در پی بروز قطعی و وصلی مکرر در این سامانه، سازمان بیمه سلامت تصمیم گرفته که نسخ بیماران بیمه شده خود را در قالب نسخ کاغذی پذیرش کند. این موضوع بیماران خاص و صعب العلاج را نیز در تأمین داروهایشان دچار مشکل کرده است و سایر بیماران باید هزینه‌های درمان را به صورت آزاد پرداخت کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895605

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن
  • جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید
  • کمک رسانی به نیازمندان خیر دنیا و آخرت
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند