Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@11:04:31 GMT

مبحث مقررات ایمنی ساختمان اجرائی نشده است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۶۳۷۸

مبحث مقررات ایمنی ساختمان اجرائی نشده است

عضو هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی مازندران گفت:با گذشت 19 سال از تاسیس نظام مهندسی ساختمان، هنوز مبحث مقررات ایمنی ساختمان اجرایی نشده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، احمدرضا گران صبح امروز در نشست باخبرنگاران به مناسبت 5 دی ماه سالروز وقوع زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله برگزار شد با بیان اینکه مهندسی در کشور بسیار جوان است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع در زلزله های زیادی که بعد از رودبار و بم و کرمانشاه اتفاق افتاده شاهد آن هستیم که تلفات ناشی از زلزله ها در کشور کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب افزود : این امر ناشی از مقاوم سازی در حوزه ساخت و ساز است.

عضو هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی مازندران با اشاره اینکه کنترل ساختمان برعهده متولیان صدور پروانه است ،گفت: تا زمانی که آیین نامه مقررات ملی ساختمان اجرایی صادر نشود، نظم در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

وی  با بیان اینکه خدمات مهندسی هزینه به حساب نمی آید بلکه ثروت ملی و به نفع عموم است ،ادامه داد: اگر خدمات مهندسی به عنوان هزنیه درنظر گرفته شود، مقررات ملی ساختمان اجرایی نخواهد شد.

گران افزود: با گذشت 19 سال از تاسیس نظام مهندسی ساختمان، هنوز مبحث مقررات ایمنی ساختمان اجرایی نشده است و باید افکار عمومی جامعه را نسبت به حوزه مهندسی روشن کنیم.

وی از همایش ملی برق در 23 و 24  بهمن ماه سال جاری در مازندران خبر داد و گفت:این همایش با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

گران در ادامه توانمند سازی مهندسین را از جمله اهداف این سازمان عنوان کرد.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فلاح، با بیان اینکه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر منطقه سیرچ کرمان را در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت ۱۷:۰۴ به لرزه درآورد گفت: در پی این حادثه ۲ تیم امداد و نجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان کرمان به حالت آماده باش درآمده اند.

کد خبر 6094536

دیگر خبرها

  • فاریاب کرمان لرزید
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • کرمان لرزید
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم