Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رضا میرزایی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان گفت: قاچاق یک بحث گسترده است و ۵۳ دستگاه در این راستا با کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: در استان کردستان ۱۲ کارگروه فعال داریم که مسوولیت کارگروه به عهده دستگاهها واگذار شده است تا اقدامات خوبی انجام دهند.

میرزایی بیان کرد: طبق قانون تعزیرات موظفند پرونده‌هایی که حکم برائت می‌خورند را مشخص کنند که ۵۹۱ پرونده در این مدت تایید شدند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز دانشگاهی خبر داد و افزود: با بهره‌گیری از اساتید مجرب در راستای آگاه‌سازی دانشجویان اقدام خواهیم کرد و کارگاههای آموزشی در مراکز برگزار خواهیم کرد.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی با هیات علمی دانشگاهها را از دیگر موارد منعقد شده در این تفاهم‌نامه عنوان کرد و بیان داشت: این مهم حرکتی فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: ۶۳۳ مورد در واحدهای عرصه‌کننده گشت داشتیم که ۲۷۹ پرونده نیز در این گشت‌ها تشکیل شد.

میرزایی بیان کرد: امسال ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان کالای قاچاق از جمله آرایشی بهداشتی را در سالجاری منهدم شد تا دوباره وارد چرخه مصرف نشود.

وی سوخت را از کالاهای یارانه‌ای و از سرمایه‌های ملی خواند و گفت: سالهای قبل در این حوزه مشکل داشتیم اما برای پیشگیری از سوخت چند مصوبه داشتیم که سال ۹۰ دولت موظف شد برای خانوارهای ۲۰ کیلومتر مرز یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت با قیمت شناور مرزی بدهد که این طرح را اجرا کردیم.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۴۳۱ خانوار را در مناطق مرزی مورد شناسایی قرار دادیم و ماهانه ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر باید سوخت به آنها داده می‌شد.

میرزایی در خصوص فروش سوخت بیان کرد: ۶۰ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۹۰۰ لیتر فروش کردیم و ۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ۳۵۴ هزار تومان سود داشتیم.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۲۸۹ خانوار مرزنشین اکنون شناسایی شدند و سودهای عایدی سوخت به حساب مرزنشینان واریز می‌شود و همچنین سود تعاونی‌ها باید به حساب مرزنشینان واریز شود.

وی گمرک باشماق را از گمرکهای فعال کشور است، گفت: گالن به دستان گمرک باشماق را ساماندهی کردیم  و اگر بتوانیم این گمرک را سامان دهیم تخلفات کاهش خواهد یافت.

 کشف و ضبط ۳۷ کیلوگرم طلا قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: ۴۱۱ هزار دلار که در کف یک خودرو سانتافا جاسازی شده بود کشف و ضبط شد و علاوه بر آن ۳۷ کیلوگرم طلا طی ۹ ماه نخست امسال در استان شناسایی و کشف و ضبط شدند.

میرزایی ایجاد تعامل هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ دستگاهها و کارگروهها برای مبارزه با قاچاق کالا را ضروری خواند و گفت: ۲۸ باند سازمان یافته مشروبات الکی در ۹ ماهه اول امسال کشف شد که ۹ درصد کشفیات در استان نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماه امسال ۶۶۹ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۲۰ نخ دخانیات کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

میرزایی با اشاره به دیگر اقدامات ۹ ماهه امسال خاطر نشان کرد: ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار دارو، ۳۰ هزار و ۹۳۷ دستگاه موبایل، ۳۱۴ هزار و ۳۸۶ لیتر سوخت، ۵۰ هزار و ۹۸۶ دستگاه ماهواره، ۴۰۰ هزار و ۸۰۰ البسه، ۱۱۵ هزار و ۵۵ دستگاه لوازم صوتی، ۳۱۹۳ دستگاه لوازم خانگی، ۳۸ هزار برنج، ۸۸۹۴ کیلوگرم چای، ۴۲ هزار متر پارچه، ۳۷۵۹ راس احشام کشف شدند.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: ۴ هزار و ۳۶۵ فقره پرونده تشکیل که ۱۷ درصد رشد داشت و دو هزار و ۳۹۶ نفر دستگیر شدند و ۴۶ باند شناسایی و دو درصد افزایش شناسایی باند داشتیم.

میرزایی به طرح ریجستری اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۶ مهر آغاز شد و تاکنون توفیقات خوبی در این راستا حاصل شده است و تمامی گوشی‌هایی که سریال آنها ثبت نشود فعال نخواهند شد.

انتهای پیام / د م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال سلمانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماٌموران انتظامی شهرستان دهلران بر اساس اقدامات پلیسی از ورود یک دستگاه کامیون حامل احشام قاچاق وفاقد هرگونه مجوز تردد از یکی از شهرستان‌های همجوار به حوزه شهرستان دهلران مطلع و پیگیری موضوع را دردستورکار خود قرارگرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی شهرستان دهلران کامیون مورد نظر را در محور اصلی این شهرستان توقیف و در بازرسی از آن ۱۰۰ راس گوسفند فاقد مجوز حمل را کشف و در این رابطه ۳ متهم که قصد تحویل این دام‌ها به خارج از استان داشتند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه ارزش این تعداد دام قاچاق برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: متهمان با توجه به اینکه دارای سابقه قاچاق احشام در سوابق خود داشتند جهت سیر مراحل تحویل مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار سلمانی به تشدید فعالیت‌های پلیس در امر مبارزه با قاچاق دام اشاره کرد و گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کد خبر 6095445

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بنوش و بمیر!