Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:10:29 GMT

تشییع پیکر جانباز شهید در کاشمر

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۷۳۰۵

تشییع پیکر جانباز شهید در کاشمر

امام جمعه موقت کاشمر در این مراسم گفت: امنیت امروز جامعه مرهون خون شهدا و جانفشانیهای جانبازان و ایثارگران است زیرا آنان جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل اجازه ندادند دشمن خدشه ای به امنیت و آسایش این ملت وارد کند.
حجت الاسلام علی احدی افزود: این شهید والامقام سند حقانیت و مظلومیت است که در حال انجام تکلیف خود در دوران دفاع مقدس جانباز شد و اکنون پس از تحمل سالها رنج و مشقت به لقاء الله پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه راه پرفیض شهدا، جانبازان و ایثارگران تنها راه عزتمندی ایران می باشد و تا زمانی که راه شهدا را ادامه دهیم کشور از تمام خطرات مصون است.
سردار سیدمحمد موسوی ‌فرگی جانباز 70 درصد قطع نخاعی شنبه گذشته پس از تحمل 34 سال درد و رنجی ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به خیل عظیم کاروان شهدا پیوست. پیکر پاک وی پس از تشییع، در روستای فرگ از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر به خاک سپرده شد.
شهید موسوی فرگی که در دوران دفاع مقدس کادر رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده سال 1362 در عملیات والفجر در اثر برخورد تیر مستقم از ناحیه گردن قطع نخاع شده و به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.
جمعیت ایثارگران کاشمر حدود 15 هزار نفر است. این شهرستان 650 شهید و سه هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • پایان ٣٨ سال چشم انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان