Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی از طریق هنر و تئاتر به دنبال بسترسازی برای انعکاس توانمندسازی افراد برای تغییر نگرش است تا همه بدانند معلولان با وجود محدودیت می توانند در فرهنگ و هنر خوش بدرخشند.

به گزارش ایرنا، افروز صفاری فرد روز دوشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس در مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه اظهار داشت: هنردرمانی در اولویت های کاری بهزیستی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از زمانی که ماشین و صنعت به زندگی بشر وارد شد شاهد حرکت به سمت روزمرگی و یکنواختی بودیم از همین رو هنر وارد زندگی و موجب تلطیف شدن آن شد.
صفاری فرد ادامه داد: هنر وسیله انتقال احساس لطیف و زیبای روح به دنیای پیرامون است و تئاتر وسیله ارتباطی برای انتقال احساس است.
وی ادامه داد: بهزیستی برای کاربردی کردن هنر به همه زمینه های هنری توجه دارد ولی در این بین تئاتر از تاثیری دو چندان برخوردار است.
به گفته مدیرکل دفترتوانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی، شاید معلولان نتوانند همه نقش های تئاتر را به خوبی ایفا کنند ولی می توانند به شایستگی پیام های احساسی را منتقل کنند.
این مسئول اظهار داشت: معلولان با ایفای نقش در تئاتر می توانند به خودباوری رسیده و هیجان های خود را تخلیه کنند و بهزیستی با کاربردی کردن هنر می کوشد تا مددجویان سهم خود را از زندگی بگیرند.
دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر معلولان زاگرس 18 نمایش در بخش رقابتی را انتخاب و یک گروه نیز از کردستان عراق به عنوان مهمان در کنار آثار رقابتی از یکم تا چهارم دی نمایش های خود را در شهر کرمانشاه اجرا کردند.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی ظهر امروز سه‌شنبه در بیست و دومین جلسه کمیته استانی مناسب سازی محیط ویژه معلولان و جانبازان با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط و ورودی ادارات برای تردد جانبازان و معلولان ضروری است، بیان کرد: ادارات و نهادهای دولتی، بانک‌ها و… موظف هستند بستری مناسبی را برای تردد معلولان و جانبازان فراهم کنند تا این افراد بتوانند به راحتی تردد کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی پذیری معلولان و جانبازان به خدمات هستند.

وی تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است که باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.

کد خبر 6099555

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی /با من از تغییر سخن نگو...
  • عزیزترین مهمان پرسپولیس در طول فصل
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند