Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: امسال 28 باند قاچاق مشروبات الکلی در این استان شناسایی و منهدم شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی روز دوشنبه در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان در سال 96 اظهار کرد: این باندها محموله های بزرگی حمل می کردند که با هوشیاری نیروهای انتظامی و مرزبانی شناسایی و محموله ها کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به قاچاق محصولات دخانی در 9 ماه گذشته از سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: 66 میلیون و 91 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در این مدت کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.
میرزایی تاکید کرد: از این مقدار، 36 میلیون نخ سیگار با مجوز قضایی معدوم شد و مابقی نیز در صورت نداشتن قابلیت برای صادرات، امحا خواهد شد.
وی از کشف پنج میلیون و 170 هزار 461 قلم کالای آرایشی، بهداشتی قاچاق در کردستان طی سال جاری و افزایش 304 درصدی آن نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و گفت: در این مدت، سه میلیون و 590 هزار و سه قلم داروی قاچاق نیز کشف و ضبط شد که 56 درصد بیشتر از کشفیات مدت مشابه سال گذشته است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان آمار کشفیات تلفن همراه قاچاق در سال 96 در این استان را 30 هزار و 937 دستگاه اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال 95، سه درصد کاهش نشان می دهد.
میرزایی اضافه کرد: کشفیات قاچاق سوخت در این مدت، 314 هزار و 386 لیتر بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه امسال 50 هزار و 976 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره نیز کشف شده است، یادآور شد: این میزان نسبت به سال 95، یک درصد افزایش دارد.
میرزایی میزان کشفیات البسه قاچاق در سال جاری را 400 هزار و 867 ثوب اعلام کرد و گفت: این آمار 26 درصد از کشفیات سال گذشته کمتر است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: 115 هزار و 55 دستگاه لوازم صوتی تصویری قاچاق در 9 ماهه گذشته در استان کشف و ضبط شد که بیان کننده افزایش 64 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 95 است.
به گفته میرزایی، کشفیات لوازم خانگی 2 هزار و 193 دستگاه بود که در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کمتر شده است.
وی کشفیات احشام و پارچه قاچاق در کردستان را در سال 96 به ترتیب سه هزار و 759 راس و 42 هزار و 85 متر اعلام کرد و گفت: کشفیات احشام 10 درصد و کشفیات پارچه 66 درصد کاهش داشته است.
میرزایی تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق استان در سال جاری را 46 فقره اعلام کرد و یادآور شد: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته، 2 درصد افزایش دارد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان از کشف 37 کیلوگرم طلا و جواهر قاچاق در کردستان در 9 ماهه گذشته نیز خبر داد و اضافه کرد: ارزش ریالی این میزان قاچاق، 55 میلیارد ریال بوده است.
** طرح تجمیع بازارچه های مرزی در دست بررسی است
میرزایی با بیان اینکه واردات کالا در معابر کولبری به صورت سازمان یافته انجام نمی شود، افزود: طبق مصوبه دولت، قرار است که معابر کولبری حذف، بازارچه های مرزی تجمیع و کار واردات فقط در 2 بازارچه باشماق و سیرانبند انجام شود.
وی اجرای این طرح را سودمند دانست و گفت: در واقع کولبری حذف و به جای آن کولبران به وارد کننده خرد کالا تبدیل می شوند و واردات کالا را به صورت ضابطه مند انجام می دهند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان تاکید کرد: وارد کنندگان کالا می توانند کالاهای وارداتی را به هر منطقه ای در کشور انتقال و به فروش برسانند.
میرزایی با اشاره به اینکه در کل کشور سالانه 9 هزار میلیارد ریال مجوز واردات کالا وجود دارد، ادامه داد: سهم کردستان از این مقدار، 18 درصد و حدود یک هزار و 750 میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: در چند روز آینده جلسه ای با حضور استاندار برای تصمیم گیری در ارتباط با فعالیت های کولبری و بازارچه های مرزی خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
خبرنگار: وریا کرمی *8 انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، باند فساد و فحشا توسط پلیس ایران منهدم شد؛ شبکه ای که به طمع پول، دختران این سرزمین اغفال و وارد تجارت فحشا شدند؛ انگیزه هایی که همه فرآورده فرهنگ روابطِ آزاد هست.

بیشتر بخوانید: کشف پاتوق فساد و فحشا در پوشش نمازخانه + عکس سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس درباره پرونده "لِوِل آپ دنس" که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و... می‌نمودند، گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228553 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد