Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرد که چند شرکت هواپیمایی بین‌المللی قصد دارند از دولت عراق به دلیل بستن فرودگاه‌های منطقه اقلیم شکایت کنند.

به گزارش ایسنا، محسن السعدون، عضو فراکسیون حزب دموکراتیک کردستان عراق در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: ما از اظهارات نوری مالکی، معاون نخست‌وزیر عراق برای دعوت به حل مشکلات کنونی میان اربیل و بغداد بر اساس قانون اساسی استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی به عنوان یک سیاستمدار از وضعیت بحرانی موجود میان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و کردها به ویژه درباره سهم اقلیم از بودجه و عدم پرداخت حقوق‌ها و تأخیر در پاسخ دادن به درخواست‌ها برای مذاکره میان دو طرف بهره‌برداری کرد.

وی گفت: درخواست مالکی برای مذاکره در سایه شرایط سخت اقلیم کردستان به ویژه در زمینه تظاهرات صورت گرفته است. ما همچنان تعجب می‌کنیم که العبادی این دعوت‌ها را نادیده‌ می‌گیرد. این اقدام او موجب می‌شود اعتماد مردم کردستان را از دست بدهد.

السعدون تأکید کرد: العبادی به خوبی می‌داند که از زمان تشکیل دولتش در سال ۲۰۱۴ و حتی تا زمان بحران اخیر تنها طرفی که از میان گروه‌های کرد از سیاست‌های العبادی حمایت کرد، حزب دموکراتیک کردستان و رهبرش، مسعود بارزانی بود که روابط ممتازی را با العبادی برقرار کرد که به نفع جنگ علیه داعش تمام شد.

وی همچنین اظهار کرد که تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی قصد دارند علیه دولت عراق به دلیل بستن فرودگاه‌های اقلیم شکایت کنند؛ چراکه متحمل خسارت‌های زیادی شده‌اند.

بعد از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر، بغداد تحریم‌هایی را علیه اربیل اعمال کرد که از جمله آن ممنوعیت پروازها در فرودگاه‌های اقلیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»