Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@21:25:24 GMT

نگاهي به پرفروش ترين فيلم هاي سال 2017

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۹۴۹۱

نگاهي به پرفروش ترين فيلم هاي سال 2017

خبرگزاري آريا- در سال رو به پايان ميلادي دو انيميشن و يک فيلم اکشن و هيجاني توانستند فروشي بالغ بر يک ميليارد دلار را در اکران بين المللي تجربه کنند.
به گزارش آريا به نقل از سينماپرس، در ميان تمام فيلم‌هايي که در سال 2017، در سينماهاي جهان اکران شد، تنها «ديو و دلبر»، «سرنوشت خشمگين» و انيميشن «من نفرت‌انگيز 3» توانستند به فروشي بالغ بر يک ميليارد دلار در گيشه جهاني دست يابند و جديدترين قسمت «جنگ ستارگان» که تاکنون به فروش خوبي دست يافته نيز شانس زيادي دارد تا در ادامه اکران خود در سال 2018، ميليارد دلاري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در رتبه نخست پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سال 2017، انيميشن «ديو و دلبر» با فروش بالغ بر 1.26 ميليارد دلار قرار گرفته است. اين فيلم که اقتباس جديدي از انيميشن محبوب سال 1991 «والت ديزني» است، ‌ علاوه بر عنوان پرفروش‌ترين فيلم سال 2017، پرفروش‌ترين فيلم رئال انيميشن تاريخ سينماي جهان نيز هست.
«ديو و دلبر» که «اما واتسون» و «دن استيونز» در آن نقش‌هاي اصلي را ايفا کرده‌اند، هم‌اکنون در رده دهم پرفروش‌ترين‌ فيلم‌هاي تاريخ سينما قرار دارد.
جايگاه دوم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سال را فيلم اکشن و هيجاني «سرنوشت خشمگين»؛ هشتمين قسمت از مجموعه فيلم‌هاي «سريع و خشن» به خود اختصاص داد که فروش 1.23 ميليارد دلاري را در گيشه جهاني رقم زد. کارگرداني «سريع و خشن 8» که با هزينه توليد 250 ميليون دلاري ساخته شده است را «گري گِري» و تهيه‌کنندگي آن را «وين ديزل» و «نيل مورتيز» بر عهده دارند. اين فيلم هم‌اکنون يازدهمين فيلم پرفروش تاريخ سينماست. «سرنوشت خشمگين» با 541 ميليون دلار در رتبه نخست پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما در هفته نخست اکران قرار دارد.
قسمت هفتم از سري فيلم‌هاي اکشن و هيجاني «سريع و خشن» در سال 2015 به فروش 1/51 ميليارد دلار دست يافت تا عنوان ششم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما را پس از «آواتار»، «تايتانيک»، «جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد»، «دنياي ژوراسيک» و «انتقام جويان» به نام خود ثبت کند. مجموعه فيلم‌هاي «سريع و خشن» تاکنون به مجموع فروش بيش از 5.13 ميليارد دلار در گيشه جهاني دست يافته است.
سومين فيلم پرفروش سال 2017 يک انيميشن است. «من نفرت ‌انگيز 3» با فروش 1.03 ميليارد دلاري موجب شد تا اين مجموعه انيميشن با پيشي گرفتن از «شِرک»، پرفرروش‌ترين مجموعه انيميشن تاريخ سينما نام گيرد. اين مجموعه انيميشن شامل سه قسمت اصلي با صداپيشگي «استيو کرول» و يک تک قسمت با عنوان «مينيون‌ها» در سال 2015 است و البته «مينيون‌ها» با فروش 1.167 ميليارد دلار دومين انيميشن پرفروش تاريخ سينما و همچنين سودآورترين محصول تمام ادوار توليدات کمپاني يونيورسال است.
«من نفرت‌انگيز 3» به کارگرداني «کافين» و «بالدا»، در رتبه بيست‌وچهارم پرفروش‌هاي تاريخ سينما قرار دارد.
«مرد عنکبوتي: بازگشت به خانه» که شانزدهمين فيلم در دنياي سينمايي مارول محسوب مي‌شود و توزيع آن بر عهده کمپان سوني بود نيز به فروش بيش از 880 ميليون دلار در گيشه جهاني سينماي درسال 2017 دست يافت تا پرفروش‌ترين فيلم ابرقهرماني سال 2017 نيز باشد و در فهرست موفق‌ترين‌هاي گيشه نيز رتبه چهارم را در اختيار بگيرد.
پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي چين، پنجمين فيلم پرفروش سال 2017 ميلادي نام گرفت. قسمت دوم «گرگ جنگجو» امسال توانست با فروش 870 ميليون دلاري، نام يک فيلم غير هاليوودي را براي اولين بار در فهرست 100 فيلم پرفروش‌ تاريخ سينما قرار دهد. اين فيلم به کارگرداني «وو جينگ» که امسال نماينده چين در اسکار خارجي بود، رکوردهاي فراواني را در سينماهاي چين شکست و قرار است قسمت سوم آن نيز به کارگرداني «وو جينگ» ساخته شود.
در رتبه‌هاي ششم تا دهم فهرست پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سال 2017 نيز به ترتيب قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» با 863 ميليون دلار، «ثور: راگناروک» با 821 ميليون دلار، «دزدان دريايي کارائيب: مرد مرده قصه نمي‌گويد» با 794 ميليون دلار و فيلم ترسناک «آن» با 698 ميليون دلار قرار گرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران