Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – 'عبدالهای آونگ' رئیس حزب اسلامی مالزی (پاس) گفت: با توجه به اینکه اکثریت مردم مالزی را مالایی تباران تشکیل می دهند، اعضای کابینه این کشور باید از نژاد مالایی باشند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه 'نیو استریت تایمز' به نقل از 'عبدالهادی آونگ' نوشت: مذهب برای حاکمیت ضروریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلام با ماهیت انسانی سر و کار دارد و حقوق اقلیت ها را محفوظ داشته است.
وی افزود : درمناصب تخصصی می توان از اقلیت ها همانند یک دولت تکنوکرات استفاده کرد.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که مالزی در چند ماه آینده شاهد برگزاری چهاردهمین انتخابات سراسری خواهد بود
جمعیت 31 میلیون نفری مالزی متشکل از سه گروه نژادی مالایی، چینی و هندی هستند که به ترتیب 61.9، 22.6 و 6.7 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. 8.8 درصد از جمعیت مالزی را سایر نژادها به خود اختصاص می دهند.
کابینه مالزی در مجموع شامل 35 عضو است که در مقایسه با دولت پیشین چهار مورد افزایش داشته است. از نظر نژادی نیز در کابینه فعلی تنها یک وزیر و یک معاون چینی در سال 2013 انتخاب شدند که در مقایسه با 6 وزیر و 10 معاون کابینه دولت قبلی کاهش داشته است.
تعداد اعضای هندی حاضر در کابینه فعلی این کشور شامل دو وزیر و چهار معاون وزیر است که در مقایسه با کابینه پیشین دولت این کشور تفاوتی نداشته است.
چهاردهمین دوره انتخابات سراسری مالزی که طبق موعد رسمی خود باید تاپیش از 24 اوت2018 (شهریور97) برگزار شود براساس قانون اساسی این کشور ممکن است طبق اختیارات نخست وزیر، به صورت زودهنگام برگزار شود.
دوماه پیش از این تاریخ نیز پارلمان این کشور توسط پادشاه منحل می شود.
آساق**241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم گزارش داد: محال است یک عملیات به نفع اسراییلی ها بدون بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام شود.

وی افزود: هر روز منتظر هستیم تعداد بیشتری از اسرا یکی پس از دیگری کشته شوند.

لاپید اضافه کرد: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در شهر رفح را در برابر بازگرداندن اسرا لغو می کردم.

وی بیان کرد: اگر مواضع سختگیرانه کابینه نتانیاهو نبود می شد یک توافق در ماه دسامبر امضا کرد.

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی شب گذشته در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسراییل هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تزیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسراییل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: نتانیاهو به دلیل حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه راه‌حلی برای جایگزینی حماس پیدا نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 6090666

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست