Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-04-28@14:24:23 GMT

لغو مجوز ۲ سفره‌خانه سنتی در قزوین

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۰۲۷۸

لغو مجوز ۲ سفره‌خانه سنتی در قزوین

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمدعلی حضرتی اظهار داشت: به منظور رعایت قوانین و در راستای نظارت بر نحوه فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی و برخورد قاطع با مراکز متخلف گردشگری، مجوز فعالیت دو سفره‌خانه سنتی تخت جمشید و هخامنش در قزوین لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات، نرخ اغذیه، رعایت اصول بهداشتی و ارائه سرویس مطلوب به گردشگران و با هدف جلب رضایت مسافران، بازدیدهای مشترک نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی، سفره‌خانه های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی موقت، کمپ‌ها و مراکز اسکان و غیره در سطح استان توسط بازرسان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات دائمی سفر قزوین به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در این بازدیدها ضمن استانداردسازی خدمات، راهنمائی‎های لازم به کارکنان و مدیران جهت رفع نواقص و معایب موجود ارائه و در مواقع لزوم با متخلفان هم برخورد قانونی می‌شود.

حضرتی با اشاره بر لزوم رعایت قوانین و مقررات و ارتقا سطح کیفیت و کارایی از سوی تأسیسات گردشگری عنوان کرد: در پی بازدیدهای به عمل آمده توسط ناظران کمیسیون فنی نظارت بر تأسیسات گردشگری و به استناد ماده ۲۰ آیین‌نامه نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری (هر یک از تأسیسات گردشگری به مدت سه ماه بدون عذر موجه فعالیت نداشته باشد، تعطیل و لغو پروانه می‌شود) دو سفره‌خانه سنتی تخت جمشید و هخامنش لغو پروانه و ادامه فعالیت آن‌ها در حوزه گردشگری ممنوع شد.

این مسؤول ارائه الگوهای سنتی و بومی در فضاسازی و چیدمان سفره‎خانه‌های سنتی را مهم خواند و تصریح کرد: توجه جدی به ارائه غذاهای بومی و محلی با تصویرسازی از الگوی پوشش محلی از برنامه‌های نظارتی میراث فرهنگی برای ادامه فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی است که توسط این مراکز باید رعایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تأکید بر رسیدگی به شکایات مردمی از تأسیسات گردشگری مطرح کرد: شماره تلفن گویای ۳۳۶۸۵۰۲۴ به صورت شبانه‌روزی قادر به رسیدگی به شکایات شهروندان و گردشگران است و تمام شهروندان و گردشگران می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با نحوه عملکرد و ارائه خدمات تأسیسات گردشگری با این شماره‌ها تماس گرفته تا در اسرع وقت به شکایات واصله رسیدگی شود.

حضرتی در پایان یادآور شد: امیدواریم با نظارت مستمر و مشترک بر تأسیسات گردشگری بتوانیم ضمن پذیرایی مناسب، سفری خوب و خوش را برای میهمانان در استان قزوین فراهم کنیم.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد

روح الله شعرا مدیر سلامتکده مرهم در افتتاحیه این مرکز گفت: طب سنتی میراث بزرگ نیاکان ما و دانشمندان و حکیمان گذشته است که سال‌ها تجربه خود را در قالب طب ایرانی ارائه دادند.

او با اشاره به اینکه سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم در شش طبقه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع در دسترس عموم قرار گرفته، تصریح کرد: مرهم از نظر متراژ بزرگترین سلامتکده کشور است و میزان سرمایه‌گذاری در این سلامتکده ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

شعرا با اشاره به همت خیرین در راه اندازی این سلامتکده عنوان کرد: عواید حاصل از خدمات ارائه شده در این مرکز در اختیار مددجویان معرفی شده از سوی سازمان‌های خیریه قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه کلیه مجوزات لازم از وزارت بهداشت برای فعالیت سلامتکده مرهم صادر شده، گفت: شش متخصص طب سنتی مجرب و با سابقه در این مرکز فعالیت خواهند داشت.

مدیر سلامتکده طب سنتی مرهم شیراز یکی از اهداف این مرکز را توسعه توریسم درمانی و گردشگری پزشکی عنوان کرد و متذکر شد: یکی از بروزترین و مجهزترین داروخانه‌های طب سنتی کشور را با تنوع فراوان دارویی در سلامتکده مرهم در اختیار داریم و مجوز ساخت دارو‌های ترکیبی سنتی را نیز در همه سلامتکده‌ها وجود دارد.

به گفته او، در این سلامتکده امکان استفاده از داروخانه و ویزیت بصورت آنلاین، تلفنی و حضوری میسر است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه این مرکز با توجه به ظرفیت‌های موجود در شیراز و در راستای رفع نیاز مردم در این زمینه راه اندازی شده، تصریح کرد: در سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم شیراز خدماتی همچون ویزیت تخصصی، مشاوره‌های اصلاح سبک زندگی، مزاج شناسی و...، حجامت، فصد، زالو درمانی، ماساژ و بادکش، حوضچه گیاه درمانی و طب سوزنی ارائه می‌شود.

گفتنی است که سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم واقع در کوچه یک خیابان شهید عبائیان ضمن پذیرش بیمه، پذیرای مردم عزیز است.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک