Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:محققان در بررسی های خود به این مهم پی بردند که نوع تغذیه کودکان در سلامتی و شادی شان تاثیر گذار است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت و متعاقبا احساس شادی در کودکان یک فاکتور کلیدی است.بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که غذاهای سالم مصرف می‌کنند بیشتر شاد هستند و کودکان شاد بیشتر احتمال دارد از غذاهای سالم مصرف کنند و جالب اینکه این ارتباط‌ها مستقل از فاکتور وزن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاقی و اضافه وزن در کودکان مشکل رو به رشدی است که اغلب با تعداد زیادی مشکل برای سلامتی Health و تاثیرات روانشناختی همراه است. همچنین کودکان مبتلا به اضافه وزن بیشتر مستعد عزت نفس پایین و افسردگی هستند.

به دلیل اهمیت موضوع این مطالعه بیشتر بر درک تاثیر روانی در اضافه وزن و تاثیر چاقی بر آرامش روانی کودکان تمرکز داشته است.

اخیرا گروهی از متخصصان سوئدی به بررسی ارتباط بین آرامش روانی و وزن در کودکان پرداختند. این مطالعه شامل ۷۶۷۵ کودک ۲ تا ۹ ساله از هشت کشور اروپایی بود. در شروع مطالعات والدین کودکان به پرسش‌هایی در مورد جزییات خوراکی‌هایی که هر هفته مصرف می‌شود پاسخ دادند.

متخصصان همچنین سطح آرامش این کودکان را در شروع مطالعه و پایان یک دوره دو ساله ارزیابی کردند که شامل اطلاعاتی مربوط به عزت نفس، مشکلات احساسی و روابط با والدین و دوستان بود. علاوه بر این وزن و قد کودکان در شروع و پایان مطالعه اندازه‌گیری شد.

متخصصان در ارزیابی اطلاعات به یک الگوی شفافی دست پیدا کردند که نشان دهنده ارتباط بین رژیم غذایی و آرامش روانی است.به گزارش مدیکال نیوز تودی، یکی از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: مشاهده کردیم در کودکان ۲ تا ۹ ساله بین پیروی از دستورالعمل‌های یک رژیم غذایی سالم و آرامش روانی ارتباط مستقیم وجود دارد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش در بازار مرغ ایلام حاکم است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه شهرستان دره‌شهر اظهار کرد: ارائه آمار میزان کشتار در روز و همچنین میزان اختصاص مرغ به عاملان از جمله آمارهایی است که کشتارگاه باید به تعاونی مرغداران و جهاد کشاورزی اعلام کند.

وی با بیان اینکه میزان قیمت مرغ باید برای همه طرف‌ها از جمله مرغدار، کشتارگاه و مصرف‌کننده عادلانه باشد، افزود: قیمت‌گذاری مرغ باید به گونه‌ای باشد که هیچکدام از طرفین تولید، توزیع و مصرف مشکلی نداشته باشند.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام تصریح کرد: با تمهیدات و تسهیلات لازم اکنون بازار مرغ در آرامش خوبی قرار دارد.

در این نشست، کشتارگاه مرغ دره‌شهر موظف شد که آمار روزانه خود را از جمله میزان کشتار مرغ و همچنین تخصیص آن به عاملین توزیع را اعلام کند و فرمانداری نیز در خصوص معرفی عامل توزیع و یا تسهیل در فروش مرغ، ایجاد غرفه‌هایی برای عرضه مستقیم مرغ در شهرستان دره‌شهر اقدام کند.

کد خبر 6101135

دیگر خبرها

  • واکنش جالب کارلو آنچلوتی به گل دوم خوسلو؛ دعوت به آرامش! / فیلم
  • آرامش در بازار مرغ ایلام حاکم است
  • آرامش در بازار خودرو
  • آموزش شستشوی دست و تغذیه سالم برای کودکان
  • برگزاری نمایشگاه «آبی» در باگالری
  • امیدوار باشید؛ دوباره دندان در می آورید!/ آزمایش بالینی اولین داروی رشد دوباره دندان‌
  • تصویب قانون «مالکیت فکری» جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک/ متخصصان جهاد دانشگاهی پای کار آمدند
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!