Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو از مجموعه کارت پستال های استاد محسن مقدم، دوشنبه 4 دی 1396 در موزه مقدم دانشگاه تهران افتتاح می شود.

در این نمایشگاه همچنین از 2 اثر ارزشمند از استاد محسن مقدم با موضوع حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع)، رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک اثر نقاشی رنگ و روغن بر روی چوب با نقش حضرت مريم (س) و کودکی حضرت عيسی (ع) به همراه حواريون نمایش می‌دهد و اثر دیگر يک صدف است كه نقش شام آخر بر روی آن حكاكی شده است.

نمايشگاه جانبی شامل منتخبی از مجموعه كارت پستال های استاد محسن مقدم و همسرش سلما است كه در سال هايی كه اين زوج در ايران ساكن شدند جمع آوری شده و شامل كارت تبريی از خانواده، دوستان و همكاران از كشورهای مختلف است.

گفتنی است، یکی از ویژگی های بارز محسن مقدم علاقه او از کودکی به جمع آوری کلکسیون های مختلفی چون تمبر، صدف، کارت پستال، چپق و قلیان و آثار متنوع تاریخی بوده است. او و همسرش در طول زندگی خود رنج های زیادی را متحمل شدند تا توانستند مجموعه ای غنی از آثار و اشیاء تاریخی و هنری را جمع آوری کنند.

محسن مقدم مجموعه داری متخصص و دوستدار فرهنگ گذشته ایران زمین بود که مجموعه خود را برای ارزش مالی آن جمع آوری نکرد. او بخش زیادی از آثار خود را از خارج از ایران خریداری می کرد و به ایران باز می گرداند.

استاد مقدم در آبان ماه 1351 ه.ش یعنی پانزده سال قبل از وفات خود، خانه پدری‌اش را به همراه تمامی آثار موجود در آن به دانشگاه تهران برای آموزش و پژوهش در فرهنگ گذشته و سپس عموم مردم وقف کرد.

لام به ذکر است، اين نمايشگاه به مدت يک ماه در معرض دید عموم خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه، غیر از شنبه ها، از ساعت 9 تا 16:30 به موزه مقدم مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برگزاری نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی فرهنگ پهلوانی و گرامیداشت ورزش زورخانه ای آئین گرامیداشت یاد شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم، که با حضور جمعی از موسفیدان و کهن کسوتان در زورخانه جوانمردان کن برگزار شد، یاد شهید «محسن حسین نیا» شهید پهلوان و رجز خوانی معاصر را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که شهید «محسن حسین نیا» از قهرمانان ورزش تکواندو بود که رجز خوانی او لرزه بر دشمن می انداخت و این شهید بزرگوار، روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در چابهار مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفت و به شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، جوهری معاون استاندار تهران، جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ایرجی سرپرست هیات تکواندو استان تهران، روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان و فرمانده کانون بسیج تکواندو استان تهران و جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان تکواندو به همراه پدر شهید والامقام حضور داشتند.

در پایان این مراسم، از تعدادی افراد که با منش پهلوانی باعث نجات دیگران شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6093063

دیگر خبرها

  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب