Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: سرعت تندباد در شهر زرینه از توابع شهرستان دیواندره در این استان به 86.4 کیلومتر در ساعت (24 متر در ثانیه) رسید.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی، تندباد در برخی مناطق استان شروع شد و سرعت آن در زرینه 86.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 کیلومتر در ساعت (24 متر در ثانیه)، دیواندره 75.6 کیلومتر در ساعت (21 متر در ثاینه) و دهگلان 57 کیلومتر در ساعت (17 متر در ثانیه) رسیده است.
وی افزود: این سامانه بارشی که از شب گذشته وارد آسمان استان شده است با خود بارش باران و برف را به همراه دارد تا اواخر روز سه شنبه (فردا) در منطقه فعال خواهد بود.
پناهی تاکید کرد: با خروج این سامانه از روز سه شنبه، جوی آرام در منطقه حاکم می شود ولی دمای هوا هشت تا 10 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان در خصوص بارش ها گفت: با فعالیت این سامانه، بیشترین بارندگی ها امروز در مریوان 9.3 میلیمتر، ترجان (سقز) 7.8 میلیمتر و بانه 4.8 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای هوای منفی 2 درجه سانتی گراد و سلین هورامان 21 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
وی اضافه کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب 11.8 و 17.4 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، امسال 84.5 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 98.5 میلیمتر سال قبل 4.7 درصد کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 49 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، کشور در سال آبی جاری تا ۸ اردیبهشت، به‌طور میانگین ۱۲.۸ درصد با کاهش بارش روبرو بوده و طی این مدت ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش دریافت کرده این در حالی است که میانگین بلندمدت بارش کشوری در این بازه زمانی ۲۰۵.۱ میلیمتر بوده است.   به گزارش ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.   از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.   از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.   جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.   بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.   استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.   به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بحران آب در ۳ استان کشور افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر خشکسالی در کمین این استان‌ها

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده