Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز دوشنبه در دیدار با علیرضا رفیعی ‌پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در دفتر کارش در استانداری افزود : سمنان جزو 6 استانی بوده که سال گذشته درگیر بیماری‌های دام و طیور نشده است.
وی اظهارداشت : سمنان حساسترین استان کشور به لحاظ همسایگی با هشت استان درگیر شیوع بیماریهای دام و طیور در سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد : با تلاش‌های زیر مجموعه دستگاه‌های مرتبط با دامپزشکی استان این بیماری های واگیردار دامی و طیور در سمنان مهار شد و تلاش می‌شود این روند در سال آینده هم ادامه یابد.
استاندار سمنان با اشاره به این که اماکن غیرقانونی فروش دام و طیور بندرت در این استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد : اگر این مراکز فعال باشند با کنترل‌ها و نظارت انجام شده به زودی تعطیل خواهند شد.
خباز به تعطیلی 2 واحد فروش دام و طیور در شهرهای شهمیرزاد و بسطام اشاره و اضافه کرد : این مراکز فروش فاقد دستگاه‌ها و فریزرهای پیش‌سرد‌کن بودند و از آنجایی که سلامتی شهروندان بر هر امری اهمیت دارد تعطیلی این مراکز در دستور کار قرار گرفت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور به افزایش نظارت در اماکن و مراکز تولید و فروش تأکید کرد و گفت : وظیفه همه خادمان نظام پیشگیری از اتفاقات و خسارات مالی و همچنین تامین امنیت روانی مردم است.
علیرضا رفیعی پور از تدوین و تصویب شیوه‌نامه‌ای در راستای کاهش مهار بیماری‌های دام و طیور در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد : با اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا تلاش می‌شود در سال 97، نگرانی‌ها و آسیب‌های احتمالی بابت شیوع این بیماری کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان به عنوان قطب تولید داروهای دامپزشکی حدود 40 درصد نیاز کشور در این حوزه را تأمین می‌کند و بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 100 هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو

علی لطفعلی پور گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است،  ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 وی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سر و کار دارند مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.

رئیس دامپزشکی زرند بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راهکار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس، ذبح دام و خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام،رعایت ‏اصول ایمنی کار به منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگهداری گوشت تازه در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 

وی گفت:با توجه به این که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی