Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛فتحی بیرانوند با حضور در برنامه  "گفتگوی ویژه خبری" از شبکه استانی افلاک ضمن  ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل به ویژه در دولت تدبیر و امید به اهمیت محیط زیست در دولت دوازدهم، به اقدامات موثر این اداره کل در احیای تالابهای استان ، تهیه طرح جامع مطالعاتی مناطق تحت مدیریت،  افزایش تعداد پاسگاه های محیط بانی استان، افزایش سطح مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع و الزام انجام طرح های عمرانی با پیوست زیست محیطی و نظارت کامل بر اجرای آن ها اشاره کرد وبرنقش فرهنگ سازی و انجام فعالیت های فرهنگی در حفاظت و حراست از محیط زیست به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدارتاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از امضاء تفاهم نامه با دستگاه های اثر گذار  بر جامعه  در زمینه فرهنگ سازی و انجام فعالیتهای مشترک با آنها درجهت آموزش و ترویج  مفاهیم زیست محیطی خبر دادو در خصوص نقش دستگاه قضا در کمک به حفظ محیط زیست ،افزود: خوشبختانه با تعامل صورت گرفته با دستگاه قضا در این استان برای تمام شهرستانهای استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی تشکیل شده و نیز با رایزنی های صورت گرفته، قضات محترم برای جرایم زیست محیطی حداکثر مجازات ها را در نظر گرفته، که این اقدامات و مواردی همچون صدور احکام بازدارنده مانند حبس های بلند مدت و ابطال جواز حمل اسلحه و صدور احکام رفع تصرف کمک شایانی به حفظ محیط زیست در این استان نموده است.

فتحی بیرانوند با اشاره به انجام سرشماری حیات وحش شاخص در این استان از وضعیت مطلوب و افزایش چشمگیر حیات وحش شاخص بالاخص گونه های کل،بز و پلنگ در مناطق تحت مدیریت خبر داد.

وی درخصوص انتخاب اداره کل محیط زیست لرستان به عنوان اداره کل برتر در حوزه فناوری در بین ادارات کل محیط زیست کشور ،یادآورشد: اقداماتی از قبیل طراحی و اجرای سامانه تجمیع دیتا ایستگاه های هوا بدون مراجعه حضوری که  به صورت آنلاین قابل دسترس است و در حال حاضر برای کل کشور در حال اجرا می باشد، نرم افزار پایش منابع غیر زیستی، حمایت از طرح های کارآفرینی و کسب و کار سبز در حوزه های انرژی های نو، تصفیه فاضلاب با روش های فناورانه، بازیافت و سایر موارد دیگر موجبات کسب این رتبه را فراهم کرد.

 مهرداد فتحی بیرانوند در خصوص کاهش آلودگی های ناشی از سیستم حمل و نقل شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 % آلودگی کلان شهرها ناشی از وسایط نقلیه موتوری است. مدیریت انرژی،استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استفاده از دوچرخه، استفاده از سوختهای پاک را در کاهش میزان آلودگی ناشی از سیستم حمل و نقل شهری موثر دانست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین خبر مربوط به گردشگرانی است که در جنگل با یک گربه وحشی در تله شکارچیان مواجه می‌شوند و به جای آنکه بی‌تفاوت از کنار تله عبور کنند، با همکاری هم و کاملا با دقت برای نجات آن گربه وحشی تلاش می‌کنند که درنهایت نیز این حیوان به دامان طبیعت بازمی‌گردد.

اما خبر بعدیمان مربوط به یک بهله سارگپه است که چندوقت پیش توسط یکی از دوستداران حیات وحش و به‌علت مصدومیت به اداره حفاظت محیط‌زیست مانه و سملقان تحویل داده شده بود تا تحت درمان قرار گیرد. این بهله، پس از تیمار و بازیافتن سلامتی کامل، روز گذشته درطبیعت رهاسازی شد تا به زیستگاه خود برگردد.

خوب است بدانید سارگپه‌ها، پرنده‌هایی شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: لطفا طبیعت را جارو نکنید! با مهمانان‌های جدید تهران مهربان باشید کد خبر 850194 برچسب‌ها نیکوکاری محیط زیست جنگل محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است