Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران، سحر مهرابی: داستان مجوز ندادن به برنامه های تشکل های سیاسی و اسلامی در دانشگاه های مختلف چند سالی است که ادامه دارد و مسئولین در مناسبت های مختلف و به بهانه های گوناگون هر بار از دادن مجوز به برنامه ها امتناع می کنند. این در حالی است که در بیشتر موارد نهاد های مسئولی در دانشگاه توضیحی نیز در این مورد ارائه نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا نیز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران قصد داشت مناظره ای با وجود آقایان رسایی و تاج زاده برگزار کند که با ممانعت دانشگاه مواجه شد. این تشکل نامه ای در اعتراض به اقدام دانشگاه نوشت که در ادامه خواهد آمد.

در این بیانیه آمده است:

«پس از اعلام آمادگی آقای تاجزاده برای مناظره با آقای رسایی پیرامون مسائل سال‌های ۷۸ و ۸۸، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به همراه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بر آن شدند تا در دانشگاه تهران فضایی را جهت گفتگو و انجام این مناظره ایجاد نمایند. اما با کمال تأسف مسئولین امر در دانشگاه تهران بدون ذکر هیچ دلیلی با درخواست مجوز این دو تشکل اسلامی مخالفت کرده و اجازه برگزاری این مناظره را صادر ننمودند.

بی شک گفتگو در فضایی عقلانی چون دانشگاه می‌تواند بسیاری از واقعیات را در سطح جامعه علی الخصوص جامعه دانشگاهی نمایان سازد که متأسفانه مسئولین محترم دانشگاه در راستای آشکار ساختن واقعیت ها و ایجاد فضای گفتگو که پیشتر مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، همراهی ندارند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که این عدم مجوزها برای اوّلین بار در دانشگاه تهران رخ نداده است بلکه متأسفانه برخی از شخصیت های برجسته سیاسی و یا علمی کشور نیز به دلایلی نامعلوم اجازه ورود به دانشگاه تهران را نداشته و این در حالی است که همین شخصیت ها به راحتی جواز حضور در دیگر دانشگاه های سطح تهران را دریافت می نمایند.

جا دارد مسئولین محترم دانشگاه تهران اگر به دنبال حفظ آرامش و رعایت عدالت هستند، به جای جلوگیری از حضور بعضی شخصیت ها و یا نظارت های جزئی در برنامه های انجمن اسلامی، در برابر دخالت نهادهای بیرون از دانشگاه ایستادگی نمایند و از انتشار تصاویر اهانت‌آمیز به شخصیت های محبوب کشور که توسط برخی تشکلهای جعلی و یا تشکلهای وابسته منتشر گردیده است، ممانعت نمایند.»

پس از صدور این بیانیه، خبرنگار جماران از نهاد های ذیربط دانشگاه تهران چند و چون ماجرا و چرایی عدم صدور مجوز برای این برنامه را بررسی کرد. رئیس دفتر معاون فرهنگی دانشگاه این مساله را به اداره تشکل های اسلامی دانشگاه تهران ارجاع داد و یکی از کارمندان این اداره با بیان اینکه دلایل عدم اعطای مجوز به تشکل ها توضیح داده شده است، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 9 دی است، از طرف ریاست دانشگاه صلاح دانسته شد که این برنامه برگزار نشود.

وی ادامه داد: تلاش و سیاست دانشگاه این است که برنامه هایی که مجوز داده می شود موجب ایجاد حاشیه برای دانشجویان و تشکل ها نشود، به همین دلیل امکان دارد که به این برنامه در ترم آینده مجوز داده شود. مشکل دانشگاه هم افراد دعوت شده نیست، بیشتر از نظر زمانی مشکل وجود داشته است.

هرچند این کارمند اداره تشکل های دانشگاه تهران، تمایلی به آمدن نامش نداشت، اما «صلاح نداستن» رئیس دانشگاه یا سایر مسئولین دلیل قانع کننده ای برای عدم اعطای مجوز به تشکل ها نیست.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در ۵ حوزه امتحانی طبس، فردوس، قاینات، درمیان و بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام سالاری افزود: در این آزمون ۴۰۴ حافظ قرآن شامل ۲۴۹ خانم و ۱۵۵ آقا شرکت کردند.

وی گفت: این آزمون در مرحله کتبی برگزار شد و مرحله شفاهی نیز  تیرماه برگزار می شود. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این آزمون برای رده‌های مختلف سنی برگزار شد افزود:  کوچک‌ترین شرکت کننده در این آزمون دختر ۷ ساله از بیرجند و مسن‌ترین فرد شرکت کننده خانمی ۶۳ ساله از شهرستان فردوس بودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود