Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «زخم تازه» به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا و تهیه کنندگی محمدمهدی صفار هرندی، کاری از مرکز فیلم و نمایش بسیج سه شنبه ۵ دی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند رونمایی و پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مستند با روایت لحظه به لحظه از رویدادهای صبح تا غروب روز عاشورای سال 88 به بیان پیچیدگی و ظرایف آن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال 88 است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجرا نقل می شود که صبح تا شب آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. کارگردان این مستند برای اولین‌بار، پس از گذشت 8 سال از این ماجرا، به سراغ شاهدان عینی آن رفته تا حقیقت را از زبان آنان بشنود.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات وقت، سعید حدادیان مداح هیئت دانشگاه تهران و عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان کهریزک از جمله شاهدان عینی هستند که مقابل دوربین این مستند رفته اند.

نکته قابل توجه این که بسیاری از تصاویر آرشیوی که در این مستند آورده شده است، برای اولین بار است که در رسانه‌ی ملی پخش می‌شود.

«گیلن باره» اکران می‌شود

مستند 60 دقیقه ای «گیلن باره» به کارگردانی و تهیه کنندگی داوود مرادیان و از تولیدات مرکز بسیج صدا و سیما ساعت 19 امروز و با حضور دکتر علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در دانشگاه امام صادق (ع) اکران خواهد شد.

گفتنی است، این مستند به تبعات اقتصادی فتنه ٨٨ و اجماع جهانی برای اعمال تحریم ها علیه ایران می پردازد و روایتی از وضع تحریم ها علیه ایران از سال ١٣٥٨ تا ١٣٨٨ را شامل می شود. 

"گیلن باره" سندرم نادری است که بر اثر یک بیماری ساده ایجاد شده و در نهایت به فلج شدن یا مرگ منجر می شود.علت نامگذاری این مستند به "گیلن باره" وقوع اتفاقات سال ٨٨ است که در نهایت منجر به ایجاد اجماع جهانی برای اعمال تحریم های همه جانبه علیه ایران شد؛ تحریم هایی که باعث ایجاد مشکلات اقتصادی از آن سال تاکنون برای کشور شده است.

انتهای پیام/

R1427/P1356/S4,34/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زهرا پناهی‌روا درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: «در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، قریب به ۲۶ دانش‌آموز و ۲ عزیز فرهنگی شهید شدند.
وی ادامه داد: برای گرامیداشت این عزیزان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است. ما آثار و دست‌نوشته‌هایی از این شهدا به دست آوردیم که بسیار تاثیرگذار است و برای همگان از جمله دانش‌آموزان و همکلاسی‌های آنها خیلی جذاب است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل که با همکاری مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در دست انجام است، تهیه مستندی از زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید است و قرار است که ما اتفاق خوبی را رقم بزنیم. انشالله بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم مهمی برداریم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی
  • ایجنت آلفونسو دیویس: بایرن مونیخ در حق ما بی‌انصافی کرد
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳؛ هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم....