Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو از مجموعه کارت پستال‌های استاد محسن مقدم، امروز دوشنبه 4 دی در موزه مقدم دانشگاه تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، در این نمایشگاه همچنین از دو اثر ارزشمند از استاد محسن مقدم با موضوع حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع)، رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک اثر نقاشی رنگ و روغن بر روی چوب با نقش حضرت مریم (س) و کودکی حضرت عیسی (ع) به همراه حواریون نمایش می دهد و اثر دیگر یک صدف است که نقش شام آخر بر روی آن حکاکی شده است.

نمایشگاه جانبی شامل منتخبی از مجموعه کارت پستال های استاد محسن مقدم و همسرش سلما است که در سال هایی که این زوج در ایران ساکن شدند جمع آوری شده و شامل کارت تبریک از خانواده، دوستان و همکاران از کشورهای مختلف است.

گفتنی است، یکی از ویژگی های بارز محسن مقدم علاقه او از کودکی به جمع آوری کلکسیون های مختلفی چون تمبر، صدف، کارت پستال، چپق و قلیان و آثار متنوع تاریخی بوده است. او و همسرش در طول زندگی خود رنج های زیادی را متحمل شدند تا توانستند مجموعه ای غنی از آثار و اشیاء تاریخی و هنری را جمع آوری کنند.

محسن مقدم مجموعه داری متخصص و دوستدار فرهنگ گذشته ایران زمین بود که مجموعه خود را برای ارزش مالی آن جمع آوری نکرد. او بخش زیادی از آثار خود را از خارج از ایران خریداری می کرد و به ایران باز می گرداند.

استاد مقدم در آبان ماه 1351 ه.ش یعنی پانزده سال قبل از وفات خود، خانه پدری‌اش را به همراه تمامی آثار موجود در آن به دانشگاه تهران برای آموزش و پژوهش در فرهنگ گذشته و سپس عموم مردم وقف کرد.

لام به ذکر است، این نمایشگاه به مدت یک ماه در معرض دید عموم خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه، غیر از شنبه ها، از ساعت 9 تا 16:30 به موزه مقدم مراجعه کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، آیین گشایش نمایشگاه انفرادی «افکار» شامل نقاشی‌های مریم نامدار، ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در نگارخانه «نقش جهان» برگزار می‌شود.

مریم نامدار متولد ۱۳۶۱ و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است. او پیش از این آثارش را در برخی نمایشگاه‌های گروهی نظیر منتخب آثار گالری اکنون (اصفهان)، منتخب آثار گالری آرتیبیشن، گالری هفتا، داوودی و زرنا به نمایش گذاشته بود.

این هنرمند درباره آثار به نمایش‌درآمده در نمایشگاه «افکار» گفت: قطعاً به عنوان یک نقاش انتزاعی، خود را در دنیایی از رنگ‌ها و فرم‌های غیرطبیعی می‌بینم. داستان‌ها در ذهنم با استفاده از این عناصر و رنگ‌ها تداعی می‌شوند. بوم نقاشی من به صحنه‌ای تبدیل می‌شود که در آن احساسات، تجربیات و افکار آشکار می‌شوند و من به دنبال انتقال این مناظر درونی از طریق کارم هستم. دغدغه همیشگی من نپذیرفتنِ آثارم در جامعه‌ای‌ است که گالری‌دارها هنر را کالایی برای کسب درآمد می‌دانند و عملاً نقاشی انتزاعی یا آبستره جایی در این روند ندارد. تمایل گالری‌دارها به هنر روایتی باعث به انزوا کشیده‌شدن این‌گونه سبک‌ها شده است. با امید به روزهایی که هنر در کلیه سبک‌ها پذیرفته شود.

همچنین نامدار در بخشی از استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «افکار» به تفکر دعوتت می‌کند. یک قدم نزدیک‌تر شوید و صدای تپش رنگ‌ها را بشنوید؛ صدای نبض وجود. رنگ‌ها شما را وادار به حرف‌زدن می‌کنند و در عین حال به درون‌نگری دعوتت می‌کند. چه چیزی فراتر از شکل نهفته رنگ‌ها است؟ آیا آشفتگی می‌تواند هماهنگی داشته باشد؟ آیا در انتزاع آرامش وجود دارد؟ این تفسیر شما را به چالش می‌کشاند.

۲۰ تابلو در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند که با تکنیک اکلرولیک روی بوم و در سبک آبستره (انتزاعی) اجرا شده‌اند.

آثار نقاشی مریم نامدار در نمایشگاه انفرادی «افکار»، از روز ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ در نگارخانه نقش جهان روی دیوار قرار خواهند داشت.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار تجسمی می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، همایونفر، کوچه سعدی، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ مراجعه کنند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 6094368

دیگر خبرها

  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴